ponimuppar

Alla inlägg under juni 2013

Av Ponni Muppar - 29 juni 2013 16:59

 

             

Det blev många bra bilder men kunde inte lägga ut alla!


Men nu sitter jag och tänker på om jag har packat ner allt i väskan eftersom att vi åker till Karlshem i morron!

Men jag och Emilie hade tänkt att vi skriver lite kort tillsammasn om vad vi har gjort under dagen. Vi kommer att försöka att göra det varje dag på lägret om vi har något internett.

Men vi hörs senare

Av Ponni Muppar - 28 juni 2013 22:03

Idag va jag hos Izabel. Min kusin Sara följde med. Vi gick ut och borstade henne i solskenet. Det va super mysigt. Sen gick vi in och sadlade och tränsade. Jag och Sara gick ut på banan och red fram. Det va mysigt. Sen red jag fram och efter kanske en kvart så tog vi av sadeln och då red jag barbacka ett tag tills mamma kom då tog vi på sadeln och jag började rida. Det gick bra och hon va duktig. Det kändes mycket bättre idag än i måndags. Men när jag har laddat upp bilderna på datan som Sara tog idag så laddar jag upp dem på bloggen. Men när vi var klara så gick vi in i stallet och tog av sakerna. Sen duschade vi henne och gick ut i solen och torkade henne lite! Men sen åkte vi hem.
Ses senare

Efter ridningen!

Av Ponni Muppar - 27 juni 2013 21:57

Snart är det dax att åka till Karlshem. E så himla taggad!!!!!!!!!!! Har typ packat allt men vissa saker har jag inte packat eftersom att jag sak till Izabel imorron och måste ha några saker där.
Men snart åker man och det ska bli så himla roligt!

Av Ponni Muppar - 24 juni 2013 10:49

Idag vaknade jag vid kvart i nio. Hick upp och tittade på tv. Nu sitter jag och tittar på tv och skriver inlägget. Men jag skulle åka till stallet vid ett men eftersom att bussarna som jag ska ta inte går så får jag åka ut senare. Jag ska till Izabel vid 16 för då får jag åka med Sanna som oxå rider där.
Jag tänkte inte skriva så mycket för jag kommer liksom inte på något att skriva och då blir det bara tråkigt för er.

Den här veckan:
Tisdag
Imorron ska jag kanske till stallet (alltså Överby) för jag kanske ska hjälpa till på en lek. Men jag får se om jag kan ta mig ut eftersom att det är strejk.

Onsdag
På onsdag ska jag vara med Emilie. Vet inte vad vi kommer att göra men jag får väll se. Skriver mer då. Hoppas att vi kan skriva ett inlägg tillsammans.

Ses senarefet text

Av Ponni Muppar - 23 juni 2013 20:54

I onsdags va jag och Emilie i stallet. Innan vi åkte dit så åkte jag hem till henne. Vi hoppade studsmatta och pratade lite om Karlshem. Men när vi hade kommit till stallet så åt vi middag där för vi skulle sova över i stallet. Va uppe till halv ett. Jag, Emilie, Amanda, Linnea och Julia fick sova i teorisalen för att det fanns inte plats i cafeterian. Men det va det vi hade velat. Men som sagt gick vi och la oss vi halv ett och gick upp vid halv sju. Så det blev inte så mycket sömn. Men det gjorde inte så mycket. På torsdagen så släppte vi hästarna i hagen på sommarbetet. Vi hjälpte massor. Jag och en annan skötare hjälptes åt att skura och mocka ur Evitas box.
Först fick Emilie rida på Champion till hagen och då gick jag bredvid och när vi kom tillbaka så fick jag först leda Evita för att det va en liten tjej som också ville rida. Men sen fick jag rida till hagen. Det va mysigt. Hon blev så glad att komma ut i hagen. Sen åkte vi tillbaka till stallet.
Men nu har jag inte gjort så mycket.

Evita ser ut som en alien

Av Ponni Muppar - 17 juni 2013 22:22

Idag åkte jag för första gången till Izabel. Tog bussen och jag hade aldrig åkt den bussen så det blev liksom lite nervöst och sen satt det ingen annan förutom jag. Först tog jag fel buss elr den gick bara halva vägen så jag va tvungen att gå av där och sen vänta på den bussen som gick till fornboda. Men till slut så gick det bra.
Men när jag kom dit så borstade jag henne tills Sanna kom. När hon hade borstat så sadlade vi och tränsade sen red vi ut i det vackra vädret!
Bild 1: Bild från när jag sitter på ryggen
Bild 2: Bild i stallgången

Av Ponni Muppar - 17 juni 2013 22:17

I lördags red jag också program. Det va roligt för jag fick Saturnus. Jag tycker att det gick bra. Han blev ganska mjuk än vad han brukar bli så jag e väldigt nöjd. På framridningen gick det inte jätte bra men när jag red innan jag skulle in på banan så gick det jätte bra.

Av Ponni Muppar - 14 juni 2013 08:32

I går red jag på Champion. Vi hade programridning. Hade honom i den här gruppen tredje året i rad. Jag har bara förbättrats. Det känns roligt. Men jag tycker att det gick bra. Det kändes ganska mjukt och han va inte så "snabb" det är lätt att han går alldeles för fort. Men han va lugn.

Presentation


Roligt att ni har hittat in på våran blogg! Vi kommer skriva om hästar, ridning, basket och annat roligt. Hoppas ni stannar :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards