ponimuppar

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2014

Ridningen på Brady

Av Ponni Muppar - 24 oktober 2014 08:30

Igår red jag på Brady. Det var jätte roligt. Det gick sådär. Fick rida honom med graman för första gången. Är van att han har en inspänning som håller hans huvud nere så att jag bara kan jobba ner hans huvud. Men igår hade jag bara gramanen och då kan han dra upp huvudet om han vill. Så det gick lite till och från. Skritten gick mycket bättre än traven men galoppen gick väldigt bra också. 

Det är kul att få prova något nytt. Så det var as kul att få rida med graman. Det var svårt men ändå väldigt kul. 

Alla kanske inte vetvad det är. Det är en jätte lång tygel som man fäster i sadeljorden och sen genom bättringen och upp till handen. Så man rider med två tyglar i handen. 

Den ser ut så här!


Mega kramar Alex


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ponni Muppar - 27 oktober 2014 18:00


Nu har ju äntligen höstlovet börjat. Sjutk härligt enligt mig. Men det är nog många som tycker det!  Men i alla fall de här veckan kommer bli grym! Det har jag redan bestämt. Eller det är nog bara för att jag ska vara med så många den här veckan!  ...

Av Ponni Muppar - 27 oktober 2014 15:36


Nu har precis tåget mot Stockholm börjat rulla. Har tillbringat helgen i Göteborg. Så sjukt roligt helg med mycket shopping. Har varit inne i Nordstan varje dag   Så nu sitter jag på väg hem och det ska bli sjukt skönt att komma hem men jag har ju ...

Av Ponni Muppar - 19 oktober 2014 19:45


Nu e det snart hörstlov. Ska bli så sjukt skönt att få lov.  Under lovet ska jag försöka att rida så mycket som möjligt har 5 igen ridningar som jag måste ha gjort innan 1 november. Kommer nog bara kunna rida typ 3 gånger men hoppas på mer.  I ti...

Av Ponni Muppar - 15 oktober 2014 16:58


Vad länge sedan det var som jag bloggade. Skäms nästan   Men det har liksom varit mycket nu. Jag har i alla fall haft mycket i skolan det är därför. Men hoppas på en förbättring NU!  Jag och Emilie ska i ala fall försöka ta tag i bloggen lite mer! ...

Av Ponni Muppar - 8 september 2014 16:30


Tänkte berätta vad jag har för planer nu i veckan o dra lite om vad jag hade för mig i helgen. Är verkligen inte bra att uppdatera på helger haha.   I fredags var jag i skolan, hade sovmorgon o började inte förens 10.30 vilket var väldigt skönt. ...

Presentation


Roligt att ni har hittat in på våran blogg! Vi kommer skriva om hästar, ridning, basket och annat roligt. Hoppas ni stannar :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards