ponimuppar

Alla inlägg under februari 2014

Av Ponni Muppar - 28 februari 2014 16:36

Sista dagen här och man kan ju inte lämna Florida utan att ha varit på stranden haha!

Av Ponni Muppar - 27 februari 2014 03:22

Haft jättekul i Orland på Universal o Island of Adventure, lite annorlunda mot det som finns i Sverige. Det märks att dom har lagt mycket pengar, i de första köer har dom byggt upp olika miljöer o andra grejer för att man ska tycka det är roligare.

Ska skriva bättre när jag kommer hem, har inte så jättebra internet här. Då kommer även massa bilder upp, tummen upp på det haha.

Imorrn skulle vi shoppa, får se vad som följer med hem. Men skor ska jag köpa. Vi ska nog snart gå o lägga oss här men ska försöka uppdatera så bra jag kan. Puss Emilie

Harry Potter

USA

Av Ponni Muppar - 23 februari 2014 21:40

Är i Florida nu hela sportlovet. Kom fram i fredags. Har verkligen varit skönt här. Typ 30 grader varmt. Har inte kunnat blogga för internet har inte varit på topp o har inte riktigt hunnit. Nu ska vi iaf titta på basketmatch med Miami Heat. Vi ligger 6 efter Sverige haha så blir väl lite uppdatering på annorlunda tider.

Men imorrn ska vi till Orlando för att gå på Universal studios m.m Hoppas ni har det bra i Sverige! Ska försöka uppdatera så bra jag kan. Puss Emilie

Från igår. Vi stannade inte på stranden utan stannade bara för ett snabbt stopp.

Av Ponni Muppar - 20 februari 2014 10:15

Det här är en ny låt av The Fooo 

Typ bästa låten älskar den 

Kramisar Alex

Av Ponni Muppar - 20 februari 2014 09:33

Den här veckan har varit väldigt jobbig. Inte fysiskt utan sykiskt. 

Men i alla fall gick jag i skolan som vanligt, hade engelska prov det gick bättre än förväntat eller jag hoppas på det. Men tror att vi kommer få tillbaka dom idag. Vår lärare brukar va väldigt snabb med att rätta. 

På kvällen åkte jag till Izabel och hade en super mysig ritt. Hon va super duktig och hon kunde korta sin galopp jättemycke och hon var allmänt duktig. Hoppas på att få åka till henne på fredagen under lovet. 

Tisdag var jag hemma från skolan, tråkig och tung dag. 

Onsdag hade vi frilufsdag och jag spelade curling och det var faktiskt jätte roligt men det var hur svårt som helst. Men skulle glida på en fot, ena var hal medans den andra var som ett stopp. Man höll inte riktigt ordning på det så man gjorde lite hastiga stopp. Men det var så himla roligt. Jag kan verkligen rekomendera det. Ibland orkade jag inte resa mig från isen när jag hade ramlart så då la jag mig på isen och alla typ skrek att jag skulle flytta på mig, haha så typiskt mig. 

Torsdag ska jahg rida såklart. Hoppas på att få Brady. Han e typ den nya favorithästen att rida. Kommer att få sluta lite tidigare idag för läraren ska bort på möte. Skönt. 

Fredag ska vi till natur historiska med matte no gruppen och sen när jag kommer hem ska vi vidare till fjällen super härligt. Fast det e så himla långt bara det tar typ 8 timmar. 

Lördan och söndan e nog inte så svårt att gissa vad jag ska göra, för er som inte förstod så ska jag åka skidor. 

Kramisar på er alla Alex

Av Ponni Muppar - 18 februari 2014 16:14

Ska bli skönt att komma iväg lite, igår satt jag hela dagen för att plugga inför ett prov jag hade idag. Egentligen är det på fredag men jag är ledig då och det känns skönt att ha det gjort innan lovet istället för efter. Har en del grejer kvar att göra innan jag åker, det är nackdelen. Det blir så himla mycket att ta igen o göra i förväg för att man ska kunna åka. Lämnade i princip aldrig sängen igår haha. Fast det var värt det för kändes bra på provet sen.


Imorrn är det idrottsdag i skolan så inga vanliga lektioner. Slutar dock lite senare än vanligt så får stressa till stallet. Dressyr på schemat, får se vem jag får. Tror jag hade Evita förra veckan om jag inte minns fel, hoppas på henne igen. Vi hörs lite senare, puss Emilie.


Av Ponni Muppar - 17 februari 2014 15:55

I torsdags red jag världens bästa brady och det va hur roligt som helst! Han va super och han hoppade så himla fint. Fick hoppa studs och 5,5 fick hoppa högt på 5,5! Super roligt. Men jag kände att jag inte riktigt fick honom så mjuk som jag ville på framridningen men men. Gjort e gjort men jag kände det när vi börja hoppa att han inte var riktigt jätte mjuk i ryggen. Men han hoppade super. Roligt!
Och sen pricken över I:t så fick jag honom i lördags. Det gick lika bra men han va lite busigare. Han ville sticka iväg några gånger men jag hann stoppa honom. Vi hade cavaletti. E bara sur över att jag inte e här nästa gång! Då vi har hoppning! Fast jag ska ju åka skidor så det gör inget. Men mer kommer nu efter att jag vart i stallet!
Kramisar Alex

Av Ponni Muppar - 17 februari 2014 12:00

 

Benjamin 2011



 

Mathilda 2012



 

Kasja Kavat 2013


Presentation


Roligt att ni har hittat in på våran blogg! Vi kommer skriva om hästar, ridning, basket och annat roligt. Hoppas ni stannar :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards