ponimuppar

Alla inlägg under oktober 2013

Av Ponni Muppar - 31 oktober 2013 21:24

Ska spela Xbox med Rasmus nu, vi har käkat pizza o druckit smoothie. Trött efter stallet. Aja, vi hörs senare, puss Emilie

Av Ponni Muppar - 31 oktober 2013 13:21

...På en skitig men glad häst

Av Ponni Muppar - 31 oktober 2013 11:20

Jag red Brady igår, kul! Gick ganska bra men galoppen gick väl sådär. Kommer utvärdering senare idag. Nu sitter jag o Alex i pentryt. Vi är ganska trötta. Tittade på skräckfilm sent igår, fast jag vågade inte ser mer än typ 5-10 min så Alex fick berätta vad som hände. Kommer bättre inlägg senare idag när vi inte är lila trötta. Ska ta hand om min prins sen, åker hem efter det. Hörs senare!

Av Ponni Muppar - 30 oktober 2013 16:00

Både lite nya bilder och bilder som ni har sett förut.


  

             

Knäppis-Kajsa <3

             

                     

Om ni undrar så ska jag föreställa en bumbibjörn, inte superman. Vi som var i hoppgruppen på avslutningen ville göra det lite roligare. Från början var det tänkt att vi bara skulle hoppa en bana, men vi lärde oss bumbibjörnssången o alla klädde ut sig till en bumbibjörn. Gud vad roligt vi hade det! <3


 

Typ den enda bild som finns där jag faktiskt ler på hästryggen, ser alltid så sur och koncentrerad ut när jag rider även om det går bra. Haha Alex kan intyga. Blev många bilder, men det får ni stå ut med.

Av Ponni Muppar - 30 oktober 2013 13:40

Vaknade strax innan 10 idag. Verkligen skönt med sovmorgon. Sova så länge man vill. Idag ska jag ju som jag har sagt tidigare på skräckövernattning eller vad man ska kalla det i stallet. Innan det blir det ridlektion. vet inte vem jag får. Men hoppas på Tolliver eller Flash. Skulle ha åkt buss med Alex till stallet men hennes pappa kunde skjutsa istället så jag får åka med dom. Blir mycket uppdatering tillsammans idag o imorrn, kommer nog vara i stallet hela dagen imorrn. Ingen träning. Väldigt ointressant inlägg men har inget annat att skriva om så det får bli så. Ett inlägg med några bilder från Karlshem i somras kommer upp senare så kika in här då. Puss Emilie.


 

Av Ponni Muppar - 30 oktober 2013 11:30

Den här veckan som är kvar av lovet hade jag tänkt berätta om. Jag har grejer att gör varje dag. Vilket e jätte roligt. 


Onsdag:

Idag ska jag som sagt åka tåg hem till Stockholm. När jag kommer hem ska jag åka till stalle för att rida och sen gå på spökövernattningen. Ska bli så himla roligt. Jag och Emilie kommer så klart att gå tillsammans. När alla tittar på skräckfilm så kommer vi nog att skypa med Mathias, han e faktiskt rolig att skypa med. Men vi sa att han skulla komma till stallet men han sa bara kansk hela tiden. Men nu kommer han inte så vi ska istället skypa med honom. 


Torsdag:

Vaknar i stalet vilkat ska bli jätte mysigt. Jag sover så bra i stallet. Sen kommer jag att vara kvar i stallet tills jag rider. Jag hoppas på att få Brady. Men tror inte att jag får honom. Tror att jag kommer att få Sandor eftersom att jag hade honom förra veckan. Men han e så rolig att rida. Han har så mjuka gångarter. 


Fredag:

På fredag åker jag till Izabel vilket ska bli jätte roligt. Jag har kommit på att smeknamn som jag kommer att använda. Smeknamnet kom bara upp i huvudet. Iz är smeknamnet. Tror att jag kommer att rida dressyr som jag alltid gör. Men hade tänkt fortsätta på det vi övar på i torsdags gruppen. 

 


Lördag:

Kommer att sova över med mina "gamla" vänner som jag vr bästa kompis med i 1-5:an. Men nu har vi hittat tillbaka till varandra, vilket e jätte roligt. Jag hoppas på att det kommer att bli lika roligt som vi har haft det förut. 


Kramisar Alex


Av Ponni Muppar - 30 oktober 2013 08:39

Just nu sitter jag på tåget på väg hem. Det ska bli skönt och jag tycker faktiskt att det är ganska skönt att åka tåg. Men lite otur e de för jag åker baklänges vilket inte e jätte skön. Men ändå, jag sitter själv så det är värt det. Men jag e hemma typ tolv. Jag kommer att åak em och sen till stallet. Jag vet inte riktigt hur jag kommer att ta mig ut men tror att det typ blir med tåg och buss med Emilie. Det ska bli så skönt att komma hem till alla kompisar och få vara med Emilie igen. Pappa kommer att komma och hämta mig vid centarlen. Så jag kommer hem fort. Sen äter jag väll lunch och sen duschar jag nog och sen åker jag till stallet. 

Men jag tror att jag kommer att blogga lite mer och kanske kommer att skriva några tidsinställda. 

 

Puss och kram Alex


Av Ponni Muppar - 29 oktober 2013 21:50

Det gick väl inte så bra. Tränade ju två pass, första passet gick helt okej. Andra gick inte alls bra. Vi körde likadant på båda träningarna. Fokus var lay-up, skott o väldigt enkla avslut. Det är en sak som vi behöver träna väldigt mycket på i vårat lag. Eftersom att när vi väl spelar bra i anfall och får till ett bra avslut så missar vi. Det är typ därför vi förlorar ganska många matcher. Men det börjar bli mycket bättre nu. Jag var ganska trött, ingenting fungerade. Kan bara säga att det inte gick så bra. Men för att lyckas måste man ju misslyckas ibland oxå. Längtar tills ridningen imorrn. Puss o gonatt från Emilie.


 

Presentation


Roligt att ni har hittat in på våran blogg! Vi kommer skriva om hästar, ridning, basket och annat roligt. Hoppas ni stannar :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards