ponimuppar

Alla inlägg under december 2013

Av Ponni Muppar - 31 december 2013 15:37

Nu är det bara timmar kvar på året 2013. Skrev ett lååångt inlägg om hur det har varit igår hahah. Har lite svårt att hålla mig kortfattad :P. Nu på kvällen ska jag fira med 3 andra familjer. Vi har firat med dom 2 år innan. En tradition eller vad man ska kalla det, något vi har gjort i några år nu är att vi samlas innan strax innan lunch. Sen går vi typ ut i skogen, gör tipsrunda el liknande sen grillar vi korv. Det är alltså vad jag har gjort hittils idag. Har inte så mycket att skriva just nu. Önskar alla ett gott nytt år. Nu taggar vi 2014 o gör det bästa av det. Hoppas alla får inviga det nya året med människor ni tycker om, puss Emilie.


 

Mina fina friendos

Av Ponni Muppar - 31 december 2013 13:00

Igår va jag hos Izabel och det va hur mysigt som helst. Har saknat att vara hos henne. Eller okej jag va hos henne förra veckan men ändå. Jag tycker att det är så himla roligt att va hos henne. Började med att lång borsta henne. Hur mysigt som helst. Tycker att det e så mysigt att bara stå och borsta hur länge som helst. Sen tog jag på tömkörnings grejerna. Sen gick jag en sväng med henne som uppvärming. Sen satte jag på tömmarna och började att tömköra. Jag tror inte att hon e så van att bli tömkörd. Eller rättare sagt tror jag inte att hon har blivit det förut. För hon förstod inte riktigt varför jag stod bakom henne och inte bredvid. Så hon vände sig om ganska många gånger för att gå till mig. Men när hon började att förstå så var hon hur duktig som helst. Tömmarna var så att man drog dom igenom en ring på selet och sen igenom bettet och sen tillbaka till selet och på selet fanns det massa olika ringar så jag provade alla olika höjder. Hon va super dukitg på alla höjder. Jag tror att hon tyckte att det var roligt för hon blev väldigt busig. Typ när hon skulle börja galoppera så blev hon busig och började bocka lite. 

Men ja jag tycker själv att det var roligt. 



Kramisar Alex

Av Ponni Muppar - 31 december 2013 11:13



Typ de bästa låtarna som jag har hört! 

Kramar Alex

Av Ponni Muppar - 30 december 2013 12:00

Tänkte skriva ett inlägg nu om hur 2013 har varit eftersom att året snart är slut och det kommer ett nytt. Finns säkert massa mer saker jag kan skriva men tar det jag kommer ihåg först. Blir ett långt inlägg då jag har svårt att hålla mig kortfattad :P Haha hoppas ni orkar läsa allt.


Datum att komma ihåg:

USA - påsklovet. Min mormor o morfar bor där, vi försöker därför åka dit så ofta vi kan. Det var jättekul o mysigt att vara där. Vi såg Miami Heat spela (ett basketlag i NBA som vann förra säsongen o säsongen innan det, hela min familj hejar och följer dom). Alltid kul att vara där!


Konsert - 8 maj. Var på One Direction konserten den 8:e maj i Sverige. Det var verkligen skitkul! Ångrar inte en sekund av det, innan visste jag knappt vad alla hette eller vem som var vem men nu älskar jag dom. Jag + 5 till ska gå på en av konserterna dom kommer ha här i sommar nästa år. Lääääängtar så sjukt mycket till konserten.

 

 

9 maj - min födelsedag. Asså det är verkligen en dag som jag inte kommer glömma på länge kan jag säga. Påminde mig verkligen om att jag har de bästa kompisarna på jorden. Hade inga planer för den dagen, vi skulle ut o käka på kvällen med familjen bara. Jag åkte iväg o tittade på Rasmus basketmatch, jag o mamma åkte sen direkt iväg till centrum för att göra något som var jätteviktigt där. Men där "råkade" jag istället träffa Ida o Alex (dom hade planerat det men jag visste inte). Min hjärna slutade fungera för båda är ju jättenära kompisar till mig men jag visste inte att dom kände varandra, dom hade typ inte träffats innnan. Mamma bara lämnade mig där o åkte, vi gick runt o hade skitkul. Sen blev jag skjutsad hem till mig o där var alla tjejer från min gamla klass o överaskade mig. Ida o Alex oxå såklart. Det var en superrolig kväll, märks verkligen att dom bryr sig om mig, älskar dom till månen o tillbaka.


Karlshem - 30/6-6/7. Finns inga ord för att säga hur bra ridlägrena på Karlshem är. Det var mitt tredje år där. Fick Kajsa (Kajsa Kavat), innan första ridningen var jag ganska nervös. För jag visste att hon var ganska ung, lite nervös o rädd av sig. Året innan var hon ledarhäst när min grupp skulle på långritt, hon blev typ rädd för en fjäril. Men det gick hur bra som helst. Hon är verkligen en riktig pärla. Jättemysig att rida, mjuk o hoppar jättefint. Jag o Alex var ju på Karlshem på helgkurs i höstas. Då fick jag hoppa henne en lektion. Det var skitkul, kan verkligen lita på henne när jag rider. Hon är lite nervös o rädd i vissa lägen men det är ju typ alla hästar.

   

Italien - sommarlovet. Vi bilade ner till Italien tillsammans med en annan familj. Det var jättemysigt. Har aldrig varit där förut så det var spännande. Fick se en massa roliga saker som lutande tornet i Pisa. Åt mass god glass o mat hahah. Skulle gärna åka tillbaka dit.


13/8 - 14/8. Det var då vi som träffade o var med varandra på Karlshem sov över med varandra. Vi hade sjukt kul. Synd bara att jag blev sjuk dagen efter med feber o mådde skitdåligt. Men huvudsaken var ju att träffa alla igen o det var ju kul. Något vi ska göra om nästa år.


Spanska ridskolan - 28/9. Var jättehäftigt att se, Alex tog jättemånga fina bilder. Här kommer en länk till dom: http://ponimuppar.bloggplatsen.se/2013/09/30/10229928-spanska-ridskolan/ 


Kommer inte på några speciella datum nu under hösten o vintern. När albumet Midnight Memories kom ut var också väldigt roligt haha.


Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Var i Italien! Tummen upp på det :)

 

Hur har ditt 2013 varit?

Bra tycker jag, lite blandat. Men det akn ju inte bara vara roliga saker hela tiden för då uppskattar man inte när det händer något extra roligt. You can't have a rainbow without a little rain :P


Gjorde någonting dig riktigt glad?

När mina kompisar överaskade mig på min födelsedag.


Vilka låtar kommer påminna dig om
2013?
Alla låtar från Midnight Memories haha, Wake me up - Avicii. Finns fler men orkar inte skriva alla.


Vem har du umgåtts mest med?
Alex o tjejerna från min gamla klass. Love ya

Vilka länder reste du till 2013?
USA, Italien.


Är det något du saknat under 2013 som du vill ha 2014?

Har inte kunnat träffa tjejerna från min gamla klass lika mycket som vi gjorde förut. Dels för att jag är i stallet mycket, tränar och har väldigt mycket i skolan nu sista året i grundskolan :( Hoppas vi kan ses mycket mer under 2014. Vill oxå kunna träffa Alex lite oftare, vi ses inte lika mycket nu heller vilket är väldigt tråkigt. Vill gärna ha lite mer snö på julafton också :P


De bästa nya människorna du träffat?
De jag träffade på ridlägret. Många kände jag innan men inte alla. Vi har iaf sjukt kul tillsammans allihopa. Måste träffas snart.

   
Vad vill du säga till dig själv inför 2014?

Kämpa på sista terminen i grundskolan, göra det som gör mig glad o skita i vad andra tycker. Inget sånt där jättestort nyårslöfte men bara att kämpa på i skolan precis som förra terminen, vara nöjd med mig själv.


Lite om 2013 och 2014. Som jag skrev längst upp blev det ett långt inlägg. Men det är för att jag har väldigt svårt att hålla mig kortfattad. Puss Emilie.

Av Ponni Muppar - 29 december 2013 21:33

Red ju dressyr kurs på champion för Lena. Det gick super på fredagen alltså den första dagen. Han va så duktig och vi övade mycket i galopp. Han va väldigt mjuk i slutet och då gick det super. Jag gillar verkligen att rida champion.
Dagen efter alltså lördagen gick inte alls lika bra. Jag va inte lika koncentrerad som fredags lektionen. Men det gick väll ändå hyfsat. Vi övade i trav väldigt mycket och han har så jobbig trav så man kan inte riktigt sitta ner i den så jag kom inte till ett bra arbete.

Men nu har jag en hoppkurs kvar. Som sagt vill jag ha Dion. Men det går exakt lika bra me champion.

Massa bamse kramar Alex

(Nyårskläderna)

Av Ponni Muppar - 29 december 2013 20:06

Tänker inte ta bild på rummet just nu för det är inte så fint haha nä men ville bara att ni skulle veta vad jag håller på med. Så ni får en bild på min älskade prins istället <3 hörs mer imorrn. Då kommer inlägget om 2013 upp!

Av Ponni Muppar - 29 december 2013 14:18

Ja du? Nu har jag typ inte bloggat på flera dagar! Typ 2 veckor! Opps! Hehe men jag har haft väldigt mycket att göra.
Men den här veckan har det hänt massor! Har fått i julklapp massor av hästsaker! Bland annat barbacka jord. Det är en jord man har runt hästens mage som man kan sätta på stigbyglar på så man rider barbacka fast med stigbyglar! Den fick jag ett tömkörs sätt! Tömkör är att man typ kör fast man inte har en vagn efter! Men sen fick jag oxå filmen om One Direction; This is us! Och sen en bok! Jag e så nöjd. Och av Emilie fick jag One Directions parfym och en jätte fin bild på oss från massa olika ridläger och ett jätte fint kort. Sen av Ida fick jag body shop grejer. Man blir ju bara för glad! Men sen fick jag massa fler grejer som jag inte orkar skriva. Haha

Har gått klart en kurs. Det va en dressyr kurs för Lena. Jag hade champion båda gångerna och det va så roligt. Det gick super på fredagen men på lördagen gick det inte lika bra. Men jag e nöjd! Men ja jag kommer att skriva mer hur det gick en annan dag/ikväll. Sen kommer det bilder när jag hoppar. Har önskat champion och Dion! Hoppas på Dion eftersom att jag hade champion den här gången!
Men massa jul kramar från Alex

Av Ponni Muppar - 28 december 2013 18:12

Har varit i stan idag, klippte mig på förmiddagen. Gick i lite affärer o åt lunch på en mysig restaurang med mamma sen. Fick med mig en vanlig svart kjol, klänning till nyår o ett linne utan axelband. Nöjd med inköpen. Igår var jag o min familj hos några kompisar till oss o åt middag. Därför kunde jag inte uppdatera på kvällen. Men imorrn är det inget speciellt på schmat. Ska ha rensardag hemma. Har haft planera på att göra om mitt rum väldigt väldigt länge kan jag säga men har aldrig riktigt blivit av för vi har inte tid. Jag är alltid i stallet, på träning eller pluggar men nu på loven hinner man med lite mer. Så åker jag till stallet på måndag istället.


Sorry för dålig uppdatering men nu under lovet vill jag bara njuta av att vara ledig, vara i stallet o mysa, vara med kompisar. Sånt som man gör på lov. Här kommer bilder på linnet:


 

Från Gina. Orkar inte ta bild på klänningen o hittade ingen bra på affärens hemsida. Så det får ni klara er utan.

Presentation


Roligt att ni har hittat in på våran blogg! Vi kommer skriva om hästar, ridning, basket och annat roligt. Hoppas ni stannar :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards