ponimuppar

Direktlänk till inlägg 30 december 2013

2013

Av Ponni Muppar - 30 december 2013 12:00

Tänkte skriva ett inlägg nu om hur 2013 har varit eftersom att året snart är slut och det kommer ett nytt. Finns säkert massa mer saker jag kan skriva men tar det jag kommer ihåg först. Blir ett långt inlägg då jag har svårt att hålla mig kortfattad :P Haha hoppas ni orkar läsa allt.


Datum att komma ihåg:

USA - påsklovet. Min mormor o morfar bor där, vi försöker därför åka dit så ofta vi kan. Det var jättekul o mysigt att vara där. Vi såg Miami Heat spela (ett basketlag i NBA som vann förra säsongen o säsongen innan det, hela min familj hejar och följer dom). Alltid kul att vara där!


Konsert - 8 maj. Var på One Direction konserten den 8:e maj i Sverige. Det var verkligen skitkul! Ångrar inte en sekund av det, innan visste jag knappt vad alla hette eller vem som var vem men nu älskar jag dom. Jag + 5 till ska gå på en av konserterna dom kommer ha här i sommar nästa år. Lääääängtar så sjukt mycket till konserten.

 

 

9 maj - min födelsedag. Asså det är verkligen en dag som jag inte kommer glömma på länge kan jag säga. Påminde mig verkligen om att jag har de bästa kompisarna på jorden. Hade inga planer för den dagen, vi skulle ut o käka på kvällen med familjen bara. Jag åkte iväg o tittade på Rasmus basketmatch, jag o mamma åkte sen direkt iväg till centrum för att göra något som var jätteviktigt där. Men där "råkade" jag istället träffa Ida o Alex (dom hade planerat det men jag visste inte). Min hjärna slutade fungera för båda är ju jättenära kompisar till mig men jag visste inte att dom kände varandra, dom hade typ inte träffats innnan. Mamma bara lämnade mig där o åkte, vi gick runt o hade skitkul. Sen blev jag skjutsad hem till mig o där var alla tjejer från min gamla klass o överaskade mig. Ida o Alex oxå såklart. Det var en superrolig kväll, märks verkligen att dom bryr sig om mig, älskar dom till månen o tillbaka.


Karlshem - 30/6-6/7. Finns inga ord för att säga hur bra ridlägrena på Karlshem är. Det var mitt tredje år där. Fick Kajsa (Kajsa Kavat), innan första ridningen var jag ganska nervös. För jag visste att hon var ganska ung, lite nervös o rädd av sig. Året innan var hon ledarhäst när min grupp skulle på långritt, hon blev typ rädd för en fjäril. Men det gick hur bra som helst. Hon är verkligen en riktig pärla. Jättemysig att rida, mjuk o hoppar jättefint. Jag o Alex var ju på Karlshem på helgkurs i höstas. Då fick jag hoppa henne en lektion. Det var skitkul, kan verkligen lita på henne när jag rider. Hon är lite nervös o rädd i vissa lägen men det är ju typ alla hästar.

   

Italien - sommarlovet. Vi bilade ner till Italien tillsammans med en annan familj. Det var jättemysigt. Har aldrig varit där förut så det var spännande. Fick se en massa roliga saker som lutande tornet i Pisa. Åt mass god glass o mat hahah. Skulle gärna åka tillbaka dit.


13/8 - 14/8. Det var då vi som träffade o var med varandra på Karlshem sov över med varandra. Vi hade sjukt kul. Synd bara att jag blev sjuk dagen efter med feber o mådde skitdåligt. Men huvudsaken var ju att träffa alla igen o det var ju kul. Något vi ska göra om nästa år.


Spanska ridskolan - 28/9. Var jättehäftigt att se, Alex tog jättemånga fina bilder. Här kommer en länk till dom: http://ponimuppar.bloggplatsen.se/2013/09/30/10229928-spanska-ridskolan/ 


Kommer inte på några speciella datum nu under hösten o vintern. När albumet Midnight Memories kom ut var också väldigt roligt haha.


Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Var i Italien! Tummen upp på det :)

 

Hur har ditt 2013 varit?

Bra tycker jag, lite blandat. Men det akn ju inte bara vara roliga saker hela tiden för då uppskattar man inte när det händer något extra roligt. You can't have a rainbow without a little rain :P


Gjorde någonting dig riktigt glad?

När mina kompisar överaskade mig på min födelsedag.


Vilka låtar kommer påminna dig om
2013?
Alla låtar från Midnight Memories haha, Wake me up - Avicii. Finns fler men orkar inte skriva alla.


Vem har du umgåtts mest med?
Alex o tjejerna från min gamla klass. Love ya

Vilka länder reste du till 2013?
USA, Italien.


Är det något du saknat under 2013 som du vill ha 2014?

Har inte kunnat träffa tjejerna från min gamla klass lika mycket som vi gjorde förut. Dels för att jag är i stallet mycket, tränar och har väldigt mycket i skolan nu sista året i grundskolan :( Hoppas vi kan ses mycket mer under 2014. Vill oxå kunna träffa Alex lite oftare, vi ses inte lika mycket nu heller vilket är väldigt tråkigt. Vill gärna ha lite mer snö på julafton också :P


De bästa nya människorna du träffat?
De jag träffade på ridlägret. Många kände jag innan men inte alla. Vi har iaf sjukt kul tillsammans allihopa. Måste träffas snart.

   
Vad vill du säga till dig själv inför 2014?

Kämpa på sista terminen i grundskolan, göra det som gör mig glad o skita i vad andra tycker. Inget sånt där jättestort nyårslöfte men bara att kämpa på i skolan precis som förra terminen, vara nöjd med mig själv.


Lite om 2013 och 2014. Som jag skrev längst upp blev det ett långt inlägg. Men det är för att jag har väldigt svårt att hålla mig kortfattad. Puss Emilie.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ponni Muppar - 27 oktober 2014 18:00


Nu har ju äntligen höstlovet börjat. Sjutk härligt enligt mig. Men det är nog många som tycker det!  Men i alla fall de här veckan kommer bli grym! Det har jag redan bestämt. Eller det är nog bara för att jag ska vara med så många den här veckan!  ...

Av Ponni Muppar - 27 oktober 2014 15:36


Nu har precis tåget mot Stockholm börjat rulla. Har tillbringat helgen i Göteborg. Så sjukt roligt helg med mycket shopping. Har varit inne i Nordstan varje dag   Så nu sitter jag på väg hem och det ska bli sjukt skönt att komma hem men jag har ju ...

Av Ponni Muppar - 24 oktober 2014 08:30

Igår red jag på Brady. Det var jätte roligt. Det gick sådär. Fick rida honom med graman för första gången. Är van att han har en inspänning som håller hans huvud nere så att jag bara kan jobba ner hans huvud. Men igår hade jag bara gramanen och då ka...

Av Ponni Muppar - 19 oktober 2014 19:45


Nu e det snart hörstlov. Ska bli så sjukt skönt att få lov.  Under lovet ska jag försöka att rida så mycket som möjligt har 5 igen ridningar som jag måste ha gjort innan 1 november. Kommer nog bara kunna rida typ 3 gånger men hoppas på mer.  I ti...

Av Ponni Muppar - 15 oktober 2014 16:58


Vad länge sedan det var som jag bloggade. Skäms nästan   Men det har liksom varit mycket nu. Jag har i alla fall haft mycket i skolan det är därför. Men hoppas på en förbättring NU!  Jag och Emilie ska i ala fall försöka ta tag i bloggen lite mer! ...

Presentation


Roligt att ni har hittat in på våran blogg! Vi kommer skriva om hästar, ridning, basket och annat roligt. Hoppas ni stannar :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards