ponimuppar

Alla inlägg den 10 december 2013

Av Ponni Muppar - 10 december 2013 22:53

Åhh var så kul att träna idag, kunde inte ens hålla mig i en vecka hahah. Men det är så himla tråkigt att sitta på bänken och titta på utan att kunna göra något själv. Därför var det verkligen skönt att träna fys själv vid sidan om. Körde på ganska bra faktiskt, tycker verkligen om att träna, röra på sig och vara aktiv.


De olika övningar jag gjorde var sit-ups, båten, plankan, 90°, benböj. Sen gjorde jag en grej jag kallar benspark, skitbra övning för magen. Men man måste vara två. Så det gjorde jag med hjälp av pappa lite grann när träningen nästan var slut. Sen fick jag hjälp av Rasmus när han var avbytare (han var med på vår träning). Man ligger på rygg, benen ska vara ihop så lyfter man dom från marken genom att använda magmusklerna. Den andra personen ska försöka trycka iväg benen framåt och åt sidan så ska man hålla emot o ta upp benen igen så fort/ mycket man orkar. När man trycker benen åt sidan är det väldigt jobbigt kan jag säga. Men riktigt bra övning.


Alla andra övningar körde jag i lite intervaller. Körde i typ 1 min, vilade typ 1 min - 30 sek. Sen körde jag samma övning igen eller bytte från t.ex 90° till plankan. Nöjd över min insats vid sidan av planen idag :) Imorrn taggar vi stall, ska träffa Alex. Puss Emilie.


   

Av Ponni Muppar - 10 december 2013 19:00

Här är lite låtar som jag tycker om att träna till:


 

Av Ponni Muppar - 10 december 2013 15:52

Nu är jag på bra humör, eftersom att jag inte kan vara med på träningen idag så kom jag på att jag lika gärna kan köra lite annan träning vid sidan om som passar mig bättre. Kan ju inte vara med eftersom att man använder händerna i basket ganska mycket.. haha. Mitt finger gör inte lika ont men kan fortfarande inte böja det eller använda det.


Därför springer jag lite innan träningen, det gör vi alltid. Det kan jag ju vara med på, sen kör jag lite styrketräning. Inte armhävningar kanske. Men typ sit-ups, benböj, plankan osv. Kan köra lite övningar för att jobba med mina knän som inte är världens bästa. Vi kör inte så mycket fys på träningarna annars, mest kondition o andra basketövningar. Därför hinner man liksom inte göra det utöver träningarna. Passar ju utmärkt att göra det nu. Åhh nu blev jag så himla glad för att jag ska träna igen. Det är verkligen pisstråkigt att inte göra något alls, sitta vid sidan o bara titta på. Man får så mycket tid över också, nu när jag inte har så mycket läxor vet jag knappt vad jag ska göra på dagarna längre. Det är ju rutin att plugga, jag brukar inte räkna med att hinna med något annat men nu när jag väl gör det vet jag inte vad jag ska hitta på.


Ha en bra tisdag, uppdaterar er lite senare med musik m.m Puss Emilie.


 

Presentation


Roligt att ni har hittat in på våran blogg! Vi kommer skriva om hästar, ridning, basket och annat roligt. Hoppas ni stannar :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards