ponimuppar

Alla inlägg den 16 december 2013

Av Ponni Muppar - 16 december 2013 22:47

Nu har vi satt upp granen, inte pyntat den än. Vi gör nog det nån gång i veckan. Vi har ju två katter. Den (Cotton) ena är lite äldre och tycker väl inte att det är superspännande. Men Lucia som är lite yngre tycker det är sjukt kul med jul och gran. Vi vet inte riktigt vad hon är för ras men tror att hon är någon typ av skogskatt. Hon har sedan vi fick henne som liten kattunge alltid älskat granen. Första året klättrade hon upp i den x antal gånger haha. Lucia har gått runt o luktat, försökt klättra upp i den, ätit barr, lekt, gömt sig bland julklapparna sen den kom upp. Har lite bilder här, inte bästa kvaliten för det var inget bra ljus:

 

Lucia är den svarta, Cotton är den vita.

                 

 

Har ett roligt inlägg på tidsinställt till imorrn. Så kika gärna in här runt 12. Har lite svårt att hålla mig kortfattad så det blev rätt långt men ett ämne man egentligen kan skriva rätt mycket om så det är nog okej ändå. Vi hörs mer imorrn, puss Emilie.


Av Ponni Muppar - 16 december 2013 15:51

Har gjort massa fina julkort idag på bildlektionen. Haha, ska ge ett till Alex när vi ses. Tänkte ha glitter på korten så att dom skulle se extra fina o juliga ut. Men det gick ju inte direkt som jag hade tänkt. Först glömde jag ha lim på kortet så allt åkte ut på bordet, på mina händer o kläder hahah. Sen hade jag typ för mycket lim så det såg ut som en enda stor klump med glitter på ett av korten. Kanske inte världens finaste kort om jag får säga men det är ju tanken som räknas ;)


Var i stallet hela helgen. Har inte riktigt hunnit uppdatera. Åkte till stallet på förmiddagen i lördags för att gå på luciaträning. Efter det åt jag lunch snabbt, hjälpte Alex att städa omklädningsrummet, sen var det stallträff. Ridlektion efter det men eftersom att jag inte kunde vara med så passade jag på att mocka o skura Tollivers box. Skulle hem direkt efter för jag o min familj skulle på middag hos några kopmisar. Gick hem därifrån ganska sent.


På söndagen skulle vi vara tidigt i stallet för att öva en sista gång inför tåget. Var där hela dagen, tittade på julshowen. Alla var så himla duktiga. Särskilt min lilla prins som var med i maskeradhoppningen hihi. Luciatåget gick bra, tycker jag o Alex var riktigt duktiga även fast vi sjöng lite fel ibland. Efter det köpte vi gran, tror vi ska pynta den idag. Bild kommer i sånna fall. Skyndade mig efter det för att göra mig i ordning, skulle sova över hos Ellen med tre andra kompisar. Vi hade roligt som vanligt. På morgonen gick vi till skolan tillsammans. Chill dag med typ bara film på alla lektioner.


Så såg min helg ut. Har inte haft tid till att skriva något vilket är väldigt tråkigt. Men ska bli bättre den här veckan. Har ofta fullt upp under helgerna så hinner inte riktigt då. Nu ska jag sätta mig o skriva lite roliga inlägg till idag o imorrn. Puss Emilie.


   

Av Ponni Muppar - 16 december 2013 08:17

Igår va det lucia tåg i stallet. Det gick jätte bra och alla sjöng så fint. Det va jätte många det här året om man jämför med förra året. Jag och Emilie sjöng fel nån gång här och där men men. Sånt händer även dom bästa. Haha nee skoja bara. Men det va så fint.

Sen gjorde jag kransar som jag ska sätta på Izabels boxdörr. Om Boucer inte har nått ska jag sätta en krans där oxå. Blev faktiskt väldigt nöjd över dom. Dom blev små och tjocka. Haha!

Kramisar Alex

Av Ponni Muppar - 16 december 2013 08:15

Såhär såg han ut på lucia igår. Han var med på maskeradhoppningen.

Presentation


Roligt att ni har hittat in på våran blogg! Vi kommer skriva om hästar, ridning, basket och annat roligt. Hoppas ni stannar :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards