ponimuppar

Alla inlägg under januari 2014

Av Ponni Muppar - 31 januari 2014 19:02

Kolla på den här videon, grym är den! Älskar låten också, perfekt.


Av Ponni Muppar - 30 januari 2014 12:57

Idag på No:n ska vi dissekera. Jag tycker inte om det så mycket. Jag kommer inte att skära och hålla på med den. Det får den personen som jag e med göra. Haha känner mig taskig. Men alla andra i gruppen vill det så då kan dom få göra det. Det är bara vår matte/No grupp som får göra det av alla 8:or. 

Men det var det vi ska gör idag. 

Hoppas på Eden idag. Han var så imla rolig att rida. Mamma kommer att titta om jag får honom. Kul att hon kommer och tittar nån gång. Hon brukar inte längre va med så mycke. 


Mega kramar Alex

Av Ponni Muppar - 29 januari 2014 20:07

Är det normalt att ens telefon dör när den har typ 17%? För min gör det och det är lite irriterande haha. Känns som en grej om den dör vid 3%. Men 17%!? Min telefon är lite knäpp haha.


Ska plugga nu, sista dagen inför provet. Red Zara idag på lektionen, gick bra faktiskt! Tycker verkligen om att hoppa henne. Ska skriva ett inlägg imorrn då jag inte har lika mycket att plugga om de ridlektioner som jag missat att skriva om.


Kör denna låt när jag pluggar:

Puss Emilie

Tjo

Av Ponni Muppar - 28 januari 2014 21:26

Träningen gick bra idag, förutom att jag hade otroligt ont i mitt knä. Ibland vill jag bara hugga av dom men det skulle inte direkt bli bättre haha. Var inte lika flamsigt som det brukar vara på träningarna.


Måste bara tipsa om en serie om ni inte redan tittar på den. Pretty little liars, den är så himla bra. Innan jag tittade på den tyckte jag den verkade dålig o ville inte titta bara för att alla andra tittade. Men såg första avsnittet nån dag när jag inte hade något annat att göra, jag fastnade helt. Verkligen jättebra serie! Är själv på säsong 3 nu så ligger lite efter.


Ska plugga lite nu innan jag går o lägger mig. Ska fixa det sista innan utvecklingssamtalet jag har imorrn oxå. Sen blir det direkt till stallet. Kommer inte kunna stanna efter ridningen vilket är synd för jag måste hem o pugga :( Men det är hoppning imorrn vilket är kul! :) Gonatt så länge, puss Emilie.


 

Av Ponni Muppar - 27 januari 2014 17:38

Nu blir det plugg resten av dagen för mig. Har ett stort SO-prov på torsdag, satsar på det nu hela veckan. Musik på hög nivå i lurarna, gör det lite lättare.

Känner mig väldigt glad just nu, vet inte riktigt varför. Tycker om vintern o julen, visst. Men efter ett tag in i januari brukar jag tröttna o vill att snön ska bort direkt, tycker inte heller om när det är så mörkt. Men nu är det snart slut på januari o våren närmar sig, blir mycket gladare på våren. Känner mig mycket mer positiv på vårterminen än höstterminen, kanske är för att jag har klarat mig halvvägs o kämpar mer då.


Händer ofta mycket mer på våren än hösten tycker jag. Nu på vårterminen i nian kommer det bli stressigt i skolan, mycket som ska hinnas med. Men det är också många väldigt roliga saker som händer. Känner mig peppad på sista terminen nu.


Vi hörs lite senare, puss Emilie.


 

Av Ponni Muppar - 27 januari 2014 12:39

I torsdags red jag Eden för första gången. Det va så himla roligt. Han va super rolig att rida men jag blev snabbt trött. Han kräver verkligen sin ryttare. Han är inte direkt den enkalste jag har ridit. Han är väldigt fram tung så man får använda väldigt mycket mage för att kunna rida honom rätt. Men han var en otroligt rolig att rida. 

Han pep en gng men då fånga jag upp honom väldigt bra. Han sprang inte en så lång bit. När vi sen skulle rida i galopp på fyrkantsspåret så gick det jätte bra. Jag kunde länga och öka bra och han va bara så duktig. 

Jag hoppas att få rida honom igen. Jag hoppas att jag får honom på torsdag. 


   

Inte jag som rider men det var dom bilderna som jag hade på honom

Kramisar Alex

Av Ponni Muppar - 26 januari 2014 21:55

... Är väl sådär haha. Nä men både jag o Alex brukar ha rätt mycket att göra på helgerna. Stallet all day på lördagar, jag pluggar ofta på söndagar eller spelar match. Ska försöka bli bättre på att uppdatera under helgerna men det är svårt att hinna med allt.


Idag har jag fixat en massa i mitt rum, tror det kommer bli grymt när det är klart. Men jag har kommit en lång bit på vägen.


Åh juste, var på öppet hus på Rudbeck i helgen, gud vad stort det var! Gav upp efter typ 5 minuter att försöka hitta i skolan, kände mig helt vilse. Sen var det sjukt mycket folk oxå, men fick ut en del av besöket, fick ett bra intryck av skolan. Vi ska ju välja preliminärt nu, ansökan ska vara inlämnat senast 17 februari om jag inte minns fel. Ska sätta mig i veckan o kolla upp lite olika gymnasier. Vet vilken linje jag ska gå men inte vilken skola.


Tror inte att det händer något speciellt veckan som kommer. Match på lördag. Imorrn ska jag skriva om ridlektionen på Sandor, hade honom i lördags. Går o lägger mig snart, puss Emilie.

Av Ponni Muppar - 23 januari 2014 21:27

Matchen gick bra tycker jag, mitt lag var bara 7 spelare så vi blev rätt trötta mot slutet. Men tyckte vi spelade bra ändå. Ibland i anfallet blev vi lite hastigt och vi stressade igenom allt. Försvaret var bra, jag kände mig nöjd över min insats. Många var väldigt negativa och trötta idag så jag försökte vara positiva och peppa alla.


Imorrn då, slutar 13.00 eller några minuter innan det. Den här veckan har verkligen varit chill. Jag menar, i tisdags gick jag från 9.40 - 12.45 Igår och idag gick jag från 8.00 - 12.00 Vi borde ha utvecklingssamtals-veckor lite oftare tycker jag hahah. Efter skolan ska jag med en kompis för att hjälpa henne att fixa prao. Sen hem, plugga lite om jag orkar. Skötargala som börjar 17.30, blir min fjärde tror jag. Tiden går fort.


Ska göra klart det sista med läxorna tills imorrn, puss Emilie.


 

Presentation


Roligt att ni har hittat in på våran blogg! Vi kommer skriva om hästar, ridning, basket och annat roligt. Hoppas ni stannar :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards