ponimuppar

Alla inlägg den 13 januari 2014

Av Ponni Muppar - 13 januari 2014 22:31

Nu kommer veckans planer lite sent haha. Ska gå o lägga mig snart, efter jag har skrivit det här. Imorrn börjar jag 9.40 Klagar inte :P Kommer göra det varje tisdag hela terminen, yees!


Tisdag: Träning! Är verkligen på träningshumör nu, känner mig fett taggad. Vill komma igång igen o jobba upp konditionen. Springa ute är det lite för kallt nu tycker jag :( På dagen är det skola som vanligt.


Onsdag: Stall, ridlektion för mig. Sen fyller världens bästaste år! ALEX GRATTIS I FÖRSKOTT!!! Haha <3


Torsdag: Träniiing! Yes! Läxor oxå, måste göra det lite i veckan då jag inte hann klart riktigt idag.


Fredag: Sleepover hos Alex! Skojsigt skojsigt! Vi ska fira att hon har fyllt år.


Lördag: Stallet o ridlektion som vanligt. Vet inte om det var något mer speciellt.


Söndag: Inga planer vad jag vet, kommer inte ihåg om vi har match eller inte. Plugga lite.


Blir en rätt så rolig vecka, en som jag ser fram emot. Ett + oxå att vi inte har så mycket läxor som vi brukar. Puss o gonatt Emilie.


 

Av Ponni Muppar - 13 januari 2014 18:15

Hade Champion i lördags, det gick inte så bra. Han blir ganska tung eller hur man ska beskriva det. Lägger mycket vikt i tygeln o springer ifrån arbetet. Jag kan lätt sjunka ihop o sitta som en typ säck med potatis istället för att sträcka på mig o rida med magen. Så sitsen var inte så bra vilket gör att det blir svårare att rida bra. Jag har även jättesvårt att sitta ner i hans trav, typ studsar som en studsboll.


Vi gjorde en övning med 20m volter vid A & C. Mellan var det snett igenom med skänkelvikning. Skänkelvikningarna gick däremot bra men volterna gick inte bra. Koncentrerade mig inte ordentligt, han lyssnade inte på mig o sen red jag för lite med magen. Hoppas det går bättre på onsdag. Vi hörs lite senare, puss Emilie.


 

Av Ponni Muppar - 13 januari 2014 16:11

Måndag idag, helgen har bara runnit iväg känns det som. Går så fort så innan man vet av det är det måndag morgon igen. Kan berätta lite om var jag har hållit hus i helgen.


Fredag: Efter skolan gick jag hem för att hämta några grejer, lämna skolväskan i sen gå direkt till bussen för att möta Alex i centrum. Jag skulle köpa present o sen fikade vi lite hehe. Sen på kvällen kom två familjer hem till oss. Vi hade jättekul!


Lördag: Stallet, var även o kollade på ett annat stall på förmiddagen. Hade Champion på lektion o det gick inte bra. Kommer inlägg om det. Sen på kvällen så var jag på tjejmiddag hos en tjej i klassen, roligt hade vi.


Söndag: Sov halva dagen haha. Hade match mot Akropol oxå, det gick bra faktiskt. Vi har ändrat vårt spelsystem o sånt så vi spelar mycket bättre nu än vi gjorde förut. Vinst blev det vilket alltid är kul. Satte nåt straffkast oxå, höll på att ramla över linjen så viftade med armarna som en galning men klarade mig o stog kvar bakom linjen hahaha. På kvällen gjorde jag i ordning i min garderob, rensade o flyttade från gamla till nya. Ska fixa klart det idag.


Idag är det plugg-dag, har en del saker jag ska göra för att slippa göra det under veckan. Eftersom skolan precis har börjat är det inte supermycket läxor men det är lite att göra.


Inlägg om planer för veckan o ridningen i lördags kommer upp under eftermiddagen så kika in lite senare. Puss Emilie.


 

Presentation


Roligt att ni har hittat in på våran blogg! Vi kommer skriva om hästar, ridning, basket och annat roligt. Hoppas ni stannar :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards