ponimuppar

Alla inlägg den 9 januari 2014

Av Ponni Muppar - 9 januari 2014 18:04

Evita 4/1:

Gick ganska bra på lektionen. Först på framridningen försökte jag få henne att lyssna bra på skänkeln för hon kan bli lite seg ibland. Men jag tycker hon lyssnade bra på bara mitt säte efter några minuter. Sen försökte jag bara stretcha henne o göra henne lite mer läsgjord i båda sidorna, hon är ganska stel så det behövs. Vissa stunder kändes det som att hon började slappna av men sen försvann det.


Övningen vi gjorde var en del från ett program, orkar inte förklara hur den gick men kan säga några delar som var med: 15m volt, galopp på hörnlinjen, avbrott o direkt ny galopp. Vända snett igenom med skrittavbrott på med på medellinjen. Gick bra i övningen. Kände mig lite ringrostig efter att ha pausat ridningen ett tag. Vissa stunder i galoppen kändes det bra o hon släppte ner nacken lite o slappnade av. Mot slutet när vi skulle trava av kändes det också som att hon började slappna av lite. Jag är hyfsat nöjd med passet eftersom att det var ett tag sen jag red. Hon slappnade även av bra i vissa stunder, lyssnade bra på mina hjälper.


Diara 8/1:

Hon är väldigt känslig i mun så man kan inte ha sträckta tyglar på henne. Men jag fokuserade bara på att hon skulle gå fram. Nöjd med hur hon lyssnade på skänkeln. Hon hade bra drivning framåt o hade lite mer energi än hon brukar ha. Sen blev inte min sits så himla bra o jag skumpade en del hehe. Men mitt mål vara att hon skulle lyssna bra för skänkeln o ha bra drivning vilket hon hade så jag är väl nöjd med passet även om min sits var hemsk. Puss Emilie.

Av Ponni Muppar - 9 januari 2014 16:54

Andra skoldagen för terminen avklarad. Känner att det kommer bli sjukt stressigt den här terminen, har redan fått provdatum för vanliga o nationella prov satta. Kul att få ett nationellt prov i matte som födelsedagspresent haha. Matteläxa tills imorrn som jag ska sätta mig o göra nu lite snabbt. Måste städa massor i mitt rum idag, det är rätt så stökigt eftersom vi håller på att göra om.


Träning ikväll, ska bli jättekul! Älskar verkligen att träna o hålla igång, även om det inte går toppen på varje träning, all träning är bra träning! Det var allt för stunden, puss Emilie.


 

Presentation


Roligt att ni har hittat in på våran blogg! Vi kommer skriva om hästar, ridning, basket och annat roligt. Hoppas ni stannar :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards