ponimuppar

Alla inlägg den 19 januari 2014

Av Ponni Muppar - 19 januari 2014 11:00

 


Framridningen gick bra, försökte fokusera på att rida mer med magen och inte sitta som en hösäck med ihopsjunken rygg. Det gick hyfsat bra. Darco lyssnade bra på mina hjälper o skritten kändes bra. Då var han mer avslappnad o släppte ner nacken lite.


Vi hade ingen riktig övning utan vi övade bara på sitsen. Därför blev vi indelade på olika volter så red vi i båda varven i skritt, trav o galopp. Fokuserade väldigt mycket på att inte sjunka ihop utan rida med magen o sätet. Gick mycket bättre än det brukar vilket jag är väldigt nöjd med. Traven gick ganska bra i vänster varv för då kändes han lite mer mjuk o jag fick igenom deet jag ville mer än i höger varv. Gick lite sämre i höger varv traven. I galoppen kändes det stundvis som att han slappnade av o gav efter men sen försvann det igen.


Nöjd med passet eftersom att jag inte satt lika ihopsjunken som jag brukar. Behöver pass där jag bara kan fokusera på sitsen ibland. Hoppas jag får Darco nästa vecka oxå för han är så himla rolig att rida. Puss Emilie.

Av Ponni Muppar - 19 januari 2014 08:02

Sååå taggad på match nu. Lektionen igår kommer upp vid 11

Presentation


Roligt att ni har hittat in på våran blogg! Vi kommer skriva om hästar, ridning, basket och annat roligt. Hoppas ni stannar :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards