ponimuppar

Alla inlägg under april 2013

Av Ponni Muppar - 30 april 2013 17:17

Evita:

Född: 1991
Ras: New Forest
Far: Möllegårdens Django   Morfar: Staplecross Spitfire
Mankhöjd: 139 cm


Evita är en snäll ponny som har sitt lilla humör. Hon är mångas favorit att rida av barnen. Hon är väldigt framgångsrik tävlingsponny som har vunnit Stockholmsmästerskaen för c- ponnys 2003, 2008 och 2011. Hon är väldigt sur när man lägger på sadeln, spänner sadeljorden och sen sitter upp men hon biter nästan aldrig en om man inte räcker handen till henne.

När man rider henne är hon väldigt snäll och ganska lätt att gå i form. hon är pigg och går framåt ganska bra.

   


Historen om när jag började sköta henne:

Jag började sköta henne när jag var 9 - 10 år. Inann jag började var jag livrädd för henne och vågade inte gå in till henne. Men när jag blev skötare så gick jag in med en person som skötte henne förut. Hon var ganska så sur för att det inte var så många som vågade gå in till henne för att hon var så sur. Jag tror att det har att göra med att ingen var hos henne så han var väll inte så van vid att folk kom in till henne. I början kunde man inte röra henne vid halsen eller huvudet för då blev hon rädd. Ett tag så var det bara jag som skötte henne och då försökte jag att få bort det och nu har jag lyckets för hon är inte rädd när man tar på halsen eller på huvudet. Jag slutade aldrig att sköta henne fast hon var så sur och arg så nu har det gett resultat. För varje gång jag kommer in i boxen är hon inte sur.


Det hät var allt jag kom på nu men jag kan säker skrva mer om jag kommer på!    

//Alexandra

Av Ponni Muppar - 30 april 2013 16:51

Kom hem från skolan för ungefär en timme sen. Så himla skönt att vi är lediga imorrn, behöver verkligen det. Dagens planer vet ni ju redan, ska vara vid brasan hela kvällen. Hoppas på fint väder men som det ser ut just nu vet jag inte hur det blir. Spöregn är ju inte så kul. Kan inte lova superbra uppdatering ikväll men kanske kommer upp lite bilder, annars bloggar jag mer imorrn. Kanske åker o shoppar med mamma imorrn, ska köpa en jeansjcka om jag hittar nån.


Ska dra till brasan runt 7 eller tidigare. Känner mig inte riktigt lika peppad som jag var imorse. Vädret förstör allt. Blir så deprimerad av dåligt väder o regn. Inte kul att stå ute hela kvällen i det här vädret. Men jag önskar er andra en bra valborg iaf :)


//Emilie

 

 

       

Av Ponni Muppar - 30 april 2013 12:00

Här är en liten del av min lista på spotify. Har två listor, en som jag håller mer uppdaterad med nya låtar och låtar jag lyssnar ofta på, en annan meg gamla låtar men som oxå är riktigt bra! Spotify är grymt och jag älskar det, kan lyssna på musik när jag vill. Hiss till spotify!


 

//Emilie


Av Ponni Muppar - 30 april 2013 08:00

Som lovtalar jag förberett lite inlägg till idag, börjar 8 med slöjd och är i skolan nu. Syr en träningsväska. Ni får bild på den när den är klar :) idag är det ju Valborg! Kul. Ska vara vid majbrasan i området hela kvällen, hjälpa till i träffa massa kompisar. Sen är vi ju lediga imorrn och ridningen är inställd. Har avbokat skötningen oxå så jag är helt ledig, skönt. Men tråkigt att jag inte får träffa prins


Ha det bäst idag så lovar jag att vi ska hålla er bra uppdaterade idag.
//Emilie

Av Ponni Muppar - 29 april 2013 20:16

Har varit en skön dag idag, inget planerat och inga måsten. Behöver sånna dagar ibland. Har gjort engelska-läxan, skönt att ha den klar och nu pluggar jag lite språk (inte för att jag behöver men har prov snart och tänkte repetera lite).

Längtaaaar så till sommaren, sommarlov om 6 veckor bara! Helt sjukt! Den börjar jag nian och jag får väl se hur det blir. Känns som att tiden går så himla fort. Men iaf så är det ju Valborg imorrn. Vår basketklubb har hand om majbrasan i området så jag ska vara där hela kvällen o hjälpa till lite. Träffa lite kompisar. Sen har vi ju ledigt på onsdag och då ska jag shoppa lite. Får se vad det blir.

Gör lite tidsinställda till imorrn så att det blir mycket inlägg o uppdatering. Ha en bra måndagskväll så uppdaterar jag mer imorrn!
//Emilie

Av Ponni Muppar - 29 april 2013 08:20

Ikväll ska jag se om jag hinner lägga upp lite fakta om Evita precis som Emilie har gjort!

Av Ponni Muppar - 29 april 2013 08:18

Nu sitter jag hemma och väntar på att gå till bussen! Ska gå vid 08:35.
Dagens planer är att gå i skolan och sen ska jag hem och plugga. Ska kanske till stallet och gå på planering till häst och ryttar dan! Men ska snart göra mig iordning! Imorron har jag prov det är därför jag måste plugga lite. Igår var jag på städdag i stallet då skurade jag och Amanda ridhuset för hand med några andra också. Sen väntade jag till fyra för att få leda på knatten och jag fick leda min lilla prinsessa!
//Alexandra

Av Ponni Muppar - 28 april 2013 22:27

Förlåt för dålig bloggning idag men har haft fullt upp helt enkelt. Åkte till stallet vid 9 för att göra en grej med US. 10 började städdagen och jag + några till gjorde rent hela servicedelen. Skura väggar o sånt, blev ganska smutsig...

Vid 1 hämtade pappa mig och sen åkte vi iväg till säsongens sista match. Vi spelade mot Huddinge och alla spelade superbra. I slutet låg vi under med 2 poäng, tog ikapp så att det stog lika men sen gjorde dom två poäng och så vann dom matchen :( Det var min kompis sista match med laget för hon ska byta till ett annat så det var sorgligt. Men ska försöka peppa upp henne i skolan imorrn. Imorrn börjar jag sent så kanske hinner lägga upp ett inlägg innan skolan, annars kommer det när jag är hemma. Godnatt på er!
//Emilie

Pussar från Cotton <3

Presentation


Roligt att ni har hittat in på våran blogg! Vi kommer skriva om hästar, ridning, basket och annat roligt. Hoppas ni stannar :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<<
April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards