ponimuppar

Alla inlägg under april 2013

Av Ponni Muppar - 27 april 2013 19:17

Idag red jag Evita och det gick jätte bra! Hon lyssnade jätte bra på skänklarna och gick fram! Efter vi hade skrittat på långa tyglar gick det bättre och bättre. Vi gjorde en väldigt enkel övning som vi har gjort förut för att kunna jobba mer på annat än att komma ihåg övningen! Vi hick på vinter vid A och C emellan så gjorde vi snettigenom mellan R och V eller P och S. På volterna gick det jätte bra hon gick fint med eftergift men när bi skrittade så tog hon upp huvudet men jag är väldigt nöjd ändå.

Imorron är det stöddag och jag ska dit kvart över nio för att göra en grej med US dem andra kommer dit vid tio.
//Alexandra

Av Ponni Muppar - 27 april 2013 17:43

Red Apollo idag på lektionen, gick sådär. Han tycker ute om sadeln och är väldigt gammal så man ska helst rida baracka på honom (utan sadel). På framridningen gick det bra och han lyssnade jättebra på min skänkel. Men efter vi hade skrittat på långa tyglar blev han jätteseg och ville inte alls gå fram. Det var mysigt att rida barbacka iaf :)

Imorrn är det städdag vid 10 men ska dit vid 9 för att göra nån grej med US. Sen åker jag hem vid 1 och gör mig i ordning för säsongens sista match. Uppdaterar mer imorrn och kanske ett inlägg till ikväll.
//Emilie

Av Ponni Muppar - 27 april 2013 13:02

Nu sitter vi i stallet med Amanda och äter lunch. Idag ska vi sköta och sen är det ridlektion vid 15:30. Vi har inte så mycket mer att skriva men här kommer några bilder.

Av Ponni Muppar - 27 april 2013 13:02

Nu sitter vi i stallet med Amanda och äter lunch. Idag ska vi sköta och sen är det ridlektion vid 15:30. Vi har inte så mycket mer att skriva men här kommer några bilder.

Av Ponni Muppar - 27 april 2013 12:38

Hej hopp lille katt!
Sitter med Emilie och Alex i stallet och klappar på per och stig. Snart ska vi rida, kul. Haha, visst är detta ett bra inlägg?

Jag är en sten som gillar gullar, dom flyger som fria fåglar.
Hej då små tigrar.

JAG ÄR EN VICTORIA SECRET MODELL!!

Av Ponni Muppar - 26 april 2013 21:22

Nu sitter jag och tittar på let's dance. Jag är super trött och ska gå och lägga mig när programmet är slut. Hoppas att jag får rida Evita imorron för det gick så bra förra veckan! Imorron ska jag och Emilie blogga tillsammans igen! Och vi kanske gör någon ny sak! På torsdag ska vi hoppa och då ska Emilie fota när jag hoppar. Så ni kommer att få se lite av det vi hoppar
God natt hoppas ni har det bra!
//Alexandra

Av Ponni Muppar - 26 april 2013 18:30

Här kommer lite fakta om Tolliver. Han är en D-ponny och kanske 1.45 i mankhöjd, han är en fux och är väldigt sprallig. Han älskar att busa och leka med alla andra hästar i hagen. I boxen är väldigt snäll, han bråkar inte men är nyfiken och är fortfarande som ett litet föl. På "hakan", under huvudet är hans favoritställe att bli kliad på. Han har aldrig grimma i hagen då han alltid tar av den och så får man springa runt i hela hagen för att hitta den.


På lektion är han som en orm, slingrar sig runt skänklarna för att slippa arbeta. Men han är en väldigt fin dressyrhäst och har tävlats mycket. Tolliver kan vara lite seg men älskar att röra på sig. Tolliver kom till stallet år 2008 och han är född 2003 (han är alltså 10 år). Han är en Tysk ridponny. Även om han är allmänt jobbig ibbland och väldigt busig så är han väldigt snäll, vill inte göra illa någon.


När jag började sköta honom var det jobbigt, han hade inte nån respekt alls för mig och struntade i mig. Jag kunde inte ha min rykthink i boxen då han välte den och allt ramlade ut. Han har också vält en hink vatten över mina fötter. Men nu när jag har skött honom i några år så har han väldigt stor respekt för mig, många som har ridit lite kortare brukar fråga mig om hjälp när de har försökt tränsa honom i 5 minuter och det inte går. Direkt när jag kommer in tittar han på mig och så står han helt stilla. Jag tycker det är rätt coolt att han har lärt känna mig så mycket och vet vem jag är. Har haft mina strider med honom men han förstår när han går över gränsen. Nu när jag har blivit större och lärt mig att säga till honom så kan jag ha min ryktlåda i boxen utan att han välter den eller lägger märke till den. Tolliver du är bäst <3

Puss puss 




//Emilie


Av Ponni Muppar - 26 april 2013 16:07

Nu är jag äntligen klar med våran header!

Presentation


Roligt att ni har hittat in på våran blogg! Vi kommer skriva om hästar, ridning, basket och annat roligt. Hoppas ni stannar :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<<
April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards