ponimuppar

Alla inlägg den 10 april 2013

Av Ponni Muppar - 10 april 2013 21:04

Jag red Viola idag, har aldrig ridit henne förut så det var kul. Vi började med att skritta ut och sen red vi fram. Framridningen gick helt ok! Lite svårt att veta hur man ska göra men min ridlärare sa att hon brukar höja nacken och korta sig jättemycket, hon sa att jag skulle försöka få henne lång och låg istället. Sen skritta vi på långa tyglar några minuter och när vi tog tyglarna red vi på volterna. I höger varv gick det ok, hon blev ganska seg. Sen i vänster varv gick det mycket bättre, särskilt i traven efter galoppen. Då hade hon mer bjudning och var jättefin, höjde ryggen och sänkte nacken. Hon trivdes verkligen för öronen var framåt i flera varv och hon brukar vara ganska sur.


Efter ridningen fixade vi i ridhuset o sen gick jag för att mocka. Sen kom Amanda o frågade om jag och Alex ville gå med henne och hennes häst. Vi hade superkul. Efter det tog jag hand om prinsen. Borstade, skurade, tvätta hans vattenkopp och smörjde hans sadel.


Nu ska jag göra läxor, äta middag och titta på mästerkocken! Ha det så bra!

//Emilie

Av Ponni Muppar - 10 april 2013 17:25

Nu sitter jag i stallet och tittar på när Emilie rider Viola! I stallet ska jag borsta på Evita! Sen ska jag vara med Emilie och sköta hästarna. Vid halv åtta så ska jag åka hem från stallet. Hej då!
// Alexandra

Av Ponni Muppar - 10 april 2013 09:00

Jag börjar om tio minuter, har engelska. Ska hålla en kort presentation om en bok vi har läst, hoppas det kommer gå bra.

Idag slutar jag vid 2 och då ska jag hem för att plugga. Ska sen till stallet vid 4, rider lektion 16.40 Vet inte vem jag får men det ska bli spännande, gick bra i lördags så hoppas på att det går bra idag också. Annars ska jag inte göra något speciellt, pussa på min prins och ta hand om honom eftersom jag sköter idag

.

    //Emilie


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Roligt att ni har hittat in på våran blogg! Vi kommer skriva om hästar, ridning, basket och annat roligt. Hoppas ni stannar :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<<
April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards