ponimuppar

Alla inlägg under december 2013

Av Ponni Muppar - 8 december 2013 21:17

Hemma nu efter bion, tycker filmen var mycket bättre än ettan. Har läst alla tre böcker innan så visste precis vad som skulle hända. Men det var kul att se filmen ändå, tänker inte säga något om hur den slutar eller vad som händer för er som inte har sett den. Längtar sååå tills 3:an kommer ut. Vill typ läsa om böckerna nu när jag såg tvåan, så bra tycker jag dom är. Min typ av bok är det verkligen. Vi hörs mer imorrn. Puss Emilie.


Här har ni trailern (finns ganska många olika men här är en av dom)

Av Ponni Muppar - 8 december 2013 17:48

Sitter i biosalongen nu med Rasmus o väntar på att catching fire ska börja. Fick leda min prins idag så jag blev glad. Han är så gullig, perfekt till knatte-lektioner när han är så snäll o gör som man säger... Nästan alltid hahaha

Av Ponni Muppar - 8 december 2013 13:36

Nu har jag inte uppdaterat på typ flera dagar! Hehe förlåt.
Men ridningen i torsdags gick jätte bra. Jag red Brady vilket gick jätte bra. Han va duktig och jag va duktig nä men jag jobbade bättre än vad jag brukar göra. Han blev mycket mjukare och jag kunde sitta ner i hans galopp vilket e väldigt svårt. Han tar typ jätte små steg fram och typ jämfota hopp bak. Det känns ganska konstigt men jag lyckades. Han var otroligt duktig den ridningen.

Fredagen va super rolig. Först åkte jag hem med Becka. Va hade super roligt som vi brukar ha. Sen åkte jag till stallet för att göra en julkrans åt Evita. Den blev väldigt fin men super stor och tung. Det är nästan så att fiskelinan inte klarar av att hålla upp den. Hehe duktiga vi e. När vi va klara med det så åkte jag och Emilie till Ida och Ellen som hade tjej middag. Super mysigt. Hade super duper roligt. Skratta så att jag höll på att dö. Hehe!

Lördagen va oxå rolig. Såklart va jag i stallet och det va super mysigt. Gick på lucia träning och sen så åt jag. När vi fått hästar så gick vi och kollade vilka vi hade och jag blev super glad eftersom att jag fick Zara. Hon va super duktig och jag fick henne mjuk i sidorna. Vi hade cavalletti men det va inte så mycket att stå upp men övningen va himla rolig. Fast jag gillar inte att stå så det gjorde inte så mycket. Men jag känner mig väldigt nöjd. På kvällen så möblerade vi om i vardagsrummet så nu ser det jätte annurlunda ut.

Kramisar Alex

Av Ponni Muppar - 8 december 2013 13:18

Ska snart åka till stallet för att leda. Hoppas på att få leda Tolliver, brukar få göra det. Veckan som kommer blir lite annorlunda eftersom att jag varken kan träna eller rida. Tänkte iaf åka o titta på träningen på tisdag. Ska till stallet på onsdag oxå, bara sköta. Kanske stallet på torsdag, det är luciaträning och jag kan ju ändå inte träna så varför inte åka dit?


Så synd att jag inte kan rida nu, vi skulle precis ha hoppning i lördagsgruppen. Vi hoppar inte så ofta så det är tråkigt att jag missar det. Får tänka positivt, tur att det hände nu när det är juluppehåll på typ allting, var ju våran sista match i onsdags så inga fler matcher innan nyår tror jag. Nu önskar jag er en bra söndag, puss Emilie.


 

Av Ponni Muppar - 7 december 2013 23:28

Har inte uppdaterat så bra nu under helgen. Tycker det är tråkigt att blogga via mobilen, blir så korta inlägg. Därför har det inte blivit så många inlägg, men nu har jag äntligen lite tid till att sätta mig vid datorn.


I fredags så åkte jag till stallet för att fixa hans krans, la upp lite bilder på den tidigare idag. Tycker den blev riktigt fin, hoppas Tolliver gillar den haha. Sen åkte jag o Alex direkt till Ida för att fira henne o Ellen med några andra. Kul som vanligt hade vi.


På lördagen så skulle jag stå i cafeterian 11-12 för min ridgrupp hade hand om den idag. Vaknade 10.50 så fick lite bråttom, därför hann jag inte blogga ngt på morgonen. Luciaträning sen vid 12. Efter det åt jag lunch med Alex o några kompisar från stallet. Gick sedan för att sköta o ta hand om min prins. Lite svårt att borsta men det går. Kan dock inte böja eller röra mitt finger på vänster hand så kan inte hålla borsten i den handen. Kratsa hovarna är också lite svårt haha.


Mysig lördag enligt mig, bara vara i stallet utan några måsten. Längtar till jullovet då jag kommer kunna vara där hur mycket jag vill. Kommer inte kunna gå några kurser eller rida då, antagligen. Men det blir mysigt att bara vara där ändå, ta hand om Tolliver. Jag kan ju dessutom fota Alex om hon rider.


På kvällen gick vi iaf till någon teater/ opera. Det var inte lika illa som jag trodde. Men njaa, inte riktigt min grej, fattade typ ingenting.


Planerna för imorgon ser ut såhär: Ska va i stallet vid 2 för att leda på knatte. Sen ska jag o Rasmus gå på bio för att se hunger games 2 - catching fire. Verkligen ÄLSKAR böckerna. Tycker dom är jättebra, har längtat efter att filmen ska komma ut jättelänge nu så är taggad till tusen. Rasmus läser dessutom böckerna just nu. Kommer bli en mysig söndag utan plugg! SÅÅÅÅ SKÖNT. Ska sova nu, så gonatt på er. Puss Emilie.

 


Av Ponni Muppar - 7 december 2013 16:56

Nöjd blev jag. Tycker vi gjorde ett bra jobb!

Av Ponni Muppar - 6 december 2013 15:58

Vet att det var snö igår. Iaf för mig. Vet inte hur det var för er andra. Men idag så stannade den ju till o med kvar på marken hahah. Lite mer julkänsla nu.

Såg ut såhär när jag gick hem

Av Ponni Muppar - 5 december 2013 23:09

Ska lägga mig nu, bara skriva ett sista inlägg för dagen. Har inte gått så bra att skriva med mitt finger idag hahah. Skriver typ som man gjorde när man var liten o knappt visste vad en dator var. Så långsamt går det.


Planerna för imorrn då... skola tills 14.35 Skönt att sluta ganska tidigt. Ska hem, slappa lite. Ut till stallet för att göra julkrans till min lilla prins med hans andra två skötare o Alex ska oxå göra en krans fast till Evita. Bild kommer självklart. Sen bär det vidare för tjejmiddag med tjejerna från min gamla klass o Alex. Ska fira Ida o Ellen.


På lördag sen ska jag inte rida, ska till stallet på luciaträning iaf, o sköta. Godnatt nu, puss Emilie.

Presentation


Roligt att ni har hittat in på våran blogg! Vi kommer skriva om hästar, ridning, basket och annat roligt. Hoppas ni stannar :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards