ponimuppar

Alla inlägg under december 2013

Av Ponni Muppar - 5 december 2013 18:59

...På träning nu, synd att jag inte kan vara med men vad ska man göra :/

Av Ponni Muppar - 5 december 2013 14:05

Orkar inte! Var ju på röntgen. Igår satt jag uppe jättesent för att plugga så var skittrött idag, höll typ på att somna på sjukhuset. Kan säga att rötgen inte gick så bra. Inget var brutet iaf vilket var tur. Men det var värre än jag trodde.


Tummen var okej, bara en vanlig stukning. Men ringfingret var inte så bra. En ledkapsell (ngt sånt heter det) var stukad vilket är värre än om det bara är en vanlig led som är stukad. Ska ha stödbandage/ tejpa mina fingrar med ett annat i 2 veckor nu. Sen får jag inte träna eller rida på några veckor, dom sa inte exakt antal men jag tippar på typ 2-4 veckor. Om det inte fortfarande gör ont eller jag har svårt att röra fingret så får jag inte börja rida när det har gått 4 veckor. Doktorn sa att det kan kännas i 1 år ibland. Vill verkligen rida o träna men det går ju inte. Så nu har jag typ 1 och en halv hand att använda bara. Kanske inte kan gå några julkurser heller :(


Ska göra klart läxan vi har tills imorrn. Sen bara titta på film. Men den var inte så stor så tar nog max 15 min.


Åhh, hela min plan för veckan gick i krasch nu. Hade ju tänkt träna idag o rida på lördag. Åker till stallet o sköter gör jag iaf för det sa inte doktorn något om. Tänkte titta på träningen idag också. Hoppas ni har haft en bättre torsdag än jag har haft, puss Emilie.

 

Av Ponni Muppar - 5 december 2013 10:30

Just nu sitter jag me Saga i ett gruprum för att vi inte har nått att göra. Vi sitter och lyssnar på One Directions nya album! Det e jätte bra. Hade matte innan och det va väll kul! haha nä men man gör ganska mycke. Nu ska vi ha enelska och då ska vi säkert titta på film för att vi hade prov i måndags. Ska bli jätte skönt om det nu är så att vi ska göra det...

Lång dag idag. Ska gå till fyra. Det är inte så kul. Men sen kommer man till stallet och ska rida och det är ju jätte roligt. Hoppas på att få Brady. Det va så himla roligt sist och jag hoppas på att kunna forstätta på det vi slutade me. Jag tror att det är dressyr men vet inte riktigt. Imorron ska jag till stallet för att göra en julkrans till Evita. Det kommer upp en blid imorron. Men hoppas ni får en bra dag! 

Kramisar Alex   

Av Ponni Muppar - 5 december 2013 10:27

Ska åka o röntga fingrarna nu, får se hur det går. Hoppas bara jag inte behöver sitta där i flera timmar. Inte så bra att missa lektioner heller. Hörs senare, puss Emilie.

Våra underbart vackra chokladbollar *host *host vi gjorde i stallet för ett tag sen

Av Ponni Muppar - 5 december 2013 08:10

Sitter nu i skolan och allt e bara så tråååkigt! Saknar Emilie ganska mycke! Har inte träffat henne på typ hundra år! Brukar träffa henne jätte ofta! Sitter och väntar på att lektionen ska börja!
Kramisar Alex

Av Ponni Muppar - 4 december 2013 20:52

Den här dagen har väl varit lite upp o ner. Skolan var okej, som vanligt. Men sen kom jag hem, skulle blogga men internet var jättesegt. Tog typ 5 min att ens öppna en ny flik hahah. Så skyndade att göra mig i ordning för att på skjuts till stallet av mamma. Vi hade hoppning på lektionen, jag hade Pamina som förra veckan. Tycker det är bra att man får hoppa samma hästar, det är mycket lättare än att byta hela tiden.


Det gick bra vissa delar o skit vissa delar. Kommer ett bättre inlägg om ridningen sen. Men sen sista hindret jag hoppade innnan vi skulle avsluta övningen så kom hon lite för nära. Hon fick då ta i och hoppa väldigt högt för att komma över. Hennes manke kom upp mot min hand för jag hann inte riktigt följa med. Smart som jag är tog jag emot mig med tummen o hörde ett högt krash. Stukad tumme, jättekul! Hatar att stuka tummen för då blir hela handen handikappad. Trodde först att den var bruten men det har gått över lite nu så det är nog bara en stukning.


Iaf så skyndade jag mig att byta om o jag o Pappa åkte till matchen. Eftersom att jag kom lite sent skulle jag värma upp lite mer när matchen hade börjat. Hade hunnit bli lite kall efter ridningen. Men sen direkt när jag kom in för att spela så kommer det en passning till mig men den kommer fel. Den var hård o kom rakt på mitt ringfinger på andra handen. Tur som jag har haft idag så stukade jag såklart den också. Då har jag två handikappade händer, lyckat säger jag bara hahah! Det fingret är nu blått o dubbelt så stort som mitt andra ringfinger, kan inte röra det. Lite svårt att skriva på datorn, kunde inte ens knyta upp mina skor efter matchen. Snälla Amelie gjorde det åt mig haha. Men jag känner mig helt handikappad, kan inte göra ngt alls typ. Det som jag faktiskt kan göra tar typ dubbelt så lång tid dessutom.


Bara att skriva det här inlägget är väldigt ansträngande, det gör ont som f*n.


Tråkigt inlägg om mina stukade fingrar, men hatar verkligen att göra illa mig. Har liksom inte tid med det nu. Åhh hoppas det blir bättre så att jag iaf kan rida på lördag. Vet inte om jag kan vara med på träningen imorrn, vill ju inte göra det värre. Vi får se hur det blir. Åker dit o tittar ifall jag inte ska träna. Lite sur nu, ni kanske förstår det haha. Ska försöka uppdatera bra men kan knappt hålla i mobilen så det får bli som det blir. Puss Emilie.  

Nu är det plugg inför imorrn som ska göras.


 

Av Ponni Muppar - 4 december 2013 20:47

De kommande veckorna är väldigt chilla. Den här veckan har vi haft halv dag och det kommer några till skolan som ska labbs med alla Matte/no grupper. Kul!
Nästa vecka ska vi på julmarknad med klassen! Super roligt! Hel dag och då kommer vi oxå sluta tidigare.
Veckan efter på tisdagen kommer vi åka till Forsmark hel dag! Skönt! På torsdagen kommer vi åka till kista för att se på bio med matte/no gruppen. Kuuuul! Sen på fredagen slutar vi! Såååå skönt!
Kramisar Alex

Av Ponni Muppar - 4 december 2013 20:36

Gårdagen?
Igår va jag såklart i skolan och det va väldigt skönt för vi hade halv dag så vi gick till 10.55 Sååå skönt. Stannade kvar lite extra för att Tobbe skulle göra klart några läxor. Han skulle hem till mig för att hälsa på hundarna. När vi var klara gick vi och åt och sen åkte vi hem. Det va roligt. Vi gick ut med hundarna och han tyckte att det va roligt. Elr jag hoppas på det.
När han gått så pluggade jag till franska provet som vi hade idag.
Fick öva ganska mycke. Men jag kunde faktiskt allt.
Så idag hade jag då provet och det gick bättre än förväntat. Jag känner mig nöjd och jag tycker själv att det gick bra men får se när vi får tillbaka provet.
Fick oxå tillbaka mitt musik prov och det gick faktiskt super bra. Blev väldigt nöjd.

Just nu sitter jag och tittar på när mamma tränar i ridhuset! Mysigt tycker jag! Så skönt med att inte behöva plugga nått.


De dagar som e kvar så ska jag inte göra så mycket men ändå mycke! Okej jag tycker att jag krånglar till allt!
Men imorron ska jag då rida och vanligt. På fredag ska jag till stallet för att göra en krans till Evita med hennes andra skötare. På kvällen ska jag till Ida för tjej middag vilket ska bli super roligt. Lördag rida som vanligt. Cavaletti tror jag att det är. På söndag tror jag att jag och mamma ska till hundmessan som vi brukar göra varje år. Det e så mysigt att få runt och titta på hundar och gå runt och titta. Vet inte om jag hinner åka till Izabel den här veckan! :'(

Kramisar Alex

Presentation


Roligt att ni har hittat in på våran blogg! Vi kommer skriva om hästar, ridning, basket och annat roligt. Hoppas ni stannar :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards