ponimuppar

Alla inlägg under oktober 2013

Av Ponni Muppar - 10 oktober 2013 10:00

 

Av Ponni Muppar - 10 oktober 2013 09:49

Igår åkte jag till stallet. Det var mysigt som vanligt och jag älskar verkligen att vara i stallet. Jag skulle ha ridit igen om de var nån som avbokade. Men det var ingen som avbokade    Men jag skrev upp mig igen nästa vecka så då får jag hoppas på att det är nån som avbokar. Men idag ska jag till stallet och rida. Hoppas på att få Brady eller på ion. De e så himla roliga att rida. Idag har vi dressyr och det e så roligt. Imorron ska jag åka till Izabel vilket ska bli jätte roligt. Jag rider såklart dressyr eftersom att jag inte ska hoppa själv eller rida ut själv. Det tycker jag är bra för man ska inet hoppa eller rida ut själv eftersom att det kan hända saker! 

 

Puss Alex 

Av Ponni Muppar - 9 oktober 2013 20:27

Ska plugga det sista inför NO-provet imorrn. Känns som att jag kan det mest, ska bara läsa igenom allt en gång extra o plugga lite detaljer. Red Fedantos idag, gick faktiskt bra. Inlägg om det kommer imorrn. Alex var i stallet idag, kul! Hon skulle rida igen men det var ingen som hade avbokat så det gick inte, tråkigt :( Vi prata en del efter ridningen, om massa roliga saker som kommer.


Imorrn är det träning, kul! Bra inför matchen som kommer inför helgen. Den börjar 12 så kommer komma ite sent till stallet men hinner iaf sköta en liten stund. Ska titta på Rasmus match innan, den börjar 9 så kommer gå upp tidigt. Vi hörs mer imorrn, puss Emilie


 

Av Ponni Muppar - 9 oktober 2013 19:19

Av Ponni Muppar - 9 oktober 2013 17:25

I söndags följde jag med mamma på hundtävling. Det var jätte roligt men jag var så tröööött. Vi var tvugna att gå upp 7 för att vi skulle komma dit i tid. Men det var så mysigt att följa med för jag har inte följt med på jäte länge. Det gick bra för mamma, hon kom tvåa. Det var ju super bra. När vi kom hem så åt vi middag. Sen gick jag och la mig vid typ nio. 

Kramisar Alex

Av Ponni Muppar - 9 oktober 2013 17:05

Hade tänkt skriva lite om vem och varför jag började sköta Evita. 


Jag började att sköta Evita när jag var kankse 9 år. Jag minns inte riktigt, eftersom att jag var så lite. Men innan jag började att sköta henne var jag livrädd, och jag skojar faktiskt inte jag menar att jag var livrädd för henne. Men jag tyckte om henne ändå. För jag älskade att rida henne och jag tyckte att hon var så söööt! Men Evita är en jätte fin tävlings häst. Det är många som har tävlat henne. Hon har nästan en hel vägg med priser och fler på kontoret. Så hon är en väldigt duktig häst.

 



Men som sagt har jag skött henne väldigt länge och när jag började att sköta henne så var hon jätte kännslig om man tog på halsen och på huvudet. Hon var sur och allmänt jobbig. Men nu är hon så snäll och det känns som att hon litar på mig. Hon blir jätte glad när jag kommer och hon blir sur baar ibland. Men hon e värkligen en fin häst och jag tror att jag kommer att sköta henne så länge som jag rider här. 

 


Kramisar Alex



Av Ponni Muppar - 9 oktober 2013 09:06

I måndags var jag hos Izabel. Det gick super bra då. Jag e sååååå nöjd med den dagens ridning. Jag känner att jag faktiskt börjar få till saker och ting med henne. Det börjar gå bättre och bättre.

Sen när jag var klar så borstade jag ett tag och mös lite sen. Hon e så mysig att gosa med.

Förlåt för att jag inte har bloggat på ett tag men har haft ganska mycket under dagarna!

Kramisar Alex

Drack en smoothie när man satt och väntade på bussen till Izabel.

Av Ponni Muppar - 8 oktober 2013 21:19

Det här blir mitt sista inlägg för idag, såg att jag råkade skriva skolbänken istället för skolväskan men ni fattar nog ändå haha. Hon kryper verkligen in på de mest underliga ställena o gör det bekvämt. Vet inte riktigt hur dagen ser ut imorrn, pugga är en sak jag är säker på. Ska kolla med en kompis om hon vet om teorin imorrn. Men tror att det är nästa vecka för min grupp.


Informationen idag gick bra, vet fortfarande inte vad jag ska välja. Men jag får nog mer info o hjälp när jag kommer prata med henne själv. Alla elever som går i nian får tid med henne så att man kan få hjälp inför valet. Gonatt så ses vi imorrn. Puss Emilie


 

Presentation


Roligt att ni har hittat in på våran blogg! Vi kommer skriva om hästar, ridning, basket och annat roligt. Hoppas ni stannar :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards