ponimuppar

Alla inlägg den 10 oktober 2013

Av Ponni Muppar - 10 oktober 2013 22:54

Nu ska jag lägga mig, imorrn är det orientering. Min klass har det på förmiddagen så vi börjar tidigt o slutar tidigt. Först orientering, sen lunch o sen föredrag i 30 min. Slutar 12.30, klagar inte! Tänkte bara ta det lugnt, ska plugga lite om jag orkar, annars tar jag allt på söndag. Ska även ut o springa. Vi hade en övning i orientering idag på gympan, jag o en kompis gick tillsammans, det var bara runt området så inte särskilt svårt. Båda två hittar ju bra där. Tog en massa fina bilder, imorrn kommer dom upp. Lite fina höstbilder. Tänkte även skriva ett inlägg om hur träningen gick. Men nu säger jag gonatt. Puss Emilie.



Av Ponni Muppar - 10 oktober 2013 17:05

Är ganska nöjd med provet idag faktiskt. Kunde alla svaren men är lite osäker på om jag fick med allt, känns alltid som att jag inte får ner allt jag tänker på pappret. Men det går säkert bra :) Såg att jag råkade ställa in inlägget om ridlektionen på kl 21.00 istället för 12.... Lyckat Emilie haha! Ändrade nu så den kom precis upp, synd att den inte kom upp tidigare bara  :/


Bussen till träningen går 17.54, så jag har lite tid att slappa. Ska titta på en film nu, kommer inte hinna se klart hela men en del iaf. Imorrn är det orientering, ska springa själv för då kan man få bättre betyg. Känner mig rätt säker, hoppas jag inte går vilse bara. Men då ringer jag till en kompis som får komma o hämta mig haha. När jag kommer hem ska jag inte göra så mycket, tänkte gå ut o springa. Gick så bra sist så känner mig lite sugen på att gå ut igen. Planerna för helgen vet ni, stall hela helgen + massa plugg på söndag efter städdagen.


Puss Emilie, uppdaterar mer sen.

 

Såhär känner jag mig just nu

Av Ponni Muppar - 10 oktober 2013 12:00

Som jag sa igår hade jag Fedantos på lektionen. Han är väldigt stor så jag känner mig alltid som en liten myra när jag rider honom haha. Det gick mycket bättre än förra gången, kan ju alltid gå bättre men jag är nöjd. Han är ganska svår, för när han tycker att det är jobbigt börjar han typ hoppa jämnfota. Då måste man släppa o driva på så att han får rätt takt igen. Eftersom takten är viktigast måste man ju alltid börja om ifall takten inte stämmer.


Men jag började med att se till att han lyssnade bra på sätet, jag använda inte skänklarna när jag drev utan jag använde sätet. Första gången fattade han inte men jag peta till med spöet. Då fatta han direkt, han är ganska seg men när han väl förstår vad man vill så lyssnar han riktigt bra! Sen jobbade jag mycket med att försöka stretcha honom lite, så att han inte skulle vara så stel.


Övningen vi red var en bit från LC:2. Den var inte så komplicerad men det låter bara svårare när man ska förklara. Tänkte bara förklara väldigt kort vilka olika delar som fanns med iaf. Det var två galoppvolter och sen var det en snett igenom på långa tyglar (fri skritt).


Han jobbade på bra, vissa stunder kändes det som att han var på väg att samla ihop sig riktigt fint. Men eftersom han gör sina konstiga steg när han blir stressad eller tycker det är jobbigt måste jag växla mellan att driva på och jobba mer. Ibland kändes det riktigt bra. Nöjd med passet. Hörs mer senare. Puss Emilie


 

Av Ponni Muppar - 10 oktober 2013 10:00

 

Av Ponni Muppar - 10 oktober 2013 09:49

Igår åkte jag till stallet. Det var mysigt som vanligt och jag älskar verkligen att vara i stallet. Jag skulle ha ridit igen om de var nån som avbokade. Men det var ingen som avbokade    Men jag skrev upp mig igen nästa vecka så då får jag hoppas på att det är nån som avbokar. Men idag ska jag till stallet och rida. Hoppas på att få Brady eller på ion. De e så himla roliga att rida. Idag har vi dressyr och det e så roligt. Imorron ska jag åka till Izabel vilket ska bli jätte roligt. Jag rider såklart dressyr eftersom att jag inte ska hoppa själv eller rida ut själv. Det tycker jag är bra för man ska inet hoppa eller rida ut själv eftersom att det kan hända saker! 

 

Puss Alex 

Presentation


Roligt att ni har hittat in på våran blogg! Vi kommer skriva om hästar, ridning, basket och annat roligt. Hoppas ni stannar :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards