ponimuppar

Alla inlägg den 8 oktober 2013

Av Ponni Muppar - 8 oktober 2013 21:19

Det här blir mitt sista inlägg för idag, såg att jag råkade skriva skolbänken istället för skolväskan men ni fattar nog ändå haha. Hon kryper verkligen in på de mest underliga ställena o gör det bekvämt. Vet inte riktigt hur dagen ser ut imorrn, pugga är en sak jag är säker på. Ska kolla med en kompis om hon vet om teorin imorrn. Men tror att det är nästa vecka för min grupp.


Informationen idag gick bra, vet fortfarande inte vad jag ska välja. Men jag får nog mer info o hjälp när jag kommer prata med henne själv. Alla elever som går i nian får tid med henne så att man kan få hjälp inför valet. Gonatt så ses vi imorrn. Puss Emilie


 

Av Ponni Muppar - 8 oktober 2013 19:23

Idag var det ett nytt att använda skolbänken på haha. <3 puss Emilie

Av Ponni Muppar - 8 oktober 2013 18:30

Tänkte skriva lite om honom, har gjort det en gång förut, tryck hääär för att komma till det.


Han är D-ponny, 145 cm i manken tror jag. Världens bästaste. Kommer nog aldrig att växa upp, han har liksom alltid den lilla extra glimten i ögat. Försöker alltid busa sig igenom allt o leker alltid mycket med dom andra hästarna i hagen. Men han kan vara väldigt allvarlig oxå, fattar när det gäller och inte är rätt läge att busa. Ett tag hade jag det rätt jobbigt i boxen när jag skötte honom. Tolliver är rätt så bökig om ni fattar vad jag menar. I lördags skulle Alex fläta hans svans, mitt i allt bara snurrar han ett varv o ställer sig sen exakt likadant igen haha. Men en period skulle jag lära honom att ha rykthinken i boxen, jag har godis där ibland o det vet han. Så han välter den... det funkar när man har låda men inte när man har hink eftersom ALLA borstar ramlar ut då... En gång var jag på dåligt humör, han bråkade med mig o jag fick nog. Sa till honom ordentligt, han lyssnade verkligen o slutade direkt. Det är det jag menar med att han kan vara allvarlig och förstå när man säger till honom.


   


I början kunde jag knappt kratsa hovarna utan hjälp. Antingen vägrade han lyfta på benen, när man lutade sig mot honom lutade han sig tillbaka. Inte så kul att få en hel häst över sig som vägar typ 450 kg. Eller så höll han på med mitt hår o puttade på mig med mulen så att jag inte kunde hålla balansen. Men jag var bestämd, det skulle funka och det fanns ingen annan häst jag hellre ville sköta.


 


Idag är han världens goaste, jag ser på honom att han känner igen mig på rösten, han vänder sig nästan alltid om o hälsar på mig när jag kommer till honom. Han är ganska social o brukar göra så mot de flesta men inte på samma sätt. Det är mest för att tigga godis eller busa. Tolliver märker vad jag är på för humör, om jag är ledsen brukar han inte bråka med mig. Han står där o brukar vara lite extra gosig. När jag är arg förstår han att det inte är rätt läge att busa.


   


Verkligen superfin att rida. De flesta mindra barnen tycker om att rida honom för att han är så snäll, gör som man säger men ändå lite som han själv vill. Ganska seg men lyssnar riktigt bra om man är noga med det. Han kan lyssna lika bra som någon annan häst. Har tävlats mycket men inte lika mycket längre. Han slingrar sig väldigt mycket, min ridlärare brukar säga att han är som en orm haha. Men om man håller bogarna på plats o driver på honom så kan han bli riktigt fin.

 

Förut när han tävlades mer.


Han finns alltid där när det är något, även om han var jobbig i början så var det nog ett av de bästa valet jag gjort i mitt liv att byta sköthäst till honom. <3


Puss Emilie

Av Ponni Muppar - 8 oktober 2013 16:35

Har inte varit särskilt bra uppdatering idag. Idag ska jag gå på ett informationsmöte om gymnasieval på min skola så jag hinner inte gå på träningen. Synd, vi ska spela match på lördag. Längtar dit! Inget mer planerat idag, har ett bra inlägg på g som jag ska sätta mig o skriva nu. Blev lite osäker på om det är teori imorrn eller ridning, ska kolla med nån. Annars kanske jag behöver åka till stallet på torsdag för att gå på en teori istället för att rida på onsdag, det krockar med min träning som jag verkligen behöver gå på eftersom det är match i helgen. Jag missar ju redan en träning :/


Håll koll här så hörs vi en. Puss Emilie

 

Presentation


Roligt att ni har hittat in på våran blogg! Vi kommer skriva om hästar, ridning, basket och annat roligt. Hoppas ni stannar :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards