ponimuppar

Alla inlägg den 3 oktober 2013

Av Ponni Muppar - 3 oktober 2013 22:01

Äntligen har jag skickat in so:n. Känns skönt, ganska nöjd över det ändå. Hoppas bara att jag inte sänker mitt betyg från förra terminen. Funderar på om jag ska skjuta lite på vår korg imorrn efter skolan eller springa. Brukar inte vilja sånt men på nåt underligt sätt så vill jag gärna springa imorrn. Men får se hur det blir. Har inte riktigt bestämt hur jag ska göra i helgen förutom att jag har match mot Skuru på lördag kl 16.30 Tagga!! Kommer bli superkul, min första match för säsongen. Gonatt nu, puss Emilie.


 

Jag o Mathilda från Karlshem på avslutningen förra året! Miss u <3

Av Ponni Muppar - 3 oktober 2013 20:04

Valde att skippa träningen idag. Vill inte stressa igenom min sista uppgift på so-provet som jag fick göra hemma istället. Synd att jag inte kunde gå men skolan går före aktiviteter. Inte riktigt klar än men nu vet jag iaf vad jag ska skriva om. På bättringsvägen! Min lilla prinsessa håller mig sällskap <3


       

Vet inte hur mycket godis o nappar jag har ätit idag men nu mår jag lite illa haha :P

Av Ponni Muppar - 3 oktober 2013 16:30

Kunde inte blogga under kvällen igår eftersom den spenderades i stallet och med att plugga det sista inför SO-provet vi hade idag. Red iaf Fedantos igår vilket var kul. Han är verkligen gigantisk, tror att han är stallets största häst, han var det förut. Men sen kom det en ny häst och är inte säker på om hon är större el mindre än honom. Kände mig som en myra på ryggen haha. Vi red fram o sen red vi på volter resten av lektionen. Det gick helt okej. Kunde ha gått bättre men han är ganska stel o bjuder som en ponny... Men kändes mycket bättre på slutet än i början och det är ju alltid bra.


På provet vet jag inte hur det gick, vissa frågor är jag ganska nöjd med och vissa mindre nöjd. Jag blir alltid så stressad och det känns som att jag bara skriver om det som inte är viktigt, att jag missar en massa grejer och att jag inte svarar på hela frågan. Jag satt o skrev i 3 timmar... Min so-lärare sa att det var rekord, han visste inte om nån annan nia hade skrivit så länge på ett vanligt prov men för mig och några till som satt kvar var det rekord. Brukar sitta ungefär hälften av den tiden. Har dessutom en uppgift kvar som jag inte hann o den är mer tänka själv så ska sätta mig o skriva på den nu.


Jag är lite osäker på om jag hinner gå på träningen idag, för jag måste skriva klart so:n, plugga no o skriva på min inlämningsuppgift i no :/ Är verkligen trött på skolan ibland, bara att bita ihop.


Längtar tills mina kusiner kommer imorrn, kommer bli jättekul! Tänkte att jag skulle sköta på förmiddagen på lördag även om jag inte ska rida, har match sen istället för ridlektion. En kompis rider istället för mig :) Nu ska jag proppa mig full med godis o plugga. Puss Emilie


 

Av Ponni Muppar - 3 oktober 2013 13:29

Haha det kankse inte är snart vi slutar men ändå. Nu sitter jag och väntar för att få gå in på sista lektionen som e 2 och 20 minuters lektion. Vilket e väldigt jobbigt. Hatar att ha så långa lektioner. Sen kommer mamma och hämtar mig för att skjutsa mig till stallet. Jag hopppas som sagt att jag får Brady. Idag e det dressyr vilket ska bli jätte roligt. Jag vill verkligen rida dressyr. Nu börjar lektionen så måste sluta!

 

Kramisar Alex

Av Ponni Muppar - 3 oktober 2013 12:00

                                     


Alla djuren var så himla söööta!!!


Kramisar Alex

Av Ponni Muppar - 3 oktober 2013 09:41

           

Några bilder. Inte dem bästa men men. Jag e ganska nöjd över dem. 


Kramisar Alex

Av Ponni Muppar - 3 oktober 2013 09:31

Nu e jag i skolan och har håltimme. Sitter och pluggar engelska med en kompis. Det är engelska prov på måndag. Förlåt för att jag inte har bloggat på hela dagen igår. Men jag hade inte riktigt den tiden efterosm att jag behövde plugga. Men igår hade vi halvdag vilket var väldigt skönt. Efter vi hade slutat så åkte jag hem och pluggade lite. Jag tycker det är gansak mysigt att vara hemma och inte göra så mycket. När klockan började närma sig halv tre gick jag till pendeln. Då åkte jag till stallet. Det var mysigt att vara där såklart. Fotade när Emilie och Amanda red. Kommer bilder snart. 


Men som sagt sitter jag i ett litet rum och pluggar. Idag blir det ridning. Vilket e jätte roligt. Hoppas på att få Brady eller Dion. 

Kramisar Alex     

Presentation


Roligt att ni har hittat in på våran blogg! Vi kommer skriva om hästar, ridning, basket och annat roligt. Hoppas ni stannar :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards