ponimuppar

Alla inlägg under oktober 2013

Av Ponni Muppar - 17 oktober 2013 21:01

Kom precis hem från träningen, gick jättebra! Ska hoppa in i duschen nu. Upp tidigt imorrn för att åka på studiebesök till vetenskapens hus. Vi ska samlas 7:45. Hörs mer senare. Puss Emilie

Alex ritar fint... Haha <3

Av Ponni Muppar - 17 oktober 2013 15:47

Hade ju Brady igår, det var första gången för mig. Han är en liten D-ponny som är jättesöt. Men han kan bli lite stark om man inte formar igenom och verkligen jobbar honom. Men det är ju egentligen bara bra eftersom då fokuserar man ännu mer på att jobba. Framridningen gick helt okej, kunde ha gått mycket bättre men för att vara första gången gick det bra.


Sen red vi på volter och övade på sluta. Det är som att rida i slutet av en volt, alltså med tagen bakdel. Bakdelen ska gå innanför spåret och bogarna ska gå kvar. Det är gnska svårt eftersom att man måste se till att framdelen leder vägen medans bakbenen ligger innanför. Vi gjorde detta i skritt, trav och galopp. Mest i skritt eftersom det är lättast. Inte lika mycket i galopp men lite iaf.


Brady har ganska obekväm galopp, han typ hoppar jämfota med bakbenen. Han galopperar liksom aldrig riktigt igenom. Då måste man driva på så att det släpper. Första galoppen kände jag mig som en studsboll men i vänster varv sen gick det mycket bättre. Nöjd över lektionen, gick mycket bättre än jag trodde :)


Det var min ridlektion igår, puss Emilie


 

När Alex rider Brady.

Av Ponni Muppar - 17 oktober 2013 07:27

Nu sitter jag på bussen. E på väg till skolan. Jag tog en tidigare buss för jag fick skjuts av mamma, jag skulle ändå gå precis då. Men idag har vi matte no engelska och svenska. Jobbig dag. Den är fruktansvärt lång och vi har en hål timme mitt under dagen.
Idag är det som vanligt ridning. Ska bli jätte roligt. Jag hoppas på Brady, han e ju så himla rolig att rida. Det är dressyr vilket är roligt. Jag vill att Emilie ska komma men hon kan inte :'(
Imorron ska jag inte göra så mycket. Åker tyvärr inte till Izabel men på lördag gör jag det.

Mer uppdaterat idag än vad det va från mig igår.

Kramisar Alex

Tjo

Av Ponni Muppar - 16 oktober 2013 21:07

Har verkligen inte haft tid till att uppdater idag :( Hade det lite stressigt imorse, sen var jag ju i skolan hela dagen som vanligt. Har typ bara 5 min rast förutom lunchen men där hinner jag inte uppdatera. Sen så följde Ida med mig till stallet idag, superkul! :) Vi gick till stallet, så jag hann hem o vända. Rider ganska tidigt på onsdagar, har en timme på mig från att jag slutar till att jag ska va i stallet för att hinna byta om, teori, göra iordning hästen osv.


Red Brady idag iaf, första gången för mig. Men Alex har ju ridit honom innan. Gick faktiskt mycket bättre än jag trodde, kommer mer detaljerat inlägg imorrn. Sen var det US-möte men jag gick inte eftersom att Ida var med, känns lite taskigt mot henne att lämna henne helt själv i en timme. Vi skötte lite, hon var jätteduktig haha, riktig hästtjej ;)


Träning imorrn som vanligt. Skulle varit stallträff men kan ju inte gå för det krockar.

Av Ponni Muppar - 15 oktober 2013 21:09

Kom hem från träningen för ett tag sen. Det var en bra träning, alla kämpa på bra men det gick itne så bra för mig. Fick sätta mig rakt upp och ner på golvet två gånger... Jag kände mig yr, kändes som att jag fick syrebrist och fick svarta prickar framför ögonen. Får sådär ibland, behöver bara sätta mig ner några minuter sen är det över, men det är jobbigt för det känns alltid som att jag inte får tillräckligt med luft och att jag inte orkar stå upp. Men sen gick det bättre efter andra gången.


Vi körde lite olika anfallsövningar, skott och match. Fick även reda på att vi har en träningsmatch (bara F99, vi är blandade 98:or och 99:or för det var typ 4 98:or från början och det räcker inte till ett lag). Så det blir kul, den börjar vid 11. Vi har ju bara spelat 1 riktig match på säsongen, den som skulle varit i helgen blev ju inställd :(


Taggad för ridning imorrn, Ida och Ellen kanske följer med. Det vore superkul! Sen kommer ju Alex oxå, det är alltid kul <3 Mer uppdatering imorrn. Puss Emilie


 

Av Ponni Muppar - 15 oktober 2013 18:00

 

Yes

Av Ponni Muppar - 15 oktober 2013 16:33

Nu har jag äntligen fått en prao-plats! Jag ska praoa på ett dagis som jag gick på när jag var liten, kommer bli jättekul! Min kompis och jag gick dit efter skolan o kolla om jag kunde vara där. Känns verkligen skönt att äntligen ha fixat en plats. Träning idag, kommer inte vara med på Rasmus träning innan :( Men har läxor att göra så hinner inte, får bli nån annna dag. Puss Emilie.


 


Av Ponni Muppar - 14 oktober 2013 20:49

Imorrn blir det träning, kul! Vi har ingen löpning innan längre för det är för mökt och kallt. Skönt. Veckan ser helt normal ut, ridning o stall på onsdag. Träning torsdag, ridning lördag, det vanliga. Kanske får med mig nån till stallet på onsdag, vet att Alex kommer iaf :) På fredag ska jag till stinsen för att köpa nya svarta jeans, mina är för små. Sen på söndag ska jag till stallet en snabbis på eftermiddagen för att leda knatte, bara 1 timme eller nåt sånt. Ska leda i 30 min, sen ska man va där lite innan för att göra i ordning hästen o så. Alex ska oxå leda, så det blir bloggning tillsammans. Gonatt på er, puss Emilie


   

Tur att jag har så fina kompisar <3

Presentation


Roligt att ni har hittat in på våran blogg! Vi kommer skriva om hästar, ridning, basket och annat roligt. Hoppas ni stannar :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards