ponimuppar

Alla inlägg under oktober 2013

Av Ponni Muppar - 24 oktober 2013 13:02

Nu sitter jag på lektion och har svenska. Jag har inte så mycket att göra. Men det e ganska skönt. Sitter bara och övar på det jag ska säga inför klassen. Det är INTE roligt att redovisa inför klassen. Men som tur e så ska vi redovisa bara för typ 5 personer. Det ska ändå bli skönt att man inte behöver redovisa inför hel klass. Men idag ska jag och Emilie träffas i stallet för att planera en grej för en komis. Det ska bli så roligt att överraska henne. Efter det är det teori. Inte lika roligt men ändå roligt. Haha vet inte hur jag ska förklara men jag tycker att det är mysigt att gå på teori i stallet. Så det är tyvärr ingen ridning den dagen vilket är synd. På lördag ska jag inte heller rida för att jag ska bor som sagt till Göteborg. Men det ska bli roligt. Så den här veckan ska jag bara rida en dag. Ledsen... Men nästa vecka blir det mycket ridning. Ska rida igen med Emilie rida på min vanliga lektion hos Izabel och sen på lördagen. Men det e roligt. 


Skriver mer ikväll. Då kanske jag och Emilie kan blogga tillsammans. Jag tror int att det kommer att bli så mycket uppdatering från mig under höstlovet. Men ska försöka. Det kanske kommer upp något här och där! 

Kramisar Alex

Av Ponni Muppar - 24 oktober 2013 08:07

Det blev våfflor istället för pannkakor vilket inte var så dumt. Det va såååå gott. Innan Becka kom så gjorde jag matte läxan och lite franska läxa. Sen åt jag middag typ sex för jag skulle va i skolan halv sju för att vara med på nått möte på skolan. Det va faktiskt ganska roligt!
Kramisar Alex

Av Ponni Muppar - 24 oktober 2013 08:05

Jag tänkte göra dagens citat eftersom att Emilie inte hinner!
Kramisar

Av Ponni Muppar - 23 oktober 2013 13:22

Just nu sitter jag på bussen på väg hem! Super skönt att sluta tidigare. Får sluta 2 timmar tidigare. Mina lärare har utvecklingssamtal med sjuorna så vi får sluta tidigare. Idag kommer Becka hem till mig och vi ska göra pannkakor! Partyyyy blir det!
Kramisar Alex

Av Ponni Muppar - 22 oktober 2013 20:37

Idag var jag hos hesten. Det gick riktigt bra. Jag red loss henne lite i höger sidan. Hos är väldigt stel i den sidan. Men efter kändes det bra. Jag gjorde ett galopp ombyte. Det gick bra men hon är inte jätte duktig på det. Hon får korsgalopp efter. Ska försöka öva på det. Men det går inte att öva för mycket. För man kan inte göra tusen på en och samma lektion.
Efter mös jag med henne. Det var riktigt mysigt. Jag tvättade hennes svans. Usch vad den var smutsig. Det bara rann brunt vatten ner i hinken. Men sen var den ren som tur va!

Idag har jag inte gjort så mycket. Vart i skolan och imorron ska jag vara med Becka!


Kramisar Alex

Av Ponni Muppar - 21 oktober 2013 17:00

Den här veckan ska jag försöka att blogga mer eftersom att Emilie har atgit en bloggpaus. Men som sagt så har jag mycket i skolan! 


Måndag:

Jag ska se om jag ska börja å en ny header till bloggen! Det är ju roligt att göra det! 


Tisdag:

Imorron ska jag åka till Izabel. Det ska bli jätte roligt. Jag hoppas på att det ska gå lika bra som det har gjort de tidigare passen. Det känns som att jag börjar hitta knapparna på henne. Vilket e jätte roligt. 


Onsdag: 

Jag ska plugga och kanske vara med en kompis. Jag ska plugga franska och matte. Inte roligt men det behövs ju göras. 


Torsdag: 

Jag kommer att vara i stallet. Jag ska gå på teori med Emilie sju. Mysigt men kallt. 


Fredag:

På fredag är det halloween i vår skoola så man ska klä ut sig lite. Jag kommer inte att klä ut mig jätte mycket men sminkar mig lite och har på mig djävulshorn med men kjol till. Haha kanske inte så mycket men lite i alla fall! 

Efter skolan kommer jag och pappa åka till Göteborg för att hälsa på några där. Det ska bli så roligt! Samma på lördg och söndag! 

 


Kramsiar Alex 

Av Ponni Muppar - 21 oktober 2013 15:58

Jag tar en bloggpaus ett litet tag, har rätt mycket i skolan nu innan höstlovet. Har en massa andra grejer också. Men kommer tillbaka o bloggar igen under helgen, vi ska spela cup då. Det blir riktigt kul! Men då vet ni varför det inte kommer bli så bra uppdatering från mig. Puss Emilie

                 

Mitt hjärta <3

Av Ponni Muppar - 21 oktober 2013 15:52

Nu har jag inte bloggat på länge igen! Fy på mig. Men idag har jag inte gjort så mycket. Jag har gått i skolan. Sista lektionen var inställd för att läraren skulle ha utvecklingssamtal med 7:orna. Så det var skönt. Nu sitter jag hemma och gör inget. Jag har pluggat franska och den kan jag. Så det finns inte så mycket att göra. Jag fick en matte läxa men den har jag inte fått. Fick den på mette lektionen som jag inte var på eftersom att vi hade jour. Det är att vi har hjälpt till och städa på skolgården vilket e så himla tråkigt. Så jag får ta den imorron. Jaga hade inet tänkt skriva värsta upstatsen men jag vill juuppdatera er mer än vad jag gör. Men ibland glömmer man och ibland har man inte så mycket tid som man egentligen vill ha. Jag vill ju ha mer  tid att träffa Emilie än vad jag har nu. Det är så tråkigt att vi inte kan ses så ofta. Men som tur e så träffar jag henne på torsdag då vi ska gå på teori i stallet. Jag tycker inte att det är så roligt att gå på teori men det ska bli mysigt ändå. Det brukar vara ganska kallt och så men jag klarar mig nog. Tänkte åka hem och plugga lite innan och sen åka ut. 

 


Kramisar Alex

Presentation


Roligt att ni har hittat in på våran blogg! Vi kommer skriva om hästar, ridning, basket och annat roligt. Hoppas ni stannar :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards