ponimuppar

Alla inlägg den 4 februari 2014

Av Ponni Muppar - 4 februari 2014 12:30

Hade två matcher i helgen. Vinst på en och förlust på en. Vi spelade riktigt bra faktiskt. Känns som att vi spelar mer som ett lag nu, litar mer på varandra och att spelet bara går av sig själv. Det är mycket bättre än i höstas iaf haha.


Vinsten var mot Akropol, vi har mött dom innan. Men vi höll ett bra tempo och därför var det svårt för dom andra att hänga med. Dom blev också väldigt trötta eftersom att de bara var 5 stycken, alltså inga avbytare. Men mot slutet av matchen fick vi spela 4 mot 5 för en i deras lag blev utfoulad. Lite synd men skönt med en vinst!


Den andra matchen var mot Huddinge, de är bäst i divisionen vi spelar i. Men vi spelade bra mot dom också, vi höll ett bra tempo. Vi hade lite otur med skotten så vi missade en del. Hahah mitt lag är typ experter på att missa. Men jag satte nästan alla mina straffkast vilket jag är stolt över, brukar inte vara så bra på det hehe.


Tycker vi spelade ritkigt bra i helgen även om vi förlorade en match. Hörs lite senare, puss Emilie.


 

Av Ponni Muppar - 4 februari 2014 10:00

Hade hoppning i onsdags på Zara. Var riktigt kul faktiskt! Vi hoppade ett hinder på långsidan, en upphöjd bom på kortsidan och ett hinder på en båge med andra bommar innan. Lite svårt att förklara haha.


Framridningen kändes bra, hon kan bli rätt stark så jag fokuserade på att hon skulle lyssna bra på förhållningar o inte dra mig framåt i sadeln. Försökte jobba mycket med magen vilket jag tyckte gav lite resultat. Hon lyssnade ganska bra. Jobbade lite med skänkelvikningar och böja sidorna på henne för att få henne lite mer mjuk.


Hoppningen gick bra, vi hoppade först ett hinder några gånger, sen bytte vi o hoppade ett annat. Zara tycker om att hoppa så jag märkte det på henne. Hon sög tag i hindret, men inte så mycket att jag inte kunde hålla henne så det var inte så farligt. Hon var väldigt gullig när jag kom in i ridhuset med henne för direkt när hon såg hindrena spetsade hon öronen o såg jätteglad ut.


Det var ett bra pass, nöjd över det. Har ridit dressyr på henne innan men aldrig hoppat henne. Hoppas på henne imorrn också då vi har hoppning.


Puss Emilie.

 

Av Ponni Muppar - 4 februari 2014 08:54

Jag älskar verkligen min lilla hund! Hat typ världens finaste bild på honom och mig. Den kommer upp fast med en dålig kvalite. Tog bild på kameran för jag kan typ inte ladda upp datan för den håller typ på att kracha för att jag har så mycket bilder där. Hehe. Men här kommer i alla fall två jätte fina bilder på bästa! <3 


   

Av Ponni Muppar - 4 februari 2014 08:44

Behöver inte gå till skolan förrens om 45 minuter. Skönt att börja så sent på tisdagar. Hinner också skriva en massa inlägg till dagen.


Just nu sitter jag o dricker varm choklad, finns inget bättre sätt att börja morgonen på. Så mysigt.


Ikväll blir det träning, ska också vara med en kompis innan det. Har inte så mycket att skriva nu, men kika in under dagen för bra uppdatering! Puss Emilie


 

Presentation


Roligt att ni har hittat in på våran blogg! Vi kommer skriva om hästar, ridning, basket och annat roligt. Hoppas ni stannar :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards