ponimuppar

Alla inlägg den 11 maj 2014

Av Ponni Muppar - 11 maj 2014 21:48

Nu ligger jag i sängen med datorn i knät. Ska sova nu men tänkte blogga lite. 

Jag har haft en bra dag i stallet med Izabel. Red på rakbanan och det var sjukt kul. Övade lite på konditionen. 

Kom hem duschade och åkte till Täby centrum för att shoppa lite. Men det blev inget. Skulle köpt ballerina men hittade inga jag ville ha. Men fikade och då fick jag en gratis chai latte av dom som jobbade där. 

Men jag skulle beställa en men dom hade inte det men precis när vi hade betalat så kom det ingridienser till det och då bjöd dom på det. Haha ibland ska man ha tur. 

Men det bästa udag var nog när jag var och handlade med pappa då jag får ett sms av Emilie där det står: "Jag har funderat på en sak, jag har alltid velat ha en syster, men jag behöver ju ingen eftersom att jag har dig"! Hur fint är inte det då vet jag att hon är en vän jag kommer ha livet ut. Jag e så himla glad att jag har dig vid min sida varje dag. Mega kramar till dig min finaste   

Kvälls kramar Alex

Av Ponni Muppar - 11 maj 2014 20:07

Den här hästen Brady är verkligen min lilla älsklings ponny! Tycker att han är helt fantastiskt rolig att rida. Hade honom igår på ridningen och det gick hur bra som helst. Han tar ju jätte små steg med bakbenen så jag fick jobba lite med dom igår. Vi övade på att länga traven och han var super duktig. Jag fick ett rikigt fint flyt i ökningen. Känner mig stolt. Haha nej men jag tycker att han var riktigt duktig. 

Nästa vecka ska vi rida program och jag kommer säkert att få Brady. Vi får alltid välja häst och det är ingen annan som vill ha honom så jag tror att jag kommer att få honom och det skulle bara vara roligt. 

 

Mega kramar Alex

Av Ponni Muppar - 11 maj 2014 14:35

Hann inte uppdatera så bra igår då jag var på bröllop. Kul hade vi, har varit på bröllop förut men var så liten då så kommer inte ihåg så mycket.


Inget speciellt som kommer i veckan. Har väldigt mycket i skolan, det är värst nu den här veckan, sen blir det mindre och mindre. Så bara jag tar mig igenom den här så blir det bättre. Så skönt.


Men träning som vanligt tisdag o torsdag. Sen ridning onsdag o lördag. Vet inte om det var nåt i stallet på fredag men det får jag se. I helgen är mamma o pappa bortresta så kommer antagligen bo hos mina kusiner. Så nu vet ni hur min vecka ser ut.


Idag ska jag bara ta det lugnt, försöka träna lite. Titta på film o plugga. Är rätt så trött efter igår så det blir nog bra. Vi hörs senare, puss Emilie.


 

Presentation


Roligt att ni har hittat in på våran blogg! Vi kommer skriva om hästar, ridning, basket och annat roligt. Hoppas ni stannar :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards