ponimuppar

Alla inlägg den 7 maj 2013

Av Ponni Muppar - 7 maj 2013 20:39

Kom precis hem från träningen. Det var en grym träning med högt tempo som vi höll genom de 2 timmarna. Grymt tjejer! Imorrn blir det idrottsdag, båda taggad o inte. Skönt att göra nåt annat än att bara sitta i skolan o jobba. Men jag är inte så bra på friidrott så jag får se hur det går.

Taaaaaagga 1D-konserten imorrn!! Tror vi ska hem till Ellen o typ äta o göra oss iordning (jag tittar på när dom andra gör det). Kul ska det bli, ska försöka ta bilder men kan inte lova nåt. Skrev ett inlägg tidigare idag nätet på skolan var helt stört så det kom aldrig upp, allt bara försvann. Jaja. Nu blir det att hoppa in i duschen o sen äta mat. Ska även fixa matsäck till imorrn. Ha det så bra och ska skriva tidsinställda till imorrn, annars blir det livebloggning! :)
//Emilie

Av Ponni Muppar - 7 maj 2013 13:00

Lääängtar så mycket till sommaren, har så mycket planerat och tänkte skriva lite här om mina planer.


Grönalund:

Ska åka till grönan med stallet, jag o Alex åkte dit förra året och i hade så himla kul. Vi kommer självklart åka dit i år igen och då kommer ni få massa bilder. Älskar att åka till grönan, när det pirrar i magen. Ska kanske åka dit med klassen oxå, eller dom tjejer jag är med, med tjejerna i min gamla klass och med familjen. Så jag kommer hinna tröttna på grönan innan jag ens hunnit dit, haha ne jag kommer aldrig tröttna på grönan.

 

 



Karlshem:

Wihuuuuuu, ridläger med Alex. Det är tredje året vi åker dit. Vi har oxå varit där på helgläger och varit där en dag på sportlovet. Första året hade jag lilla Benjamin, han var seg som sirap men det var suuuperkul ändå. Första gången jag badade med en häst, hoppade terräng och det var bara så kul. Alex hade ponnyn Tisse som också var supergullig. Vi båda var jättenöjda med våra hästar.

Andra året hade jag Mathilda, hon var PIGG kan jag bara säga. Första gången vi skulle rida ut sa alla i gruppen typ:

-Mathilda får nog gå efter ledaren för hon är ju som hon är.

Och där satt jag på Mathilda, blev ju lite nervös men hon var en av de bästa hästar jag ridit. Roligt med lite utmaning ibland, hon var aldrig dum utan bara pigg, så himla snäll i all hantering. Alex hade Kelly som ni har sett på några bilder, Kelly var supergullig men ganska seg, lite mindre än Mathilda oxå. Det var synd för när vi red på långritt fik inte vi rida i samma grupp :( På höstlägret hade jag Suzy Q, PIGG. Den enda hästen jag inte ville ha... Alex kom fram till mig och sa att Aud hade satt upp mig på Suzy Q. Då kände jag mig inte direkt som världens lyckligaste tjej, första ridlektionen gick åt *******, men efter helgen var jag ändå helt kär i henne. Som tur var var det ett dressyrläger och ingen hoppning.

Ser fram nå sjukt mycket till Karlshem, lite nervös över vilken häst jag kommer få men det löser sig säkert. Jag o Alex kommer ha så himla kul!

  

Mathilda <3



Italien:

Min familj ska åka till Italien i sommar, vet inte riktigt vart vi ska bo eller hur huset ser ut men det kommer bir så kul. Vi ska åka dit med en annan familj också. Den familjen har den andra foderhästen som heter Cassie. Det är alltid kul att åka utomlands och jag har aldrig varit i Italien förut. Längtar till värmen, solen, stränder, pool, glass, alla gulliga små byar och hela Italien.

 



Köping:

Köping är ett basketläger som mitt lag, Solna och det andra laget jag tränar med får gå på. Det brukar alltid vara kul med maaaaaaasa basket, och ännu mer basket. Kul start på säsongen. Roligt att få träffa alla från de andra lagen. Jag brukar utvecklas väldigt mycket under dom dagarna. Sen får jag ju alltid träffa mina kompisar efter att ha varit borta hela sommaren. Förra året hade alla i F99 sån träningsverk att det enda vi gjorde var typ att slappa på våra luftmadrasser... Men det är en kul start på säsongen och roligt att spela basket och mer basket. 



Det var en stor del av mina planer för sommaren, sen kommer det ju vara mycket mer roliga saker. Men det här är nog de "största" grejerna jag ska göra. Älskar sommaren och alla spontana grillkvällar, sova över hos kompisar, pyjamasdagar, allt!

//Emilie


Av Ponni Muppar - 7 maj 2013 06:38

Ska åka till tandläkaren 7:15. När jag är klar där åker jag tillbaka till skolan. Låååång skoldag idag, slutar 15:40. Sen är det träning efter det. Tänkte göra lite läxor oxå så att jag inte behöver plugga lika mycket på torsdag o fredag när jag är ledig. Nu måste jag göra mig iordning. Mer bloggning från mig senare idag. Ha en bra dag!

//Emilie

Presentation


Roligt att ni har hittat in på våran blogg! Vi kommer skriva om hästar, ridning, basket och annat roligt. Hoppas ni stannar :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards