ponimuppar

Alla inlägg den 6 mars 2014

Av Ponni Muppar - 6 mars 2014 16:44

Skolan är avklarad för dagen nu, träning står på schemat idag. Ska plugga innan det också. Ett prov nästa vecka på måndag.


Igår hade jag Fedantos, kände mig pytteliten hahah. Sa när jag hade suttit upp till Alex: - Jag känner mig som ett blåbär (hade typ bara blåa kläder på mig) på en sten. Vet inte riktigt varför jag sa just sten... men han är stor o det var det första jag kom att tänka på när jag tänkte på nåt stort.


Var lite okoncentrerad så övningen gick inte så bra. Vi övade på serpentiner och 15m volter i både trav och galopp. Glömde hela tiden bort att det var serpentiner så första bågen blev skitful. Sen är han lite svår att rida ibland då han gör "hoppsasteg" som vi kallar det haha. Han typ skuttar runt på alla fyra i traven och takten stämmer inte alls, det är för att man håller för mycket medans man driver, handen och skänkeln fungerar inte tillsammans alltså. Så gör han också när han tycker det börjar bli jobbigt o då måste man släppa o rida på för att takten ska stämma igen. Sen börja om, men det kändes lite bättre mot slutet av lektionen iaf. Vilket alltid är bra! Så kände mig både nöjd och missnöjd.


Hoppas det går bättre nästa vecka. Men vi hörs lite senare, ska plugga nu o efter träningen titta på PLL. Det nya avsnittet kom ut igår men hann inte titta då. Puss Emilie.

Av Ponni Muppar - 6 mars 2014 10:00

En ny favoritlåt, totalt älskar den! Tycker om bandet också, så tycker verkligen ni borde ta några minuter och lyssna på den! :)


Presentation


Roligt att ni har hittat in på våran blogg! Vi kommer skriva om hästar, ridning, basket och annat roligt. Hoppas ni stannar :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards