ponimuppar

Alla inlägg den 10 mars 2014

Av Ponni Muppar - 10 mars 2014 20:22

Idag var jag hos Izabel och det var jätte roligt och jag e jätte nöjd över passet. Skrittade fram i kanske 5-10 minuter och sen när jag tog tyglarna så gick hon nästan direkt ner med huvudet. Sen gick det bara bättre och bättre. Hon gick så fint hela passet. Fick henne mycket mjuk i sidorna och jag kände att jag inte behövde rida i mer än 40 minuter eftersom att hon var så duktig. Men övade på volter mest och gjorde typ 2 galoppombyten. Hon e inte så jätte duktig på det men hon kan och jag försöker lära henne. Hon har blivit mycket bättre än sist jag gjorde det. Det känns verkligen att jag har utvecklats med henne. Jag har kommit på mer knep om hur jag ska göra allt och hon har börjat förstå vad jag menar. 


Idag i skolan så var det inte så jobbigt. Hade franska, matte labb (vi gör massor av olika matte spel), SO, NO, svenska och engelska. Engelska läraren kom 15 minuter för sent och sen fick vi sluta tio minuter tidigare så hade bara 35 minuter lektion istället för 1 timme. Haha ganska skönt. Men då tänkte jag att då hade jag inte så brottom till Sollentuna för att ta bussen till stallet, men såklart kommer jag dit och bussen kommer inte och sen när nästa buss kommer så går den bara halva vägen så jag väntar på nästa och då ser jag ett min buss åker från Sollentua utan att komma och hämta en på stationen. Asså jag blir så himla sur hela tiden på bussarna. 


Men dagen var bra i alla fall. Massor av mega kramar Alex 

Av Ponni Muppar - 10 mars 2014 16:11

Hemma nu, hade prov idag och känns rätt bra. Lite osäker över hur det gick men det är jag alltid, känns bättre än efter förra provet iaf och det är bra haha. Nä, men jag är nöjd.


Idag har jag ingenting planerat alls, bara en läxa att göra men tänkte inte ta det idag. Istället tänkte jag gå ut o springa, vill få upp min kondition lite o träna lite mer eftersom att jag aldrig hinner det för skolan tar så mycket tid. När jag springer har jag dessutom inte knäskydd på mig så det är väldigt bra träning för mina knän. Men om jag skulle spela utan så skulle mina knän gå av, haha. Gör inte lika ont när jag bara springer och brukar därför köra utan för att bygga upp mer muskler där.


Men när jag skulle gå hem regnade det jättemycket, kändes inte så lockande att gå ut i det vädret. Ska köra lite fys-övningar istället. Fast det kanske blir bättre väder snart så kanske går ut då istället. Ska ladda upp bilderna från USA till datorn idag tänkte jag, så håll koll efter dom här! Puss Emilie.


 

Presentation


Roligt att ni har hittat in på våran blogg! Vi kommer skriva om hästar, ridning, basket och annat roligt. Hoppas ni stannar :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards