ponimuppar

Alla inlägg den 27 mars 2014

Av Ponni Muppar - 27 mars 2014 12:00

Igår hade jag Champion på lektionen. Gick sådär. Bra i skritten men inte i traven o galoppen.


Vi red på volter och övade på att få hästarna lösgjorda, behålla en bra sits när vi jobbade med dom. I skritten kan jag sitta bra och därför får jag igenom mer av mina hjälper. Där kändes det som att han släppte. Men i traven har jag svårare att behålla min sits, sjunker ihop med axlarna o glömmer bort att använda magen, blir stark i armarna istället. Vilket inte alls är bra. Ska försöka jobba bort det, göra mer fys-övningar för att stärka musklerna runt magen så att jag orkar mer i ridningen. Däremot är inte hans trav den skönaste. I galoppen är det likadant. Tappar sitsen o då går inget igenom alls.


Är inte så nöjd med passet men man behöver ha dåliga träningar också för då kommer det fram vad man måste bli bättre på. Vet vad jag ska förbättra o det är ett steg närmare att nå sitt mål. Undrar vem jag får på lördag o hur det går då. Puss Emilie.


 

Presentation


Roligt att ni har hittat in på våran blogg! Vi kommer skriva om hästar, ridning, basket och annat roligt. Hoppas ni stannar :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards