ponimuppar

Alla inlägg under november 2013

Av Ponni Muppar - 22 november 2013 16:56

Äntligen fredag, har längtat hela veckan. Ska vara med Alex idag och vi ska göra en grej tillsammans. Ni kommer säkert få veta sen.


Idag i skolan hade vi halv olweus dag. Så vi fokuserade på mobbning. Vi såg en film som typ alla andra klasser på min avdelning (år 7-9) oxå såg. Den hette ondskan. Bra film tycker jag. Handlade om en skola där de använde sig av kamratuppfostran. Vilket betyder att de äldre eleverna har hand om ordningen o inte lärarna. De äldre eleverna slår då de yngre så fort de gjorde ngt fel, t.ex svor. Men Erik (huvudpersonen) stog emot, då fick man se hur det gick för honom och hur det var på skolan för honom och hand kompis. Bra film som jag tycker ni ska se.


Sen efter lunch var det vanlig dag igen. Inget speciellt. Väldigt stressad över skolan nu, ska göra lite läxor snart. Men tänkte va snäll o uppdatera först haha. Men det är ju inte långt kvar till jullovet, typ bara 3 riktiga skolveckor kvar. V.51 är ju inte så seriös, då får man ju inte betyg eftersom de redan är satta. Vi brukar titta på film på nästan varje lektion då eller göra något annat skojsigt haha. Kommer ett tidsinställt om min lektion i onsdags, bilderna kommer upp så fort vi har hunnit ladda över dom.


Ha en bra fredag nu, det ska jag. O jag ska försöka uppdatera så bra som möjligt, puss Emilie.


 

Av Ponni Muppar - 21 november 2013 22:22

Den gick bra. Men var inte han som jag pratade om tidigare som coacha oss. Han hade träningen för Rasmus som har träning innan oss. Sen hade vi deras tränare som dom brukar ha och min pappa som höll i träningen istället för inga av våra vanliga coacher kunde. Tycker det är bra att variera tränare lite för då får man liksom olika saker att öva på. Alla fokuserar på olika saker så då får man variera sin träning mer också vilket är bra.


Vi hade bra tempo, på skottövningen var jag väldigt nöjd. Jag satte en hel del skott faktiskt, mer än vad jag brukar. Höll inte räkningen så vet inte exakt men mer än jag brukar sätta och det är bra. Men är nöjd över träningen, känns bra inför matchen vi har på söndag.

Ska lägga mig snart, gonatt. Puss Emilie


 

Av Ponni Muppar - 21 november 2013 17:03

På torsdagar är det ju träning som gäller. Tror vi ska ha en annan tränare idag, en som är ganska ny i klubben och är liksom chef över alla tränare. Mitt lag har blivit tränade av honom förut men jag har inte kunnat komma på dom träningarna så det blir första gången för mig idag. Han är jätteduktig och om jag fattade rätt har han spelat i det bästa collegelaget i USA, vilket är superbra. Men är inte helt 100 på att han skulle komma idag. Nån gång så fort jag hinner så kommer ett inlägg om ridningen igår. Det var cavaletti o hade Pamina. Hoppas jag får henne på hoppningen sen också får hon är jätteduktig på att hoppa. Hon kan vara rätt seg men på hoppning tycker hon att det är kul o bjuder verkligen. Så himla kul att rida en häst som verkligen älskar det dom gör, känns i hela hästen när dom tycker det är kul.


Var ju på gymnasiemässan idag, fick en hel del kassar, broschyrer o kataloger. Haha. Jag o två i klassen gick tillsammans först. Men sen försvann den ena helt plötsligt o vi hitta henne inte så tror hon gick med några andra istället. Men jag hade typ problem med att bestämma i vilken kasse jag skulle lägga broschyren i om jag fick en eftersom jag hade så många kassar att välja mellan hahah. Men känner att jag har lite mer funderingar om vad jag vill göra än innan vilket är bra.


Blev lite halvt kaos när vi skulle hem. Hälften av gruppen hade tydlign åkt innan alla andra med en lärare eftersom de var klara jättetidigt. Sen stog vi som skulle åka vid den bestämda tiden kvar o väntade på en som vi trodde var kvar inne på mässan men det visade sig att han hade åkt med första halvan. Sen fick vi bråttom till tåget o hälften av halva gruppen kom med på tåget (inte lärarna) o andra hälften stog kvar. Jag o en kompis hann på tåget. Ni kanske förstår om det var rörigt. Men alla kom tillbaka till skolan oskadda så det gick bra till slut.


Längtar så till imorrn, kommer bli en toppendag. Puss Emilie.


 

Ser ut som superman haha :P

Av Ponni Muppar - 21 november 2013 10:25

Igår va jag i stallet me Emilie. Såklart! Det kommer att komma upp bilder. Fick faktiskt några fina bilder. Men det va inte jag som fota hehe. Men dom hade cavaletti så det blev hyfsat ba bilder. Efter ridningen var det Skötarmöte. Jag hade bakat. Men det är mysigt
Kramisar

Av Ponni Muppar - 20 november 2013 14:06

Vad jag håller på med. Pluggar för fullt. Hade svårt att komma igång men har fått en del saker gjorda nu vilket är bra. Men har fortfarande massa kvar. Ska iaf åka till stallet om en timme. Tror att det är cavaletti/ markarbete idag på lektionen. Vilket blir kul. Är lite sugen på att hoppa nu. Men lite synd att det inte är dressyr.


Har varit himla skönt att vara ledig idag. Varit lite trött efter prao-veckan. Var tufft att komma tillbaka till skolan. Hade ju sovmorgon till 9 varje dag haha. Men då är det skönt att ha studiedag, imorrn har vi bara halva dagen med lektioner eftersom vi ska till gymnasiemässan på morgonen. Sen på fredag kan man nästan kalla det halvdag eftersom vi har olweus fram till lunch, då är det inga vanliga lektioner. Inte långt kvar till jullovet efter det. Kan inte riktigt förstå att jag snart bara har en termin kvar i hela mitt liv på grundskolan, det är rätt sjukt. Har gått på samma skola sen förskolan så känner mig hemma där, kommer bli svårt att byta men det klarar jag säkert.


Kommer bli så kul på fredag, längtar dit. Mer säger jag inte. Men ska vara med Alex då tror jag.


Det blev ett rätt blandat inlägg men det är bättre än inget. Massa längtan hit o dit haha. Men man måste ha något att se fram emot för annars blir det bara tråkigt tycker jag. Nu måste jag gå, bloggar direkt från stallet sen. Puss Emilie.


 

Har ingen passande bild så ni får stå ut med en fin bild på min prins istället.

Av Ponni Muppar - 20 november 2013 09:35

Av Ponni Muppar - 19 november 2013 22:38

Tog bussen till träningen, som vanligt. Men träningen blev inte riktigt som vi tänkte idag haha. Korgarna gick inte att hissa ner så vi fick använda de som var på sidorna av planen istället. Därför kunde vi inte springa lika mycket. Men det var kul ändå. Vi körde lite tre mot tre på slutet. Gick inte så bra för mitt lag haha. Men tycker vi var duktiga ändå. Det blev förresten ändrade planer för söndag. Trodde inte att vi skulle ha match men det skulle vi :) Kul. Vi ska möta södertälje vit. Vi mötte dom i en cup för ett tag sen. Vi vann den matchen, kommer inte ihåg exakt poäng men hyfsad stor seger har jag för mig. Men vi kan ändå inte underskatta dom.


Imorrn är det studiedag för mig. Verkligen skönt. Men jag hade tänkt gå upp riktigt tidigt för att sätta mig o plugga ordentligt. Vi har riktigt mycket nu som jag måste göra. O eftersom att jag ska till stallet vid 3 så måste jag gå upp tidigt för att hinna med allt jag måste göra. Så ingen sovmorgon för mig. Men Alex kommer ju till stallet imorrn, hon skulle ta med kamera o fota :) Blir lite nya bilder då, det är alltid kul! Skötarmöte sen direkt efter, ta hand om min prins när det är slut. Vi ska försöka blogga lite tillsammans under kvällen oxå. Puss o gonatt Emilie.


 

Red den här lilla krumeluren förra onsdagen, hoppas på honom igen.

Av Ponni Muppar - 19 november 2013 16:39

I lördags red jag på Tolliver och det va jätte roligt. Har inte ridit honom på jätte länge. Det va jätte roligt men han va väldigt jobbig. Jag känner att jag fick igenom ganska bra. Han blev lite mjukare än vad han var innan. Han blev jätte svettig. Han brukar inte gå så många lite duktigare lektioner. Han brukar gå barnlektioner. Det va säkert därför han blev svettig. Han e väldig svår att rida. Han e typ överböjlig i halsen så han böjer halsen så fort han inte vill jobba. Men han e så grymt rolig att rida.

Puss puss Alex

Presentation


Roligt att ni har hittat in på våran blogg! Vi kommer skriva om hästar, ridning, basket och annat roligt. Hoppas ni stannar :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards