ponimuppar

Alla inlägg under mars 2014

Av Ponni Muppar - 13 mars 2014 18:48

Idag vaknade jag tidigt eller ja jag vaknade ju inte av mig själv. Dagen var rolig och vi fick sluta jätte mycket tidigare. Idag hade vi matte, NO och engelska i 5 minuter. Haha onödig lektion. Vi skulle iväg till en moské på södermalm. Men det gic hyfsat segt innan vi skulle iväg. Men när vi kom till medborgarplatsen så fick vi äta vart vi ville. Skönt. Men våra lärare e typ bäst för vi får alltid äta ute om vi vill. Men jag och 8 andra i klassen tjockade i oss massor av pizza på Pizza hut. Supper gott var det i alla fall. Sen gick vi då till mosken och jag har varit där innan så det var inte jätte roligt. Men man måste ju alltod frächa upp minnet lite. Men alla tjejer var i alla fal tvungna att ha på sig nån slagt rock med en huva på. Så när vi gick in i bönsalen så var vi tvungna att ha på oss luvan för att inte visa håret. Det mesta som vi fick lyssna på hade jag redan hört när jag var där sen innan. Men när jagvar där med min gamla klass så fick vi vara med när de bad. Eftersom att några i man gamla klass var muslimer så kunde de var med så då fick vi titta på. Men inte nu. 


Sen åkte jag till stallet och hade en jätte mysig stalldag. Ingen ridning idag eftersom att det var teori. Men smörjde sadeln och tränset och sen tog jag och Filippa ut Evita i stallgången och borstade. Hur mysigt som helt. 

Nu e jag hemma och ska plugga lite men jag kan allt i franskan så det e inte så mycket att plugga. Skönt. 


Mega kramar Alex 

Av Ponni Muppar - 13 mars 2014 14:00

Det här är från sista dagen då vi var på stranden, vi hade också läskprovning men har för mig att det var dagen innan. Lägger bara upp bilder från några av dagarna men det är kul att se ändå. Den sista bilden var den som fick högst poäng.

               

Av Ponni Muppar - 13 mars 2014 10:00

Bilder från universal studios & island of adventure. Älskar att åka karuseller och sånt så det var sjukt kul!


                 

Av Ponni Muppar - 12 mars 2014 20:00


Det här är bilder från när vi åkte till orlando, där var vi på en hästaffär. Dom har verkligen mängder med grejer, fanns rätt så många bett att välja på haha. På bilden syns inte ens alla, dom hade liksom en hel vägg + flera stolpar där det hängde fullt med bett. På kvällen spelade vi minigolf, där har dom levande små alligatorer, den banan är sjukt rolig att spela på. Mycket roligare än här i Sverige. Efter det åt vi middag på ett ställe som hade medeltids-tema. Man blev serverad maten medans man kollade på typ turneringar. Det var som två läktare och båda var indelade i tre lag, 6 lag totalt blev det. Alla hade en ryttare/ riddare som man hejade på. Det var superkul. Resten av bilderna kommer imorrn.


                       

Av Ponni Muppar - 12 mars 2014 18:30





Alla bilder är från första dagen där, kommer fler bilder senare. Ville inte lägga upp alla i samma för det blir så många, kör därför i omgångar. Puss Emilie.

 


                  

Av Ponni Muppar - 12 mars 2014 16:45

Just nu  sitter jag och pluggar franska. Bläää säger jag bara. Gillar verkligen inte att plugga. Fast egentligen hur många är det som gillar att plugga? 

Men nu ska jag forsätta att plugga tänkte bli klar så att man slipper plugga jätte mycket imorron. 

Kommer inte upp något mer inlägg idag av mig i alla fall. Kommer nog inte orka att göra det ikväll när jag kommer hem från teorin. 

Mega kramar Alex   

Jag och finaste Izabel 

  

Jag och den typ sötaste katten i världen. Den va så himla gullig





Av Ponni Muppar - 12 mars 2014 15:40

Nu känns det verkligen att våren är påväg, på riktigt! Kan gå med bara en tjocktröja hem från skolan utan att frysa ett dugg. Det är ljusare på morgonen och blir inte mörkt halv 4 på eftermiddagen. Blir alltid mer glad när det blir vår än vad jag är på vintern.


Vårterminen i skolan brukar dessutom gå mycket fortare tycker jag. Mer saker som händer. Nu i nian är jag inte så glad över att vi har nationella prov, men inte så mycket att göra åt saken. Det startar nästa vecka så får hoppas att det går bra.


Framöver har vi iaf massa cuper med basketlaget, skövde som är någon gång efter påsklovet. Åhh längtar så, är alltid så himla kul att vara på cup. Vi har aldrig varit i skövde förut utan vi har åkt till Eskilstuna istället så det kommer bli sjukt kul. Göteborg ska vi också till, några i laget åkte dit förra året men alla kunde inte. Jag var inte där och ska bli kul att möta lite nya lag och inte samma hela tiden heller.


Påsklovet är det bara 30 dagar, 1 månad kvar tills. Känns som att vi nyss hade sportlov, men jag klagar inte haha. Alex ska vara hos oss några dagar också. Kul kommer vi ha!


Den 29/3 händer det dessutom en superkul grej! Kommer skriva mer om det när jag vet helt 100% säkert.


Det är lite grejer som händer nu under våren, längtar så sjukt mycket! Idag kommer lite bilder från USA upp, så kika in. Puss Emilie.

 

Av Ponni Muppar - 12 mars 2014 11:00

Av veckan som e kvar ska jag inte göra så mycket. 

Torsdag 

Skola + ska till en moske på Södermalm. Har varit där innan. 

Ingen ridning    


Fredag 

Skola... Inget mer hehe. Eller jo ska kanske vara med Becka. 


Lördag 

Ska upp tidigt och åka till framor och farfar. Så ingen ridning   


Söndag 

Hem från farmor och farfar. 

 

Kramar Alex

Presentation


Roligt att ni har hittat in på våran blogg! Vi kommer skriva om hästar, ridning, basket och annat roligt. Hoppas ni stannar :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards