ponimuppar

Alla inlägg under maj 2013

Av Ponni Muppar - 23 maj 2013 14:25

Har inte bloggat på ett tag, var sjuk i tisdags o igår hade jag fullt upp med läxor o stall. Men jag tänkte ta en bloggpaus nu ett litet tag. Har mycket annat just nu och vill helst inte sitta framför datorn nu bär det är så fint väder. Kanske slänger upp nåt inlägg här o där eller något med Alex men från mig blir det inte så mycket uppdatering nu på ett tag. På väg till stallet nu, pussa på min prins. Åker hem tidigt idag så att jag kan hinna till träningen ikväll.
//Emilie

Hans tårta han fick när han fyllde 10!! ?

Av Ponni Muppar - 20 maj 2013 19:25

Med Cassie
//Emilie

Av Ponni Muppar - 20 maj 2013 18:15

Ska också gra en sådan sak som Emilie gjorde. 6 saker om mig som ni kanske inte visste

  • jag har haft hund hale mitt liv. Alltså Dante han fyller 16 år om en vecka.
  • Har ridit på Överby i 9 år.
  • Har haft en katt som hette Musse
  • Har skött Evita i snart 4 - 5 år.
  • Jag läser franska
  • Favorit på grönan är extreme (stavning) (den som dem har tagit bort) annars kanonen

 

Evita


 

Fin bild på Hobbe. Väldigt nörjd brukar inte få bra bilder på honom eftersom att han inte gillar kameran


  

Hobbe badar

Av Ponni Muppar - 20 maj 2013 18:02

Nu har jag glömt att blogga på bra länge men jag tänkte börja med i torsdags.

Torsdags:

I torsdags red jag som vanligt och det var jätte roligt. Jag hade Decibell det gick väldigt fort tyckte jag men det gjorde inte det i värkligheten. Men vi hoppade en bana på fem hinder. jag hoppade kanske 90 elr nått sånt. Men hon rev aldrig och jag var jätte nörjd och det kändes bra.

Fredags:

På fredagen så gick jag i skolan som vanligt coh hade roligt. När jag kom hem så var jag hemma ett tag tills mamma och pappa kom hem då åkte vi och handlade nya kläder till mig som jag skulle ha i lördags. Jag köpte en klänning, skor och en kofta.

Lördags:

i lördagsgick jag upp vid nio för att börja gör mig iordning för eftermiddagen för då skulle jag nämligen på bröllop. Det va däför jag hade åkt och hadlat igår. Men det var jätte mysigt och på kvällen tittade vi på Eurovision song contest. Jag tycker att det va rätt land som vann.

Söndags:

I sönags var jag med min kusin som jag hade sovit över hos. Vi vaknade och gick upp för att äta frukost. Sen tvättade vi hennes marsvin och sen hjälpte jag henne med hennes läxa. På kvällen tittade jag på Mästarnas Mästare.

Idag:

Idag har jag varit i skolan och haft lektioner. Sista lektionen va franska och då bakade vi pizza.

Det här va lite kort om allt jag har gjort men hoppas att i har det bra så ses vi senare.

//Alexandra

Av Ponni Muppar - 20 maj 2013 17:31

Idag har jag bara varit i skolan, inget speciellt. Igår bloggade jag inget för jag hade inget att skriva och jag ville ta en liten paus. Jag o Rasmus hade iaf vattenkrig, tror inte att det fanns en enda torr fläck på nån av oss när vi var klara. Tittade lite på film, bakade, spelade wii. Skön dag, hade inget planerat. Ska plugga lite nu, kanske åker till stallet men tror inte det. Måste plugga, har ju två prov på torsdag och två läxor till på fredag. Ointressant inlägg men det är något :)


//Emilie

 


Min prins fyllde 10 år i lördags <3 han fick tårta, en grimma o ett pannband. Han blev supersnygg o glad för tårtan blev han definitivt. Lägger upp en bild sen kanske.

Av Ponni Muppar - 18 maj 2013 10:31

Igår jobbade jag hemma i trädgården i två timmar, gick sen på träning som var kul! Men fick migrän mitt i träningen så jag la mig på golvet o vilade o fick alvedon och det gick över sen mot slutet av träningen. Sen när jag kom hem åt vi middag o jag och Rasmus hoppade studsmatta med vattenballonger. Vi hoppade med 2 gigantiska och 4 normala så vi blev ganska blöta. En av de stora sprack när jag höll i den så jag fick flera liter vatten på mig...


Idag ska jag iaf fortsätta jobba, sen åka till stallet vid 1 tänkte jag. Ska oxå försöka städa mitt rum innan gästerna kommer ikväll. Vi har cavaletti på ridningen idag tror jag, ska bli kul! Men eftersom vi ska ha programridning snart så vill jag hellre ha dressyr o öva på det. Bloggar kanske från stallet, annars blir det mer när jag kommer hem o kanske under kvällen. Ni får stå ut med dålig uppdatering idag eftersom jag har fullt upp.


//Emilie

 

Av Ponni Muppar - 17 maj 2013 14:15

Har precis slutat och är på väg hem. Sista lektionen var svenska och vi redovisar våra böcker vi har läst nu men jag redovisade nästan först i tisdags så jag är redan klar. Skönt! När jag kommer hem ska jag städa mitt rum och städa lite i huset. Vi får gäster på lördag, alla som är med o coachar laget som Rasmus spelar i. Sen kanske morfar kommer till oss ikväll.


På onsdag nästa vecka så är min skola med i operation dagsverke, det betyder att vi ska jobba i max 4 timmar på onsdag för att tjäna ihop pengar till barn i fattiga länder för att hjälpa dom få pengar till utbildning. Så jag ska jobba hemma på lördag så är jag ledig på onsdag, jag tänkte att jag kunde hjälpa till i trädgården på lördag o städa lite inne på fredag så blir det 4 timmar. Uppdaterar mer ikväll, ska på träning i mitt vanliga lag vid 7. Ointressant inlägg men vi hörs senare!

//Emilie

   

Av Ponni Muppar - 17 maj 2013 10:00

I onsdags hade jag Saturnus. Han är superrolig att rida men väldigt stel. Men vi hoppade så vi övade inte så mycket på att lösgöra hästarna. Först skrittade vi o sen började vi rida fram. Vi hade väldigt kort framridning för att kunna hoppa mycket sen. Det gick helt ok. Sen efter en till liten skrittpaus så hoppade vi i trav 2 ggr på ett hinder o sen 2 ggr i galopp. Han tycker att det är kul att hoppa så han blir lite pigg, men han lyssnar ändå. Det är lättare att hoppa en häst som tycker det är kul och bjuder mot hindrena än att hoppa någon som inte vill och bara stretar emot utan bjudning. När vi gjort det skulle vi hoppa bana. Det var 2 bommar på medellinjen, ett hinder på kortsidan och ett på diagonalen. Vi skulle hoppa alla tre och sen skulle vi hoppa alla 3 igen och göra förbättringar på det som var mindre bra.


Banan gick sådär. Red inga bra vägar, brukar gå mycket bättre när jag hoppar men jag vr inte så koncentrerad och då blev det inte lika bra. Men vi ska ju snart hoppa på lördagslektionen så jag kan ju förbättra mig då. Det var iaf kul att rida Saturnus och det är ju alltid kul att hoppa.


Så såg min ridlektion ut, vi hörs lite senare idag!
//Emilie

 

(Från när vi hade cavaletti)

Presentation


Roligt att ni har hittat in på våran blogg! Vi kommer skriva om hästar, ridning, basket och annat roligt. Hoppas ni stannar :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards