ponimuppar

Alla inlägg den 2 september 2013

Av Ponni Muppar - 2 september 2013 19:33

Hej!

Jag har ju inte bloggat på en väääääldigt lång tid, p.g.a olika saker. Jag har inte velat sitta framför datorn på sommarlovet utan jag har bara velat njuta av sommaren. Sen har jag haft det lite jobbigt att komma igång med skolan igen och få tillbaka alla rutiner. Det är ju mitt sista år på grundskolan och jag kommer ha skolan som absoluta nummer 1 eftersom att jag vill ha höga betyg. Tänkte iaf dra min sommar lite kort. Alex var ju lite bättre på att blogga än mig och hon la upp bilder från Karlshem där vi var tillsammans.


Under sommaren har jag gjort väldigt mycket och inte varit hemma så mycket. Men jag gillar att göra saker och vill inte vara hemma hela sommaren och dega på mitt rum. Det har nog varit en av de bästa sommrarna faktiskt. Jag var ju på Karlshem (ridläger) och jag o Alex hade så grymt kul där! Vi åkte dit med Alex kusin, en tjej från stallet o en tjej som vi var där med förra året. Sen träffa vi en tjej som var kompis till en vi åkte med. Alla vi delade rum, 6 stycken totalt. Sen träffade vi en tjej som vi delade rum med första året vi var där och hon var där med två andra som vi blev kompisar med. Alla var supersnälla o verkligen roliga att vara med! Jag hade hästen Kajsa Kavat, hon var super och jag planerar att hyra henne nästa sommar men det är mycket som måste funka så vi får se hur det blir men man kan ju hoppas. ;)


Sen var jag i Italien i ca 2 veckor och där hade vi hyrt ett hus 1 vecka med en annan familj. Det var supermysigt och det var kul i Italien, har aldrig varit där förut så det var kul att se hur det var där. Vi åt mycket glass o båda varje dag eftersom att det fanns pool vid huset.


Jag har också varit mycket med kompisar, eftersom alla som träffades på Karlshem passade så bra ihop och att alla blev så bra kompisar så bestämde vi att vi skulle träffas igen, vi sov över hos Linnea och det var superkul förutom att när vi skulle titta på hennes träning utmohus började det spöregna så vi stog i spöregnet i typ 40 min :( Jag blev sjuk dagen efter o hade feber när jag kom hem men det var verkligen kul att träffa alla igen. Hoppas att alla kan träffas snart igen! :D


Jag var på basketläger i köping också, det är 5 dagars intensiv träning, 3 träningar per dag. Vi hade en coach från Makedonien (tror jag) och han pratade bara engelska. Det var jätteintressant att lära sig från honom och han hade väldigt annorlunda teknik än jag har lärt mig under de 6 år jag har spelat. Men jag lärde mig mycket och det var kul! Men träningsverk hade jag efter första träningen... Lagom kul.


Min kompis har ett landställe som jag följde med till och var där i två dagar, det var jättekul och vi gjorde massa roliga saker. Men bada är inte min grej och om Ellen inte hade puttat ut mig i vattnet när jag satt på en badring för att inte bli blöt hade jag aldrig kommit längre än  till knäna.. Men sen fick jag panik och sprang upp ur vattnet för att det var så kallt även om jag bara hade vatten till låren typ :P


Min sommar har iaf varit toppen, men det är skönt att vara tillbaka i skolan på något konstigt sätt. Ska försöka blogga reglebundet nu och jag o Alex ska blogga tillsammans. Blev lite långt inlägg men jag har svårt för att sammanfatta o skriva kort om saker, vill gärna berätta allt i minsta detalj.. 


Kram Emilie

 

   

     



             

Av Ponni Muppar - 2 september 2013 11:50

Igår va jag på Överby. För att gå på en föreläsning. Det va en föreläsning om självkänsla och självförtroende. Det va super roligt man lärde sig super mycket. Föreläsningen höll på i tre timmar. När den var klar så hämtade pappa mig och då åkte vi till Hööks för jag behövde nya ridvantar till ridningen. Köpte oxå ett nytt schabrak till Izabel. Det är turkost kommer ut bilder snart!
När jag kom till Izabel så borstade jag av henne sen red jag ut med Sanna. Vi red till en äng det va super mysigt!
Hörs senare!
Idag ska jag färga håret med Pau!

Presentation


Roligt att ni har hittat in på våran blogg! Vi kommer skriva om hästar, ridning, basket och annat roligt. Hoppas ni stannar :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards