ponimuppar

Alla inlägg den 9 september 2013

Av Ponni Muppar - 9 september 2013 22:12

Jag ska snart gå och lägga mig. Faktiskt stolt över mig själv idag. Jag har pluggat och fått de läxor som jag ville gjorda. Även om jag planerar att jag ska plugga brukar jag oftast hamna på något annat och så hinner jag inte göra allt jag tänkt. Men idag så hann jag jättemycket.

Har varit hemma själv större delen av dagen, min lillberorsa var tvungen att åka till akuten för att kolla upp en sak, var inte jätteallvarligt men det behövde ändå kollas upp. Har lyssnat på musik och tänt alla lampor så att jag inte ska känna mig ensam haha. Nu ska jag skriva inlägg tills imorrn så kika in här imorrn för bra uppdatering. Träning på schemat


Godnatt! Emilie

 

Av Ponni Muppar - 9 september 2013 21:31

Idag gick det faktiskt väldigt bra att rida. Hon var super duktig. Jobbade ganska mycket på höger galoppen och höger traven. Efter ett tag var hon faktiskt riktigt mjuk i sidorna. Kände mig väldigt nöjd. Hon blev ganska svettig så jag var tvungen att skölja av henne.
Har ju köpt ett nytt schabrak till henne men har inte tagit kort på det. Men jag ska ta kort på det så den bilden kommer upp snart!

Av Ponni Muppar - 9 september 2013 18:58

Jag har nyss sett filmen dreamer, tänkte tipsa om den och berätta lite vad den handlar om. Skrev klart inlägget förut men min dator blev helt knäpp så va tvungen att starta om och då försvann allt :( Men jag försöker igen.


Filmen hette alltså dreamer, den handlar om hästen Sonya (Sonador) som är en galoppör med stor kapacitet. Huvudpersonen spelas av Dakota Fanning. Sonya bryter benet i en tävling. Hon ska avlivas men Ben Crane tar hästen istället för en del av sin lön för att han är arg på sin chef. Hans chef bryr sig inte om hästarna och struntar i om de måste avlivas. Ben ska tillsammans med sin dotter Cale Crane (Dakota Fanning) försöka läka Sonyas ben. Först är planen att de ska få Sonya dräktig så att de kan få pengar genom fölet eftersom Sonya troligen aldrig kommer kunna tävla igen. Men det går inte riktigt som de tänkt sig.


Jag tycker filmen är bra för Cale som är huvudrollen är en så stark karaktär, hon står för vad hon vill och kämpar även om nästan ingen tror på henne. Det handlar om henne, relationen mellan henne och Sonya, henne och Ben (hennes pappa). Filmen är inspirerad av en sann historia och jag tycker den är värd att se. Men tror att någon som gillar hästar tycker om filmen mer än någon som inte gillar hästar. Här kommer omslaget + lite fler bilder.


 

   

 

Av Ponni Muppar - 9 september 2013 17:13

Idag har jag inte gjort något alls, var i skolan och slutade vid 3. När jag kom hem gjorde jag chokladbollar och sen titta jag klart på filmen jag började titta på igår. Den kommer upp i ett inlägg sen. Nu ska jag börja plugga eftersom jag har jättemycket läxor. Uppdateringen från mig kommer inte bli jättebra på måndagar eftersom det är min läxdaf och jag gör nästan alla läxor då. Jag har ju ingen annan dag då jag hinner göra så mycket. Men kika in här lite senare för lite roliga inlägg.


Emilie

 

Av Ponni Muppar - 9 september 2013 07:55

I lördags red jag Cayenne. Det va jätte roligt. Vi hade cavaletti. Det är bommar fast man har dem på marken istället för som ett hinder. Men jag tycker att det är jätte roligt att rida henne. Nästa helg ska jag och Emilie till Karlshem så jag kommer inte att få hoppa henne. Det är synd, för sist jag hoppade henne gick det super. Hon är ganska svår hoppad för hon springer väldigt fort mot hindret och så kan hon tvär stanna. Men jag tycker att hon är rolig. Men sist i alla fall gick det super bra och jag kunde lätta i tyglarna tio meter innan hindret och hon sprang inte iväg så jag va super nöjd efter den ridningen. Det är därför jag tycker att det är synd. Men jag får ju hoppa på Karlshem så det är i alla fall roligt.

Presentation


Roligt att ni har hittat in på våran blogg! Vi kommer skriva om hästar, ridning, basket och annat roligt. Hoppas ni stannar :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards