ponimuppar

Alla inlägg den 8 september 2013

Av Ponni Muppar - 8 september 2013 18:00

Igår red jag Sandor, vi hade cavaletti. Det gick helt okej, vi gjorde samma övning som i onsdags.Det är roligt att rida Sandor men han är ganska svår. Ibland funkar det och ibland inte. Han har verkligen jättefina gångarter men är inte direkt arbetsvillig. Det kunde ha gått mycket bättre, men det går säkert bättre nästa gång. Hoppas jag får honom på hoppningen också för han är riktigt rolig att hoppa. Något som kändes riktigt bra var galoppfattningarna, han fattade direkt när jag sa att han skulle göra det. Han segade inte utan fattade direkt. Övergångarna var mjuka och det kändes bra, han har så fin galopp och den är jättemjuk. Galoppen var jag nöjd med, men annars gick det inte så bra. Kunde ha gått bättre men det gick ändå inte dåligt. Iaf bättre än i onsdags.


Emilie

Av Ponni Muppar - 8 september 2013 15:02

Sorry att det har varit dålig uppdatering här idag, tänkte iaf berätta lite om vad jag har gjort. Igår åkte jag hem efter ridningen, duschade o sånt. Sen åkte jag o min familj till Alex o så åt vi middag där, jag stannade sen o sov över. Vi hade kul som vanligt! På morronen var vi inte så pigga o gjorde inte så mycket. Jag blev hämtad vid typ 12 och så skulle jag åka o titta på Rasmus (min lillebror) basketmatch. I matchen innan så spelade en av de jag träffade på ridlägret i somras. Det var superkul att träffa henne! :) Saknar verkligen alla såå mycket. Hejade på Rasmus när jag hade pratat med henne och de förlorade trots grymt bra spel. De hade många kantrullare och om de hade suttit hade de lungt vunnit. Men man kan inte vinna alla matcher.


Idag fick jag o Alex reda på en väldigt rolig grej! Vi ska till Karlshem på hoppläger nästa helg. Ska bli superkul, bara jag inte får nån jättepigg häst. Hoppas på Kajsa <3 Mathilda skulle också va kul, va så länge sen jag red henne! Ska skriva inställt om hur det gick på ridningen igår och skriva lite till imorrn.


Puss Emilie

Fina haha <3

   

Presentation


Roligt att ni har hittat in på våran blogg! Vi kommer skriva om hästar, ridning, basket och annat roligt. Hoppas ni stannar :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards