ponimuppar

Alla inlägg den 13 september 2013

Av Ponni Muppar - 13 september 2013 15:15

Igår spelade ju vi match mot p01. Vi vann!! Fast domarna var inte superbra, mitt lag skulle nog ha fått lagfoul i flera perioder (det betyder att varje gång man foular så får det andra laget skjuta straffkast). Men tror ändå att det var bra att killarna fick spela mot oss, vi är ju längre o större än dom. Så då fick dom kämpa lite. När man är längre är det svårare att skjuta så dom missade mycket mer än dom brukar.


Det var superkul att spela igen, vi har inte spelat match på hela sommaren så det var kul att spela igen. Jag höll min brorsa några gånger, det var kul! Tycker alla spelade bra, men mot slutet spelade vi bara rörigt och vi blev stressade på plan. Tror att det var för att alla på bänken satt o skrek (hejade), jag blir iaf stressad av sånt, för alla stog verkligen o skrek. Inte bara dom på bänken, coacherna, p01 och deras coacher, publiken. Jag blir sjukt stressad av det o så blir det bara rörigt i spelet.


När matchen var klar hade vi lite tid kvar i hallen eftersom vi hade både vår tid och deras. Då mixade vi lagen, det var skitkul! Jag fick spela inside i en riktig match för första gången i hela mitt liv! YEY! Fast det gick inte så bra, jag är väldigt ovan och glömmer hela tiden att det är min uppgift att t.ex ta returen. Vi var 10 stycken i mitt mixade lag, i min femma så var jag längst!! Det har inte heller hänt under hela mitt liv. Fast jag var typ 1 cm längre än en från p01. Sen fick min brorsa spela inside för jag ville inte spela det längre, det var inte riktigt min grej. Kul att spela iaf, längtar tills vi får möta dom igen, nästa vecka ska jag kolla om jag kan träna med dom!


Puss från Emilie


 

Av Ponni Muppar - 13 september 2013 14:12

Nu är det bara några timmar kvar innan jag o Alex åker till Karlshem!! Jag får skjuts av Alex dit, uppdateringen kanske inte blir den bästa nu under helgen men vi ska försöka så gott vi kan. Det brukar va rätt mycket att göra, men några inlägg kan vi nog klämma in. Sen på måndagen när vi kommit hem får ni nog ett bättre inlägg om vad vi gjorde där under hela helgen o hur det gick på ridningen osv. Hoppas verkligen på att få min prinsessa!! <3 Inlägget om matchen kommer upp runt 3 så kika in här då!


Puss o ha en fortsatt bra fredag, Emilie


 

Haha när vi badade kom jag inte upp på hästen igen!!! xD


 

Av Ponni Muppar - 13 september 2013 13:30

Tänkte gör som Emilie 10 saker om mi


  • Har ridit i 9 år på Överby
  • Har varit medryttare på en shetis som heter Calle
  • Har gått på golf
  • Älskar sura godisar
  • Emilie e min bäst kompis
  • Har haft hundar hela mitt liv har två just nu, ena har funnits hela mitt liv. 
  • Gillar Yohio
  • Går bara på en sport just nu. Men har gått på Fridrott, golf, fotbol, sen komme jag inte på något mer.
  • Har kört på Solvalla
  • Har varit på Karlshem i tre år :) <3

Det var tio saker om mig

Av Ponni Muppar - 13 september 2013 12:00

Tänkte skriva 10 saker som ni kanske inte visste om mig!


  • Jag har spelat basket i 6 år, snart 7.
  • Mitt favoritgodis är nappar, ÄLSKAR nappar, o det vet Alex haha. Om hon köper godis brukar hon alltid säga: -jag har köpt godis, o nappar till dig!
  • När jag gick i 2:an eller 3:an var jag medryttare på ett russ som var travhäst.
  • Mina kompisar övertalade mig att gå på 1D konserten, innan visste jag inte vad alla hette och nu gillar jag dom jättemycket!
  • Har haft katter hela mitt liv, har två stycken just nu.
  • Inom basket är min idool Dwayne Wade och Lebron James, de spelar i Miami Heat, hela min familj hejar och följer det laget.
  • Hatar insekter och sniglar, bland det värsta jag vet.
  • Tror att det här är mitt sista år jag spelar basket :(
  • Jag var första spelaren i hela klubben att bli utfoulad, skjuta straffkast och sätta straffkast.
  • Älskar att träna och att ha mycket på gång, har gått på två sporter jättelänge så jag tycker det är tråkigt när det blir för mycket tid över.

Det var 10 saker ni kanske inte visste, ha en bra dag o puss Emilie

  

Av Ponni Muppar - 13 september 2013 08:21

Idag är det fredagen den 13, otursdagen. Får se om det händer något haha. Idag ska vi till Karlshem!!! Har längtat så! Jag ska önska Kajsa, om jag inte får henne kommer jag iaf att få se henne <3 Ska på studiebesök idag, behöver inte gå till skolan föräns om 1 timme o 5 min haha, skönt! Ska skriva ett inlägg om matchen igår, det kommer upp under dagen, sen får ni update från Karlshem! Har inte så mycket mer att skriva nu än att ni ska ha världens bästa fredag för det tänker jag ha! Här får ni dagens citat/ bild:


 

Tycker om Nalle Puh citat som ni kanske märker haha


Puss från Emilie

Av Ponni Muppar - 13 september 2013 08:04

Igår red jag ju Campion och det gick sådär. Jag gjorde inte det jag behövde göra med honom. Jag känner mig ju lite sjuk så det kan vara det som gjorde att det inte gick så bra. Men jag tycker inte att det är jätte roligt att ha cavaletti och jag tycker att dresyr är roligare än cvaletti så jag arbetade mest med att få honom på tygel och sånt. Men igår var han väldigt stark eller så var det jag som inte orkade hålla emot. Men för att han ska gå långsammare än vad han vill görasjälv måste man sitta och ta och ge i tygeln. Men igår kände jag att jag inte orkade riktigt. Men idag får jag hoppas på att jag orkar mer. 


Först ska jag ju till Izabel och sen till karlshem så jag vil verkligen orka mer. Men jag tror att jag kommer att göra det. Izabel tycker jag e så himla rolig att rida och sen ska jag till Karlshem och det är ju oxå så himla roligt. Så det blir väldigt mycket ridning den här helgen. Men jag får ju inte rida på Överby imorron det är lite tråkigt. För jag skulle så gärna vilja rida Cayennem för jag tycker att hon e så himla rolig att hoppa. 


Puss Alex

Presentation


Roligt att ni har hittat in på våran blogg! Vi kommer skriva om hästar, ridning, basket och annat roligt. Hoppas ni stannar :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards