ponimuppar

Alla inlägg den 24 september 2013

Av Ponni Muppar - 24 september 2013 21:22

Träningen med p01 gick jättebra! Jag slapp springa i det kalla vädret innan träningen eftersom jag var på deras träning o det var ju plus. Vi övade lite anfall, spelsystem. Det är bra att vi övar det eftersom det blir lättare att utgå från en mall då. Annars blir det svårt att göra något eftersom ingen annan förutom jag o en till brukar göra något på våra matcher. Killarna har samma system som oss så jag fick lite extra övning. Vi körde även lite skott men det gick inte så bra :/ Fast bättre än sist iaf :)


Tränignen med mitt lag gick bra, det var väldigt mycket genomgång så det blev inte så mycket spel. Vi behöver spela mer match för att kunna spela mer som ett lag o inte att två spelare måste göra allt. Men det var helt ok träning i helhet.


Ska plugga lite nu inför del 2 på vårt matteprov. Hatar att ha så mycket läxor. Tur att man har så fina kompisar som gör mig glad! :)


Puss Emilie


 

Av Ponni Muppar - 24 september 2013 19:57

Nu sitter jag framför teven. Vi ska nog kolla på 112 på liv och död. Jag tycker faktiskt att det programet är bra. Vad tycker ni om att se på? 

Jag hoppas att ni tycker att våran blogg är bra. Vi försöker så gått vi kan med att blogga tllsammans och bra. Jag vill faktiskt tacka er för en ganska bra statistik för att vara våran blogg haha. Nä men jag tycker att ni läser på bra. 

Jag och Emilie tycker att det är roligt att ha en blogg. Men om jag ska forsätta med statistiken så är den faktiskt väldigt bra än vad den var tidigare. Till exempel i April då vi började. Då hade vi knappt tre läsare om dagen. Så vi har ökat ganska mycket. 


Kramisar Alex


P.S Tänkte att vi kunde blogga tillsammans imorron då vi öndå ses D.S

Av Ponni Muppar - 24 september 2013 16:17

Nu sitter jag och pluggar. Det är as tråkigt men det är saker man måste göra. Men jag ska inte plugga så länge för jag kan min franska läxa och sen ska jag bara göra min matte läxa. Men matte läxan är inte så svår. 


Idag har jag inte gjort så myket. Varit i skolan och haft ganska roligt. Tänkte fråga mamma om jag får följa med till hundklubben. Men jag tror inte att det kommer att bli så. 


Int så långt inlägg men har inte så mycket mer att säga. 


Kramisar Alex

Av Ponni Muppar - 24 september 2013 15:29

Tycker inte om hösten, det är fint med alla löv o röda, bruna, oranga färger. Men det är så kallt. På vintern ska det va kallt o då känns det normalt att gå runt i 30 plagg för att hålla sig varm. Men inte på hösten. Det blåser så mycket och man blir så deppig. Det börjar liksom bli grått o mörkt ute, sommarn är slut. Känns väldigt segt nu när jag går i nian. Vi har läxor i alla ämnen förutom engelska o svenska (som vi hade tills idag) o 5 av dom är prov eller stora inlämningsuppgifter.


Mysigt att komma hem o ta på sig något varmt. Lyssna på musik o stänga ute kylan. På det sättet är hösten bra men annars föredrar jag ljus o värme. Våren o sommaren är mycket bättre tycker jag, man blir gladare. Planerna idag då, träna med p01 och med mitt lag direkt efter det. Kul! Känns skönt att träna lite extra eftersom jag inte kommer träna på torsdag. Funderar på om jag ska springa på söndag för att kompensera. Fick reda på att det är match nu på lördag, lite osäker på om jag kan men tror det. Då kommer jag lite sent till min prins men hinner fortfarande rida.


Ha en bra tisdag, nu är det en mindre dag kvar till helgen! Yey! Puss Emilie


 

Haha ser alltid så sur ut när jag rider :P


 

Av Ponni Muppar - 24 september 2013 11:36

Just nu sitter jag på lektion. Agneta (min lärare) pratar om Romer. Det är ett finare namn för zigenare (tror jag) haha. 

Ska jobbamed u-länder. Det ska faktiskt bli roligt. Vi ska göra ett häfte.


Förlåt för en dålig uppdatering idag. Men idag var det en bra morron. Men jag skriver mer ikväll om dagen och sånt. 


Kramisar Alex



Av Ponni Muppar - 24 september 2013 08:00

Dagens citat/ bild:


 

Presentation


Roligt att ni har hittat in på våran blogg! Vi kommer skriva om hästar, ridning, basket och annat roligt. Hoppas ni stannar :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards