ponimuppar

Alla inlägg den 12 september 2013

Av Ponni Muppar - 12 september 2013 22:21

Nu sitter jag äntligen vid datorn och har tid till att blogga, har ju som ni vet haft en väldigt stressad dag. För det var mycket jag skulle göra, hann inte plugga men är typ klar med packningen iaf, bara småsaker kvar. Imorrn börjar jag 9.45, chill! Vi har studiebesök på en utställning, det är till ett projekt i slöjden vi jobbar med. Har aldrig varit där förut så det blir väl spännande. Handlar om gamla designers tror jag. Fast det bästa är att vi får sovmorgon o sen slutar vi direkt när vi kommer hem o jag tror det är innan våran vanliga tid. YEY!


Saknar min prins, han var så gullig i onsdags. Var med honom extra länge, borstade så att han blev riktigt fin. Har skött honom ett tag nu, vet inte hur många år men runt 3 eller 4 år tror jag. Han känner liksom igen mig nu, han blir så glad när jag kommer in till honom. Sen märker han på mig vad jag är på för humör sen anpassar han sig efter det. Om jag är ledsen försöker han trösta mig på sitt eget sätt och inte bråka så mycket med mig. Om jag är glad är han busig o glad han me, sen brukar han bråka lite med mig haha. Typ välta min hink med borstar så att alla välter ut... :P kommer blogga mer imorrn innan jag börjar eftersom jag börjar så sent. Brukar inte hinna det annars. Puss o godnatt! Emilie


 

Av Ponni Muppar - 12 september 2013 20:16

Idag fick jag rida Champion som jag önskade mig. Men idag gick det inte jätte bra. Vi hade cavaletti. Det var roligt men han var väldigt stark idag. Eller så var det bara jag som inte red så bra som jag brukar. Jag tror att det kan ha och göra med att jag börjar bli lite förkyld. Men jag e som tur e inte jätte förkyld.

Skriver mer imorron om hur det gick

Har inte tid nu för måste äta

Kramisar Alex

Av Ponni Muppar - 12 september 2013 16:13

Hade ju gjort värsta planeringen så att jag skulle hinna allt, men det gick väl inte så bra haha. Har varken packat eller tvättat mina borstar, plugga behöver jag inte göra för det kan jag göra innan vi åker till Karlshem imorrn. Har iaf skrivit klart packlistan, yey! Men tror att det går ganska fort att packa för jag vet ungefär vad jag ska ha. Men tvätta borstarna kan ta lite tid så får typ ta de viktigaste. Ska ta bussen som går 17.24 med en kompis, roligare än att åka själv :) Sen ska vi KROSSA p01 haha. Tycker det är skitkul att spela mot dom för dom är så grymt duktiga och jag behöver inte känna mig kort! Vissa i min brorsas lag är längre än mig :/


Lite halvt rörigt inlägg men hinner inte skriva så seriöst nu. Måste packa, ska skriva ett snabbt inlägg som kommer upp sen. Puss Emilie


 

Min idol, lite kvar innan jag ens kan nudda nätet men det är bara att öva! haha

Av Ponni Muppar - 12 september 2013 12:45

Jag tror att vi ska ha hoppning idag. Det ska bli jätte roligt. jag hoppas på att få Dion eller champion men jag tror inte att jag kommer att få nån av dem två. Annars vet jag inte vem jag vill ha. Idag ska jag ta hem alla min ridsaker efter som att jag ska åka till Karlshem. Jag har längtat så himla mycket dit. Aud skulle ha flyttat det här helglägret men sen anmälde vi oss och då blev det den här helgen eftresom att jag inte kan nästa helg     


Men vi hörs kommer att lägga upp hur det gick på ridningen och lite bilder på fikat   


Karmisar & pussisar Alex

Av Ponni Muppar - 12 september 2013 09:21

Just nu sitter jag i skolan och bloggar. Jag har håltimme som är väldigt tråkigt. Sitter i ett rum med Elii dåra och pratar/pluggar/bloggar haha. Men jag ska blogga lite och sen ska jag göra min diagnos i matten. 

Idag ska jag åka till stallet. Lite ändrade planer. Kanske inte ska fika med Saga då hon säger att hon mår jätte dåligt så jag fikar nog med Elli.     


(Elli som skriver) 

woop har as tråk i skolan ._. Nya datorerna laggar sönder     

Jag cool etc etc        



Av Ponni Muppar - 12 september 2013 09:00

Har en ganska pressad dag med mycket som jag måste hinna göra, kanske inte blir superuppdatering från mig idag men ska försöka slänga in ett inlägg här o där. Såhär ser dagen ut:


  • Skola, börjar 8 och slutar 3
  • Tvätta mina borstar som jag ska ha till Karlshem
  • Packa o skriva packlista
  • Plugga :/
  • MATCH!!! Mitt lag ska spela mot min lillebrorsas lag, de är typ ett av de 3-4 bästa lagen i hela Sverige så det blir tufft, men de är också 2 år yngre så mitt lag har fördelen med längden haha. Alla förutom ja hahaha
  • Packa klart om jag könner mig rätt, kommer INTE hinna packa klart innan. Plugga kommer jag säkert inte heller ha hunnit klart.

Har alltså ganska mycket jag ska göra, men jag tycker det är tråkigt när man inte har något att göra. Har alltdi haft typ 30 gånger på gång samtidigt så det är bara kul att ha något att göra.


Puss Emilie

Av Ponni Muppar - 12 september 2013 07:45

Idag är en rätt chill dag. Idag ska vi ha halvdag. Eller som våran lörare säger arbete på annan plats. Våran lärare ska åka till grönan med niorna. Så då år vi jobba på annan plats. Så jag kommer att komma lite tidigare till stallet. Faktiskt ganska skönt. Först ska jag och Saga åka till Sollentuna Centrum och fika/äta. Tror att vi ska prova på chillbox. Har faktiskt aldrig smakt det, jag vet att det låter konstigt, men jag har aldrig vetat vart det finns. Men nu finns det i Sollentuna centrum. Men kanske går till cafe stockholm och köper en chai late. Så jag tror att det kommer att bli en väldigt mysig dag. Kommer att sluta vid 13.10 för vi har två och en halv timmes no, det är äför vi slutar så tidigt. dte är i alla fall skönt att vi bara har henne dem sista timmarna. För om vi skulle haft svenska så skulle vi ha fått stanna i skolan och vänta på den lektionen. 

Karmisar Alex

Presentation


Roligt att ni har hittat in på våran blogg! Vi kommer skriva om hästar, ridning, basket och annat roligt. Hoppas ni stannar :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards