ponimuppar

Alla inlägg den 15 september 2013

Av Ponni Muppar - 15 september 2013 20:55

Nu e vi hemma från Karlshem. Det har varit en helt underbar helg. Eller kanske inte riktigt med ett ridpass. Första dagen alltså fredagen red vi ett pass och då fick jag Lucky som jag dåra har ridit tidigare. Men han var super rolig att rida. Vi fick prova på att hoppa sex studs. Det var grymt roligt. Andra passet som dåra var på lördagen red jag Ludde. Han e så himla söt. Det fick hur bra som helst. Han var lite busig men har var super pigg. Tredje passet red jag Bellona vilket jag inte var super glad över. Men på fram ridningen gick det bra men när vi skulle börja rida över bommar stack hon flera gånger. Det var inte roligt. Men efter halva ridpasset ville jag inte rida mer på henne. Men när dem skulle börja hoppa så fick jag hoppa en annan häst som heter Kizia. För hon som red henne ville inte hoppa trippelbarren. Så då fick jag hoppa det. Hon var jätte rolig att rida.

Idag red vi på terrängbanan och det gick super bra. Jag red på Ludde igen och det var så roligt. Han var lite busig idag igen men jag grillad ringde av som tur va.

Ludde

Bellona

Lucky

Hittade ingen på Kizia! Synd för hon e väldigt söt!

Kram Alex

Av Ponni Muppar - 15 september 2013 17:59

Har precis duschat, ganska trött eftersom jag har varit igång hela helgen. Det bästa med helgen var att rida Kajsa igår <3 saknat henne så mycket. Innan ångrade jag mig lite att jag hade sagt att jag ville rida henne. För hon är ganska vinglig o lite krävande, hon är lätt o rida men om man ska börja jobba mer med henne på dressyeren eller hoppa högre/ svårare måste man rama in henne ordentligt. Annars blir hon sne och vinglig, vet inte riktigt vart hon ska osv. Men när jag väl satt på hennes rygg kändes det så rätt!! Det känns som att vi hör ihop på något sätt. Hon är verkligen superfin hopphäst med jättefin teknik men har lite svårt med avståndsbedömning ibland, jag är inte heller så bra på det så ibland kommer man fel o då tar hon gigantiska språng. Men litar verkligen 100% på henne i hoppningen o det är kul! Jag tycker iaf att man litar mer på en häst man har lärt känna "från marken", asså att man har varit runt den och lärt känna hästens personlighet, inte bara från ryggen. Då känner jag mig tryggare när jag rider och rider bättre på den hästen, litar mer på den.


Tänkte blogga mer imorrn eller idag, för nu är jag så trött så ska bara ta det lugnt innan jag måste börja med läxorna :/ Sket i att plugga innan jag åkte så måste göra det nu istället. Hörs sen. Emilie


 

Presentation


Roligt att ni har hittat in på våran blogg! Vi kommer skriva om hästar, ridning, basket och annat roligt. Hoppas ni stannar :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards