ponimuppar

Alla inlägg den 4 september 2013

Av Ponni Muppar - 4 september 2013 21:21

Idag red jag Decibell, red henne förra veckan också. Jag har ridit henne typ 2 gånger innan och det var 1 år sen. Vi hade ju cavaletti idag och vi hade två bommar som låg som ett V i ett av hörnet. Det var för att vi skulle öva på att forma mer och rida bättre hörnplaceringar, sen hade vi en bom som låg på en 15-meters volt och på den volten skulle vi galoppera. Sen hade vi framdelsvändningar på ett annat ställe.


På framridningen gick det bra och hon lyssnade väldigt bra, kändes bättre än förra veckan. Men sen när vi kom till övningen gick det skit. Hon är jättestel i högersida vilket gör att hon är svår i vänster varv, hon vill ju inte stretcha högersidan och flytta in bogen till vänster. Så jag orkade inte riktigt ta igenom ställningen o forma henne ordentligt och då blir hon pigg eftersom hon gillar bommar och att hoppa. Men om man då drar i tyglarna för att bromsa får hon panik o springer ännu mer. Men sen när vi bytte till höger varv och fick rida fritt gick det mycket bättre och då kunde jag galoppera haha.


Men jag är inte nöjd med dagens ridpass, men det kan inte alltid gå bra. Då kommer man ju aldrig framåt så jag får hoppas att det går bättre nästa gång.


Kramis från Emilie


 

Från förra veckan

Av Ponni Muppar - 4 september 2013 15:15

Hann inte blogga som jag hade tänkt men det får bli nu istället, jg skulle hem mellan lunchen o utvecklingssamtalet men jag hann bara hem o vända så jag hann inte blogga. Jag ska åka till stallet vid typ kvart i 4, cavaletti på ridlektionen idag ska bli kul! :) Undrar vem jag får.


Har inte så mycket att skriva, på fredag kanske jag ska till Alex skola o se hur hon har det eftersom jag har halvdag, skojsigt men läskigt. Hennes skola är mycket större än min men Alex får väl se till att jag inte tappar bort mig haha. Jag uppdaterar efter ridningen vem jag hade o lite kort hur det gick, skriver mer detaljerat imorrn tänkte jag.


 

Kajsa <3


Emilie

Presentation


Roligt att ni har hittat in på våran blogg! Vi kommer skriva om hästar, ridning, basket och annat roligt. Hoppas ni stannar :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards