ponimuppar

Alla inlägg den 17 september 2013

Av Ponni Muppar - 17 september 2013 22:28

Dagens bild/ citat:


  

Av Ponni Muppar - 17 september 2013 22:01

Trött nu och vill bara sova, ska stänga ner datorn snart o göra det. Men tänkte ju blogga lite först. Har varit duktig nu på kvällen o städat mitt rum, tvättat borstarna efter Karlshem, packat gympapåsen, packat halva min stallväska med grejerna jag hade med till Karlshem! O allt på typ 1 timme.


Träningen idag var bra! Eftersom det regnade ute fick vi köra fys inomhus istället. Det var mycket bättre! På träningen övade vi lite skott, lite match o snabbt anfall. Det var bra fokus o jag fick bättre resultat på skottövningen än förra veckan, så det var bra. Imorrn är det hoppning på lektion som gäller. Undra vem jag får? Hoppas på Trofenda som jag hade förra veckan, hon är rolig att hoppa på. Men det vore kul att hoppa nån annan också. Rasmus följer med mig till stallet :D Han ska hjälpa mig att ta hand om min prins sen efter min ridning <3 Pass 3 & 4 kommer upp imorrn, iaf 3 för det ska jag skriva nu, sen får vi se när pass 4 kommer upp.


Ska sova när som helst för är så himla trött så godnatt o sov gott, Emilie


 

Haha han har lockig man <3

Av Ponni Muppar - 17 september 2013 18:02

Står o väntar på att min kompis ska hämta mig, hon jag skulle åka buss med kunde få skjuts så jag fick åka med istället! Löpning nu, inte taggad. Men får köra på ändå! :) skulle nog vare taggad om det ite regna :/ har lagt upp 2 pass idag. De andra 2 kommer idag eller imorrn. På torsdag om jag inte hinner till imorrn. Hörs sen, puss Emilie

Av Ponni Muppar - 17 september 2013 18:00

På morgonen på lördag red jag en som heter Funny Face (el Fanny Face, vet inte riktigt), hon är en jättegullig ponny som var fux om jag kommer ihåg rätt. I somras gick hon i samma hage som Kajsa

Det var bara att hoppa upp o försöka igen, då gick det bra! Vi hoppade bana sen o det gick också bra. Hon vägrade typ 2 el 3 gånger på ett hinder men fick över henne till slut. Sen vägrade hon på oxern i kombinationen en gång till. Men jag kom runt hela banan utan att ramla av. Känner mig öjd över passet, ibland måste man ramla av för att inte vara rädd. Om man är rädd hela tiden vågar man inte utmana sig själv i ridningen o då utvecklas man inte.


Hittade ingen bra bild på henne, men de andra två passen kommer troligen upp imorrn, puss Emilie


 

Ni får en bild på mig o Freida istället, från i somras när vi hade badat! <3

Av Ponni Muppar - 17 september 2013 17:00

Nu när skoaln har börjat tänkte jag ge några tips!


  1. Plugga direkt när du kommer hem (ät först så att du inte är hungrig för då kan man inte koncentrera sig) så slipper du det på kvällen då man vill tita på tv
  2. Va mätt innan 
  3. Om du tycker att du kan det fortsätt lite till så sitter det ännu bättre
  4. Va koncenterad på skolarbetet
  5. Ta några pauser då och då. Plugga kanske i 15 minuter vila i 5 minuter och sen plugga 15 minuter vila 5 minuter, så att man inte tar allt på samma gång då kommer det inte att sitta lika länge och bra   

Det är var några tips på vägen så kanske du får bättre betyg   

Det kanske inte hjälper för er men så brukar jag göra 


Puss Alex

Av Ponni Muppar - 17 september 2013 16:45

Red Gibbe på fredagen när vi kom dit, har aldrig ridit honom innan men det gick bra. han var jättesnäll. Lite seg men lyssnade riktigt bra på skänkeln ändå och lyssnade bra på alla hjälper. Gjorde det man ville utan att krångla, alltid skönt att rida såna hästar ibland! Vi skulle haft cavaletti, men det blev hoppning istället. Vi hoppade 6-studs! Studs är när hästen hoppar, landar och hoppar direkt över nästa hinder, alltså inga galoppsprång mellan. Gibbe var jätteduktig, han var duktig på att hoppa. Sen hoppade vi en bana. Då var det 4 studs och två hinder på C-volten (el A-volten kommer inte ihåg). Då skulle man först hoppa på volten ett varv, sen studsen, sen volten igen o studsen tror jag. Man var tvungen att forma ganska mycket för att visa hästen vilket hinder den skulle hoppa. Jag var nöjd med passet iaf och Gibbe var rolig att rida!


Nästa pass kommer upp snart! Puss Emilie


Inte jag som rider men hittade ingen bättre.

Tjo

Av Ponni Muppar - 17 september 2013 15:39

Hann nästan klart men läxorna igår, måste fotfarande plugga massa språk o matte men hann klart med min labbrapport och nästan HKK. Nu när jag har jobbat ikapp lite så har jag mer tid till att blogga, förlåt att det har varit jättedålig uppdatering nu under helgen. Men som ni vet var vi på Karlshem, sen hade jag jättemycket läxor o har inte riktigt hunnit. Tänkte skriva inlägg om passen på Karlshem nu, dom kommer upp under dagen o kanske nån imorrn. Idag är det träning. Vi ska springa innan träningen för att värma upp så måste ta två bussar tidigare :/ Känner verkligen inte för att springa ute idag, det är regnigt och grått. Ibalnd är det kul att springa men inte i sånt här väder. Hoppas att det blir bättre nästa vecka.


Hörs sen, puss Emilie


 

Av Ponni Muppar - 17 september 2013 15:19

Tyvärr har jag glömt att blogga idag. Men jag har varit hemma idag för jag har haft feber. Vet inte riktigt om jag har det nu eller inte. Men idag har jag inte gjort något. Jag har mest legat och vilat och tittat på film. Jag mår inte jätte bra men jag hoppas på att få gå till skolan.

Många vill vara hemma för att man inte orkar med skolan men egentligen är det faktiskt ganska roligt att gå i skolan... Eller hur?! Om man är hemma i kanske tre dagar för att man har feber så är det jätte tråkigt att vara hemma tillslut. Eftersom att man inet går i skolan måste man jobba ikapp när man kommer till skolan och då måste man jobba jätte mycket hemma. Så jag tycker faktiskt att det är ganska roligt att gå i skolan. 

Det här var min allvarliga sak idag, haha!   


Men jag sitter just nu och pluggar lite So och svenska, hur tråkigt som helst, men man måste ju göra det nån gång, och om man gör det nu slipper jag göra det på kvällen då man vill titta på tv till exempel. 


Karmisar Alex

 

Presentation


Roligt att ni har hittat in på våran blogg! Vi kommer skriva om hästar, ridning, basket och annat roligt. Hoppas ni stannar :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards