ponimuppar

Alla inlägg den 22 september 2013

Av Ponni Muppar - 22 september 2013 17:04

Nu står jag hos Izabel och borstar. Idag red jag ut och det är inte så mycket att säga om uteritten. Men jag skriver mer ikväll.


Kramisar Alex

Av Ponni Muppar - 22 september 2013 14:00

Jag red Sandor igår på hoppningen. Vi hade samma övning som i onsdags. Det var verkligen skillnad att rida ponny och häst. Trofenda är lite klumpigare än Sandor o tar myyyycket större steg. Sandor har jättefina gångarter och det kändes typ som att han knappt lyfte på fötterna när han travade. Och så har han jätteskön galopp. Det gick iaf superbra, han lyssnade riktigt bra på mig. Ibland brukar han vara lite jobbig men det var han inte idag. När vi började hoppa fram så hade vi bara bakre hindret av studsen o två travbommar framför. Sandor tycker att det är roligt att hoppa så han trodde att det främre hindret (bommarna) på studsen var väldigt lågt... Han tog det som en studs o hoppade över båda bommarna o sen över hindret. haha. Men sen gick det bättre. När vi sen hoppade riktig studs hoppade han mycket bättre. Fast han galopperade över bommen innan hindret men båda jag o ridläraren tyckte inte att det gjorde något. Eftersom han hoppar bättre i galopp än trav. Det känns också fel att ta tag i honom precis när han ska hoppa. Jag är nöjd med ridpasset, kändes kul att hoppa ponny. Sandor lyssnade verkligen på mig även om han blev lite pigg precis innan hindret. Kul att rida ponny. Puss Emilie


 

Av Ponni Muppar - 22 september 2013 13:00

 

Av Ponni Muppar - 22 september 2013 11:53

Vaknade typ 9, har inte gjort något sen dess. Jag o Rasmus tittade ju på film igår och som jag trodde tyckte jag inte att den var i närheten av boken. Slutet var inte alls bra, det var helt annorlunda från i boken o sen fick man reda på att det var ett "alternativt slut". Så jag blev lite sur för att man blev lurad. Men tycker ändå att de var en av de bättre filmerna. De andra har jag inte tyckt om men den här var helt okej om man bortser från slutet. Måste plugga massa idag, har jättemycket läxor o prov som kommer snart och för att inte behöva plugga på 50 sidor dagen innan provet måste jag göra det nu. Såhär ser veckan som kommer ut:


Måndag: Vanlig dag, plugga massa :/

Tisdag: Lite plugg, sen blir det träning. Ska vara med på min lillebrorsas träning som är innan våran oxå. Ska bli kul! Alltid roligt att träna lite extra.

Onsdag: Ridning, dressyr eftersom hoppperioden är över nu. Vi har två perioder där vi hoppar per termin. Då är det 3 veckor, 1 med cavaletti o 2 veckor med hoppning. Men det ska bli kul med dressyr, båda mina grupper har haft hoppning samtidigt så har inte ridit dressyr på ett tag nu.

Torsdag: Tror att jag skulle med Ida, hennes mamma o min mamma på shopping-dag i ett sollentuna centrum. Men är lite osäker på om det var nu på torsdag el nån annan dag. Språkdag på vår skola oxå.

Fredag: Min klass ska gå på något som heter forskarfredag, kommer inte ihåg vart men man gör typ massa olika grejer som handlar om t.ex fysik. På kvällen vet jag inte vad jag ska göra, men hittar nog på nåt roligt.

Lördag: Ridning, det är oxå dressyr. På kvällen ska jag, min familj o Alex gå på spanska ridskolan i Globen! Superkul kommer det bli. För er som inte vet vad spanska ridskolan är, så är det en ridskola i Spanien (haha det var svårt att gissa) där de rider dressyr. De har bara vita hästar och rider t.ex kadriljer. Nu när det funkade att ladda upp klipp kanske det kommer upp här på bloggen. Sen åker vi hem o Alex sover över här hos mig :) Skojsigt!

Söndag: Vet inte riktigt, jag o Alex hittar på något sen kanske jag måste göra lite läxor på kvällen oxå. Kanske springer eftersom jag bara var med på en träning. Men ridning räknas oxå så får se.


Ser fram emot veckan, har som ni ser massa roligt planerat. Kul att Alex ska sova över här. Inlägget om ridlektionen ligger på inställt så kika in här under dagen. Puss Emilie


 

Av Ponni Muppar - 22 september 2013 09:15

Idag vaknade jag tidigt. Det är jobbigft att vakna tidigt, men ändå gansk skönt. Fast idag var det bara jobbigt. Jag vaknade tidigt idag bara för att jag e förkyld. Men dag ska jag åk till Izabel igen. Ska bli väldigt mysigt. Ska rida ut med Sanna. Tänkte borsta gansaka länge idag så att hon blir jätte en. Jag vet inte om jag ska fortsätta att rida lite efter, eftersom att vi mest kommer att skritta. Jag ska rida ut med henne för hon sk rida ut för första gången på sin medryttar häst som är en unghäst, som precis blev inriden i sommras. Men jag ska fundera på det. 


Men jag tror att det kommer att bli en rolig dag idag. Mer komemr i kväll eller hos Izabel. Kanske ska blogga hso Izabel eftersom att jag inte är den bästa på att skriva direkt där jag e. Haha! 

Men skriver mer ikväll!


Kramisar Alex

Av Ponni Muppar - 22 september 2013 08:23

Igår var jag hos min gammelmormor, för hon fyllde år förra lördagen. Hon fyllde 92 år. Så hon e ju ganska gammal. Men jag åkte dit med min kusin, Sara. När vi kom dit så gjorde vi inte så mycket utom att vi gick ut med hundarna. Efter ett tag så kom gammelmormor dit, vi åt på ett värdshus. Det var faktiskt ganska god mat. Jag tog i alla fall färsbiffar med kantarellsås, kokt potatis och hemmagjord lingosylt. Efter det gick jag, Sara och vår lillkusin Fred upp till äldrecentret som gammelmormor bor i. Vi gick upp dit med Hobbe. När vi kom dit så åt vi tårta. Den var super duper god. När vi hade  ätit upp tårtan var Fred ganska otålig, fö han ville gå ut till parken som finns utanför huset. Så vi gick ut till våran bil för jag hade mina nya klackskor på mig och jag ville inte ha dem när vi var parken. Men vi tog med Hobbe dit så att han fick vara ute och springa lite. Det var faktiskt ganska mysigt. När vi åkt hem så stannade vi till vid Max för att äta. Det var faktiskt gansak gott. Jag har bara ätit där en gång tidigare och då tyckte jag att det var så där. Men igår var det mycket godare. Tog en lyxshake till, och den var verkligen lyxig, den var hur god som helt. Jag tog chokland som jag typ alltid brukar ta. Jag verkligen ÄLSKAR choklad glass, dryck mm. Men sen kom vi hem och då satte vi oss och tittade på tv. Sen var jag helt slut så jag gick och la mig ganska tidigt. Men eftersom att jag e förkyld så blev jag väldigt trött. 


   


Kramisar Alex

Presentation


Roligt att ni har hittat in på våran blogg! Vi kommer skriva om hästar, ridning, basket och annat roligt. Hoppas ni stannar :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards