ponimuppar

Alla inlägg under september 2013

Av Ponni Muppar - 20 september 2013 16:15

Här kommer några bilder från ridningen, de är lite suddiga men jag tycker inte att det gör något. Lyckades även ladda upp en film. YEY! Första gången haha.


       


 

Av Ponni Muppar - 20 september 2013 15:45

Hej, låg kvar i sängen liiite för länge imorse så fick det lite stressigt till skolan. Hann därför inte uppdatera men tänkte göra det nu. Har precis laddat över bilderna från lektionen i onsdags så dom kommer upp i ett senare inlägg. Det var iaf bra i skolan idag, såå skönt att det är fredag. Jag har typ allti haft träningar på fredagar men nu har inte vi det och det är bra. På fredagar brukar det oftast vara lite segt att träna för man vill hellre mysa med popcorn o film. Men inga planer för dagen, imorrn är det stallet som vanligt. Alex kommer inte :( Det är synd, men jag får ju alltid träffa Tolliver <3 Vi ska hoppa på lektionen o jag hoppas att jag får Sandor eller Cayenne. Jag red inte förra veckan men en kompis till mig red istället o hon fick Sandor så det är stor chans att jag oxå får det. Hörs senare med bättre inlägg, puss Emilie. Hoppas ni har haft en awesome fredag hittils, för det har jag!


 

Mitt mellis!! Gott haha :P

Av Ponni Muppar - 20 september 2013 13:52

Idag har jag varit i skolan (såklart) nä men idag har vi bara gått i skolan som vanligt. Vi hade idrott idag men jag skulle inte ha varit med men jag var det ämdå. Vi hade orgentering så det var liksom lugnt. Jag gick med Saga, och vi gick verkligen. Vi hann bara en kontroll vilket är väldigt dåligt,haha. 


Nu börjar lektionen, måste sluta


Kramisar Alex

Av Ponni Muppar - 19 september 2013 22:22

Har inte haft tid att blogga förräns nu, pluggade med Ida när vi kom hem från skolan o det gick ganska bra! Sen hade jag träning, det gick helt ok. Vi övade nya system som vi ska ha i anfallet, 5 stycken på samma träning är lite mycket men dom var rätt enkla. Första gången vi kör med riktiga system, tror det är bättre än att bara skicka in 5 spelare på plan som får improvisera sig genom hela matchen, vilket var vår plan förut. Tror mer på det här. Men vi kommer få öva lite mer innan alla olika system sitter. Imorrn är jag helt ledig, skönt! Ska plugga lite men ska försöka göra det direkt när jag kommer hem så att jag slipper göra det på kvällen :/ för det är inte kul.


Jag o Alex fick en fråga för några dagar sen, om vi kunde blogga mer tillsammans. Självklart kan vi det, men vi träffas inte lika ofta nu som vi gjorde förut eftersom vi är i stallet mer olika dagar. Förut var vi bara där samma dagar. Men på lördagar när vi är i stallet tillsammans blir det mycket bloggning tillsammans, kul att ni frågar/ kommenterar så att vi vet vad ni tycker är kul att läsa om! Men om det inte är jättemycket bloggning tillsammans så vet ni att det är för att vi inte träffas lika ofta som vi gjorde förut :(


Nu ska jag sova, godnatt Emilie.


 

Av Ponni Muppar - 19 september 2013 20:28

Idag red jag en häst som jag aldrig har ridit. Jag fick Brady och det var hur roligt som helst. Han var så mjuk att hoppa. Han hoopar så försiktigt. E verkligen jätte nöjd. Vi hoppade studs och det var jätte roligt. Jag var lite nervös att hoppa honom eftersom att jag aldrig har ridit honom. 


 

Brady

 

Det första och andra hidret är studs. Hästen hoppar landar och hoppar igen. 


Karmisar Alex

Av Ponni Muppar - 19 september 2013 16:00

Idag var vi ju på tekniska. Det var jätte roligt. Vi blev inspererade till den här tävlingen vi ska var med i. Jag ska vara med Marcus och Mathias, jag tror faktiskt att det kommer att bli riktigt bra. Jag ville ju jobamed Marcus så det var ett litet plus i kanten. Men man ska komma på en ny grej som man kanske kan använda i framtiden. Vi valde i alla fall att jobba med kontinental drift. Vilket betyder: ni kanske vet vad kontinental plattor e?! Det är i alla fall de här plattorna som finns under alla länder. Men det är i alla fall dem här plattorna som gör att det blir jordbävningar. Vi tänkte försöka få upp energin som finns där. Det är ganska svårt men jag tänkte inte prata mer om det nu. Jag är i alla fall väldigt nöjd med idag. 


     


Kramisar Alex

Av Ponni Muppar - 19 september 2013 15:28

Hemma från skolan nu, Ida följde med mig för att plugga. Vi får se hur det går men har prov imorrn så måste iaf få något gjort. Sist när jag försökte plugga med Alex gick ju inte det så bra... :P Hörs senare, puss Emilie

 

Av Ponni Muppar - 19 september 2013 12:30

Tänkte skriva ett inlägg nu som inte handlar om hästar. Mina absoluta favoritskor är converse och jag har 3 par själv. Något jag tycker är sjukt snyggt på converse är nitar. Jag tänkte sätta nitar på ett av mina par, de jag har haft längst så fort jag får tid. Om man har tröttnat på sina skor eller de är väldigt slitna kan de bli mycket snyggare om man sätter på nitar. Det finns massa olika varianter o mönster man kan ha på skorna, olika slags nitar också. Det gäller bara att hitta vad man själv gillar bäst. Här kommer lite bilder på vad jag tycker är snyggt och en bild på hur jag tänkte göra med mina skor.


1. 



2.   



3.   



4.   



5. 



6. 



7.     


8.   

Bild 1 & 2: Såhär tänkte jag göra med mina, gillar att det inte är för mycket nitar och så gillar jag själva nitarna. Jag vill ha platta o fyrkantiga, inte runda eller sånna som ser mer ut som taggar eller spikar. Tycker det mönstret är jättesnyggt och tror att det kommer passa på mina. På bilden är skorna vita men mina är ljusrosa.


Bild 3 & 4: Tycker att nitar på svarta converse är super! Passar perfekt, till alla varianter av nitar och det blir en mer rockig stil. Känns som att skorna blir mer personliga. Bild 3 visar när det är mer nitar, över hela skon och bild 4 visar när det är lite mindre. Men jag tycker båda varianter är snyggt på svarta, men jag gillar nog när det är mer just på svarta. Annars kan jag tycka att det är snyggt med lite mindre.


Bild 5: Här är det inte samma färg på hela skon utan lite olika. Tycker inte att det skulle passa jättebra med fyrkantiga nitar på den här skon. Men det är bara min åsikt, det kan var fint också. Tycker att runda nitar passar bra, det blir inte för mycket men ändå egen stil på skorna.


Bild 6 & 7: Här är det låga converse istället för höga. Tycker också det är snyggt, vissa har lite färre nitar och vissa har fler. Men jag tycker att runda, mindre nitar passar bättre på låga än fyrkantiga. De som ser ut som taggar är inte riktigt min grej men kan vara snyggt om det är få och man matchar det bra. Men jag skulle aldrig vilja ha sånna själv. Valet av nitar är egen smak, det beror på vad man tycker om.


Bild 8: På denna bild är det lika mycket nitar som på de svarta på bild 3. Tycker det passar bra på röda också. Snyggt när de inte sitter för tätt, det är lite mellanrum och tycker att sånna nitar passar bra på höga converse. Om jag hade röda skulle jag kunna tänka mig att göra såhär.


Det var några bilder på vilka olika nitar jag tycker är snygga o sen hur jag tänkte göra med mina. När jag sätter på mina nitar kommer jag göra det som ett inlägg, skriva hur jag gjorde o resultatet sen så att ni också kan pyssla med era skor :)


Hörs sen, Emilie

Presentation


Roligt att ni har hittat in på våran blogg! Vi kommer skriva om hästar, ridning, basket och annat roligt. Hoppas ni stannar :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards